Gå til innhold

Haha Klarte bruke vann fra kran over til pc..

Anbefalte innlegg

I dag skulle jeg teste om jeg klarte få vanne fra karna ut over til pc..

Det funka fett pc min lå på 38 grader.. satta slange fra krana over til vanntanken

som førte vann til cpu..

Fikke tempe på 10-15.. 15 var max temp...

KOmmer med bilder nå jeg er helt ferdig..:D

Endret av matrexs666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort akkurat det samme to ganger, den ene gangen kom det kondens under hovedkortet, men ingen skade skjedde heldigvis.

Andre gangen var i forige uke da jeg skulle teste en vannblokk jeg har lagd. :)

Edit: Selv jeg kan skrive leif :whistle:

Endret av Pain193
Lenke til kommentar

Wastewater, ja.

Gitt at det renner ca 150 ltr. vann gjennom systemet ditt, pr. time. Du bruker maskinen gjennomsnittlig 5 timer pr. dag. = 750 liter pr. døgn.

Deretter kan vi jo regne med at du bruker maskinen ca 300 dager i året, noe som tilsvarer 225.000 liter vann i løpet av denne tiden!

Tenk på det, neste gang du skulle få lyst på et glass vann. :ermm:

Lenke til kommentar
matrexs666 Skrevet 28/06/2005 : 23:23

haha vist du har alger i vanne ditt tror jeg du ikke lever så lenge gitt..

Så tror ikke jeg børe være så redd for det as..=) 

he he, som akvarie eier vet jeg et og annet om alger. Og fisken min får sitt vann fra kranen. Riktignok er det lys som er hovebooster for vanlige alger, men det oppstår desverre relativt mye alger og andre avleiringer i drikkevannet også, Hvis du har sett innsiden av vannforsyningsrør vil du se et belegg, selv om vi ikke liker og tenke på det når vi drikker. ;)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Destilert vann er jo bare vann som er blitt kokt, og dampen har blitt avkjølt. Skittenhetene vil vel ikke fordampe, derfor får man helt rent vann. Er ikke jeg noe kjemi ekspert, så det kan hende at det ikke vil være så bra uten noe som helst tilsetningstoffer for å forebygge alger etc.

Lenke til kommentar
Destilert vann er kjemisk renset vann, det er uten noen som helst partikler.. så det blir ikke det samme å koke vannet..

Det er destilert vann dersom du koker det, fører dampen gjennom et rør til en egen tank. Men det er "skittent" i husene våre, så det blir fort "forruenset"...

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar

Hvordan klarte du å (edit: var og istedenfor å der før) få så mange skrivefeil?

Edit: var litt i det gretne hjørnet istad, siden vannkjølingspumpa mi gikk føyken, og til topic:

Du må virkelig passe på alger hvis du skal bruke springvann. Netconnection.no selger algemiddel relativt billig :) .

Endret av Marti
Lenke til kommentar

Vil det ikke være en bedre/greiere/tryggere løsning om man skal bruke springvannkjøling, og ha et vanlig lukket kjølesystem med radiator, destilert vann med alge/korrosjonsbeskyttelse i, også feks stappe hele radiatoren oppi en bøtte vann som da står å renner over med kaldt vann ført inn i bunnen av bøtten?

Altså etter samme prinsipp som mange båtmotorer bruker. Da slipper man jo alle problemer med alger, korrosjon, partikler, luftbobler osv. Og ikke minst utgifter til eventuelle tilsetninger. Fortsatt er det jo som Skrue er inne på helt vanvittig om man tenker samfunn og vannforbruk da men... :whistle:

Lenke til kommentar
Vil det ikke være en bedre/greiere/tryggere løsning om man skal bruke springvannkjøling, og ha et vanlig lukket kjølesystem med radiator, destilert vann med alge/korrosjonsbeskyttelse i, også feks stappe hele radiatoren oppi en bøtte vann som da står å renner over med kaldt vann ført inn i bunnen av bøtten?

Altså etter samme prinsipp som mange båtmotorer bruker. Da slipper man jo alle problemer med alger, korrosjon, partikler, luftbobler osv. Og ikke minst utgifter til eventuelle tilsetninger. Fortsatt er det jo som Skrue er inne på helt vanvittig om man tenker samfunn og vannforbruk da men... :whistle:

Det vil gå, men man må fortsatt passe på kondens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...