Zethyr Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 I ettertid maser mor om at jeg kunne ha ødelagt microen.. er dette mulig? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=433003 Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Oi! takk! Mors teorier skal tilbakebevises Synd at jeg er tom for ubrukelige CD plater å brenne.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Oi! takk! Mors teorier skal tilbakebevises Synd at jeg er tom for ubrukelige CD plater å brenne.. Leste jeg helt feil, eller sto det ikke at "det er mulig" at den kan gå i stykker? Hvilke mamse-teorier skal du da tilbakevise? ..ikke er jeg trøtt heller, egentlig! Hmm.. Hvor tar jeg feil nå? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Henviser til linken Zethyr postet: i følge Myth Busters tar den ingen skade av metall, egg og slikt sprenger jo, så det tar den jo sikkert litt skade av, pga allt egget som blir spredd rundt der inne QUOTE (superseven @ 16/06/2005 : 17:44) Har sett at CD'er som legges i mikrobølgeovnen begynner å gnistre. Dette ser ganske tøft ut, og derfor har jeg 2 spørsmål: I følge spenningslitteraturen er mikring av CDplater godkjent måte å destruere data på... QUOTE 1. Kan dette skade mikrobølgeovnen på noen måte? Det er mulig. Dersom absorpsjon av strålingen er liten, vil energien reflekteres tilmage til magentronen (som lager mikrobølgene), og overoppvarme denne til den går istykker. Et glass vann i ovnen skal visst være en grei forsikring mot overbelastning. EDIT: for de som ikke forsto det: VANN er tingen! Endret 28. juni 2005 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Fakta først: Mikrobølgeovnen varmer kun opp ting som inneholder enten vann, fett eller sukker. (Fett og sukker blir mye tregere varmet opp enn vann). Men det er drit kult å "brenne" cder Brukte lyspærer er også morsomt å sprenge... Endret 28. juni 2005 av Feh Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Fakta først: Mikrobølgeovnen varmer kun opp ting som inneholder enten vann, fett eller sukker. (Fett og sukker blir mye tregere varmet opp enn vann). Men det er drit kult å "brenne" cder Brukte lyspærer er også morsomt å sprenge... ot: Mener du at ubrukte er kjedelige og/eller ubrukelige? Lenke til kommentar
r Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Hehe, merkelig sammentreff, MBaardsgaard! Jeg gjorde akkurat det samme i dag, etter inspirasjon fra tråden i Teknologi & Vitenskap-forumet. CD-en ble like kul som din! Jeg har film hvis noen er interessert Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Fakta først: Mikrobølgeovnen varmer kun opp ting som inneholder enten vann, fett eller sukker. (Fett og sukker blir mye tregere varmet opp enn vann). Men det er drit kult å "brenne" cder Brukte lyspærer er også morsomt å sprenge... ot: Mener du at ubrukte er kjedelige og/eller ubrukelige? Vi testet det under sterk beruselse i helgen og de som var nye bare smelta eller lyste litt, mens de brukte smalt som faen Men det var også forskjelligy type lyspærer, kan ha vært noe med det. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) OI! film! Den må du hostee! Jeg synes at den effekten var sinnsykt kul.. Å se den igjen hadde ikke gjort noe.. Legg ut filmen et sted. Jeg skal sove, så det haster ikke. OT: øker ikke postene mine her i OT forumet? EDIT: Dieseln: ubrukte lyspærer bruker man kansje til andre ting? Endret 28. juni 2005 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
Manx Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 OT: øker ikke postene mine her i OT forumet? Nei... Trådstarter har vel ikke sett mythbusters i det siste? Lenke til kommentar
r Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Sånn, der var den lastet opp. Måtte komprimere slik at kvaliteten ble høyest mulig, ellers var det vanskelig å se gnistene gjennom det tynne "gitteret" i glasset på mikrobølgeovnen. Dessverre ble størrelsen (pga. kvaliteten) også litt stor, ca. 9 mb. Filmen er komprimert med DivX 5: Her er filmen Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Genialt ot: bra oppløsning på kamera. Hvilket brukte du? Lenke til kommentar
r Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Genialt ot: bra oppløsning på kamera. Hvilket brukte du? Mitt kjære Canon XM2 Er glad verken det eller mikroen ble ødelagt i eksperimentet. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Dritkul effekt da, ny wallpaper her! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Råtøft! Vurder å gjøre det du gjorde, lage et fint set med lys og hele pakka, kjøpe meg digital speilrefleks og lage den überdesktop'n!! Eller bare gjøre som du gjorde med mange CDer å henge de opp på veggen.. Gjorde det før, inntill de datt ned.. =S Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 herregud, R! Kjørte du den saken mange ganger eller er hele greia bare replays? Jeg garanterer deg: All mat du lager utildekket i microen heretter vil bli plastluktende Lenke til kommentar
Feh Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 herregud, R! Kjørte du den saken mange ganger eller er hele greia bare replays? Jeg garanterer deg: All mat du lager utildekket i microen heretter vil bli plastluktende Neh... Jeg tipper vi brant en 4-5 lyspærer og sikkert dobbelt så mange cder sist lørdag hos en kompis... Dagen etter varma vi opp kald pizza der og jeg kunne ikke kjenne noen annen smak en pizza smaken Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Err.. du varmer pizza i mikroen? Blir den ikke seig? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Err.. du varmer pizza i mikroen? Blir den ikke seig? Gjenoppvarmet tror jeg han mente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg