arehsan Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 som dere ser på bildet under deler alle pci enhetene mine irq 5. jeg får ikke beskjed om noen irq konflikt, og systemet er ikke særlig ustabilt. men jeg har forstått at det ikke er heldig med deling av irq.. kan det gå ut over ytelsen? Lenke til kommentar
Leffie Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Ingen grunn til uro. På en pc med ACPI er dette helt normal... ACPI redirigerer dine irq, slik at det ikke blir noe ytelsestap eller konflikt. Dersom du installerer med BIOS settingen "pnp OS" av, kan det unngås noen ganger, og irq vil framstå som bedre fordelt. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 stemmer nok det ja, jeg kjører med PnP OS av og ingen av mine enheter 'deler' IRQ'er, men dem bruker IRQ fra 1 til 19. fra gammelt av så hadde du bare 15 IRQ'er og det var absolutt, men M$ hadde et lite genistrek med win2K og xp som assigner 255 virtuelle IRQ'er og fordeler dem til enhetene dine. uansett, med 2k og xp så er det ingenting å bry seg om dine enheter deler irq eller ikke. så lenge maskinen din fungerer og ingenting klager så er det bare å la det vere som det er, ingenting å hente på å begynne å forandre på noe som fungerer :smile: Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Dont fix what aint broke med andre ord! Men det ser jo litt sykt ut da, bære nettverk, ISDN skjermkort, lydkort og USB på samme IRQ! Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 JEg har LAN kort, lydkort, og to sånn derre PCI to USB Hub sak på samme IRQ, samtidig som jeg opplever problemer med nettverket når jeg spiller spill. Skal jeg gå i BIOS på ta PnP OS "av" ?? Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Quote: Men det ser jo litt sykt ut da, bære nettverk, ISDN skjermkort, lydkort og USB på samme IRQ! I Win9x: ja, veldig sykt. I Win2000/XP: nei, ikke noe å bry seg om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå