sindrejibb Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg har tenkt i invistere i en bærbar PC nå, men lurer litt på hva som er et godt valg. Den skal brukes til nedlasting, film, muligens redigering av film, surfing. Litt hjemmebruk. Ikke så mye spill. Må være rask, stabil, støye lite og pent design hadde jo vært et lite + Størrelsen spiller ikke så veldig mye rolle, men selvfølelig så liten som mulig. Helst 15" eller større skjerm. Skal nok ha den med litt rundt, men som sagt, størrelsen spiller ikke så veldig stor rolle. Har sett litt på Fujitsu Siemens Amilo D. Kan det være et godt valg? Andre alternativer? Pris kan jeg se an litt. Egentlig fra 5000 til 15.000. Det spiller ikke så mye rolle. Må bare vite hvilken PC som er aktuell først, så kommer pris etterpå. Selvfølgelig et pluss hvis den ikke er så altfor dyr. Lenke til kommentar
ken36 Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Andre alternativer? Pris kan jeg se an litt. Egentlig fra 5000 til 15.000. Det spiller ikke så mye rolle. Må bare vite hvilken PC som er aktuell først, så kommer pris etterpå. Selvfølgelig et pluss hvis den ikke er så altfor dyr. Dette er tatt opp endte ganger her, så kikk litt mer på forumet du... Lenke til kommentar
godal Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 generelt vil jeg si følgende: er apple powerbook et alternativ? uansett bør du ha dvd-brenner og ekstern harddisk med min. 250 gb, kanskje i kombo utgave (fw + usb2) nc6120 på komplett er nok muligens også et alternativ, men tror kanskje den bråker for mye. ibm r50 er også en god pc. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 skal du ha en god pc som er stille og har det meste så se på denne. den er et godt alternativ til mye både grafikk mesig og skjerm. http://www.mpx.no/aspx/login.aspx?ReturnUr...1165&plid=51165 et anet alternativ som er godt er denne. http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=49849 Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Hmm... Har alltid hatt en eller annen fobi mot IBM jeg... Vet ikke hvorfor. Powerbook KAN være et anternativ, ja, men det er ikke alle programmer som støtter MAC, så det er kanskje mest fleksibelt å ha en Windows. Trenger ikke 250 gig. Har litt lyst til å bygge en PC. Får vel mer for pengene da. Klarer noen å bygge en bra PC? Er ikke så veldig god til det:D Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Oj.. Du posta mens jeg satt å skrev, kvase. Tror den første er mest aktuell av de to, men har litt lyst til å bygge selv. Får mer for pengene da. Men ikke misforstå meg, bare kom med forslag hvis det er ferdig-pcer. Jeg er åpen for forslag. Lenke til kommentar
TSlackM Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 hei. jeg vurderer å selge en Dell Inspiron 9200, 12000kr regner med dette er en grei pris. 1,7ghz Pentium M 768mb ram stillegående og fin 60gb harddisk 5400rpm 17" 16:10 skjerm (1920x1200) ikke en eneste død pixel. Ati Mobility Radeon 9700 128mb mer informasjon om denne på dell sin side regner jeg med. dvd/ cd-brenner (ikke dvd brenner) samme "chassis" som 9300 omtrent. hatt den i ca halvt år. lite og pent brukt. har egentlig alltid stått stille i stua. selges grunnet lite behov for bærbar da den somsagt aldri har blitt flyttet på. tenkte jeg kunne legge tilbudet her så hvis du er interresert ta kontakt . kan forresten også leveres i vestfold området. litt lenger også ved extra betaling. mvh Stian. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Øhhm... Dell Inspirion 9300 koster 10k ny da. Er ikke den bedre enn 9200? Lenke til kommentar
TSlackM Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 ved å konfigurere 9300 lik min vil denne koste ca 13700. så 12000 er vel ikke mye til pen bruktpris. men er du interresert gi meg et bud da skal jeg vurdere dette? mvh Stian. Lenke til kommentar
brrah Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 60% av nypris er det du kan håpe på..... Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Jepp, hvis nypris med samme specs ville vært 13.700 betaler jeg IKKE 12.000. Det skal godt gjøres å finne andre som vil gjøre det også. 50-60% av nypris er det du kan forvente, ja, som andersø sier. Lenke til kommentar
TSlackM Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 fult klar over det.. derfor vurderer jeg bare.. .. vil selvfølgelig tape minst mulig her. men somsagt bud? Lenke til kommentar
brrah Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 KANSKJE du får solgt om du setter ned prisen til 8k.... Bare se på dette tilbudet! Lenke til kommentar
godal Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Hmm... Har alltid hatt en eller annen fobi mot IBM jeg... Vet ikke hvorfor. Powerbook KAN være et anternativ, ja, men det er ikke alle programmer som støtter MAC, så det er kanskje mest fleksibelt å ha en Windows. Trenger ikke 250 gig. Har litt lyst til å bygge en PC. Får vel mer for pengene da. Klarer noen å bygge en bra PC? Er ikke så veldig god til det:D ïbm lager veldig bra laptoper. powerbook er en god ting. hvis du skal laste ned video /redigere video, kommer du nesten ikke uten ekstern hd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå