Gå til innhold

Prosjekt SUS: Shut up sub!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fått endel klager fra mamma på grunn av de høye vibrasjonene som subwooferen min avgir når jeg spiller musikk. Den står jo rett på gulvet så det er jo ikke rart...

Men nå akter jeg å gjøre noe med det! Subben jeg har er den som følger med i et Creative iTrigue 3600 2.1 sett (24 Watts RMS subwoofer). :love:

 

Ideen min var at jeg kanskje kunne lage eller kjøpe noe til å feste under subben som demper vibrasjon, noe gummigreier kanskje?

Jeg trenger hjelp fra dere, kom med forslag! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo??? Hva tenker du med? :thumbdown::nei: Det gøyeste med Surroundsystem og suvwoofer er jo å kjenne ristina i sofaen når et fly krasjer, eller når et monser setter ned pailabbene sine to cm. fra hode ditt! Hva hadde sourroundannlegget vårt vært uten risking og vibrering??? Det er jo halve morroa!!!

:w00t:

Lenke til kommentar
Jepp, både de jeg linka til hos HiFi-Centeret og de du fant limes på med tapen som er på spikesene fra før.

Men gå for de billigste du, ikke vits å bruke allverden på en så lett sub.

De koster vel egentlig det samme, må jo kjøpe to pakker (bare 3 i hver, trenger 4) med de du linket til så....

Disse:

230_1.jpg

 

Eller disse...:

Prospikes_xl.jpg

 

Hmmmm. Kan dere komme med noen pros/cons? :hmm:

Endret av ÜberNabben
Lenke til kommentar

Jupp, skjønte det, hehe :D

 

Spikes forbedrer lyden og du får med deg flere detaljer.

 

Det som er fett er når en har klar definert lyd som likevel trøkker så en kjenner at kroppen dirrer

-Og det uten blåselyder, skramling og dirring alle vegne.

Da kan en snakke hjemmekino, men en kommer nok ikke dit uten å bruke omtrent et femsifra beløp er jeg redd...

 

Du trenger da kun tre, sett dem opp i en trekant med to der forsterkeren er og en midt i mot. Dette minsker også arealet som er i kontakt med gulvet og ergo kontaktflaten som skaper resonnanser.

Funka fint for en kompis som hadde en 12" sub på 32 kg...

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Jeg er ikke en sånn "Yo-mothafucka-westcoast-bring-the-bass"-neger som bare bryr seg om bassen. Lyden blir bedre med spikes slik jeg har forstått det.

 

edit: nå siktet jeg til goscinni

Jeg er heller ikke en slik råååner som har ein 20 år gammel VW Golf der det eneste av verdi er dunk-dunk-annlegget! Men jeg syns en del av sjarmen til filmene er at det rister litt i sofaen på dei rette stedene!

Lenke til kommentar
Hallo??? Hva tenker du med? :thumbdown::nei: Det gøyeste med Surroundsystem og suvwoofer er jo å kjenne ristina i sofaen når et fly krasjer, eller når et monser setter ned pailabbene sine to cm. fra hode ditt! Hva hadde sourroundannlegget vårt vært uten risking og vibrering??? Det er jo halve morroa!!!

:w00t:

Hele morroa er når man får den ristinga av lydbølgene, ikke av at kassen står og rister og lager ulyder. :tease:

Lenke til kommentar

Spikes er én ting, men noe som funker fett for meg i alle fall er å ha en betonghelle under subwooferen i tillegg. Under denne har man et sitteunderlag (i alle fall i økonomiversjonen av oppsettet) og spiksene settes oppå betonghellen. Slik:

 

Subwoofer

Spikes

Betonghelle

Sitteunderlag (evt. noe lignende)

Gulv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...