ahumoe Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Nå er jeg ingen ekspert her men for å avklare litt på forskjellen: Component: dette er den beste analoge overføringen. Kan brukes fra: DVD-spiller til TV X-Box til TV PS2 til TV X-Box 360 til TV DVI er den beste digitale overfløringen. Finnes også en overgang altså DVI-HDMI kabel Veldig få DVD spillere som har denne tilkoblingen(HDMI) Regner med at både PS3 og X-Box360 vil støtte denne, samt når de nye HD-Spillere kommer.(Gleder seg ) Bare rett meg opp eller legg til flere ting. Og ja vil anbefale alle den 32" eller 37" av Viewpia fra elprice. Bare for å få det bekreftet; den har component inn? Og forresten så så jeg at det stod at den hadde skandinavisk meny. Da betyr vel det at den ikke er på norsk! Og er den på dansk? I så fall går det jo ann.... Endret 12. august 2005 av ahumoe Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Min erfaring med Viewpia 32" (fra denne tråden): Vel, jeg bestemte meg å gå for Viewpia 32-tommeren. Kjøpte skjermen på Elprice Forus, kjørte den hjem i min gamle Pegeuot 405, og rigget den opp mot PCen (m/medfølgende VGA-kabel) og Xboxen (m/Monster Cable XGL 200 SCART). Har nå hatt denne skjermen i litt over 1 uke, og uten å være noen kjempeekspert på LCD-skjermer, sier jeg meg svært godt fornøyd med kjøpet. Xboxen fungerer kjempefint opp mot skjermen, det har aldri vært så morsomt å spille Forza, Def Jam og DOA2:U som tidligere (med min gamle Dantax 20-tommers CRT). Det er en drøm å se filmer vha Xbox Media Center, Monster-kabelen kommer nå virkelig til sin rett. Ser ikke helt vitsen med å investere i en komponentkabel, da ikke mange spill/programmer til Xbox kan utnytte denne 100%. Men når Xbox 360 kommer... Kvaliteten på TV-delen var som ventet noe dårligere sammenliknet med Sony 32" Widescreenen hjemme hos foreldrene mine, men når jeg får installert Lyse og HDTV vil det nok bli en del annerledes. Dette er jo tross alt et kjøp for framtiden. Den eneste tingen jeg har slitt litt med er funksjonaliteten som PC-monitor. 1368x768 får man ikke i Windows uten å rote på i registeret eller bruke Powerstrip, så jeg har nøyd meg med 1360x768. Eneste irritasjonsmoment er at man må justere skjermen hver gang man skal spille et spill som bruker 1024x768, i mitt tilfelle Sacred Underworld. Det er kun snakk om ca. 1 centimeter mot venstre, dette kan jeg leve med. Fikk også testet ut Quake III Arena i 1600x1200-oppløsning med relativt stort hell, men teksten var naturligvis vanskelig å lese pga nedskaleringen av skjermbildet. Konklusjon: Ønsker du mest mulig for pengene, og ikke vil bruke særlig mer enn kr 10000 på LCD-TV/skjerm, så gå for Viewpia :-) Og etter snart 1 måneders bruk er jeg fremdeles kjempefornøyd. Og etter å ha kommet over en billig komponentkabel (kr 275) på digiworks.no, har jeg ombestemt meg - Monster-kabelen skal byttes ut. Jeg ser nå fram til å få testet ut hva TVen virkelig duger til..! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Nå er jeg ingen ekspert her men for å avklare litt på forskjellen: Component: dette er den beste analoge overføringen. Kan brukes fra: DVD-spiller til TV X-Box til TV PS2 til TV X-Box 360 til TV DVI er den beste digitale overfløringen. Finnes også en overgang altså DVI-HDMI kabel Veldig få DVD spillere som har denne tilkoblingen(HDMI) Regner med at både PS3 og X-Box360 vil støtte denne, samt når de nye HD-Spillere kommer.(Gleder seg ) Bare rett meg opp eller legg til flere ting. Og ja vil anbefale alle den 32" eller 37" av Viewpia fra elprice. Bare for å få det bekreftet; den har component inn? Og forresten så så jeg at det stod at den hadde skandinavisk meny. Da betyr vel det at den ikke er på norsk! Og er den på dansk? I så fall går det jo ann.... Menyen er på skaninavisk ja men dog uten norsk, men svensk og dansk duger de og. Selv bruker jeg standard engels. Er jo latterlig lett meny at det ikke skal mye engelskunskaper i det hele tatt før du får dette til. Altså veldig enkelt. Om det er en component inn vet jeg ikke. Da jeg ikke forsår meg på hva som er forskjellen mellom inn/ut. Men den funker i hvertfall, til å koble DVD`spilleren min til. Og den kan du også bruke eventuelt til PS3 eller X-Box 360 når de kommer tenker jeg. Bor du i Oslo, Stavanger, Bergen området så kan du jo stikke selv innom Elprice sine butikker og ta en nærmere titt på TV`en. Synes jeg ihvertfall var kjemefint å se på selveste TV`en og se hva den er god for før jeg punga ut 10k. Håper dette hjalp. Lenke til kommentar
ahumoe Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Bor du i Oslo, Stavanger, Bergen området så kan du jo stikke selv innom Elprice sine butikker og ta en nærmere titt på TV`en. Synes jeg ihvertfall var kjemefint å se på selveste TV`en og se hva den er god for før jeg punga ut 10k. Håper dette hjalp. Bare en liten ting til. Jeg finner ikke ut hvor elprice butikken i Oslo er. Jeg har sett her litt lengre opp på siden. Finner ikke Oslo! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Oj my bad trodde virkelig at Elprice hadde ihvertfall en butikk i hovedstaden. Var meget rart dette. Nå er det vel opp til deg om du skal bestille over internett. Mange her på forumet som har gjort dette og fått TV`en. Jeg er fortsatt litt skepitisk til å betale flere tusen for en vare over internett med VISA for deretter å få den flere dager etterpå. Lenke til kommentar
ahumoe Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Lurer litt på om det e noen andre steder jeg kan få sett denne skjermen? Elkjøp, expert ect.... Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Viewpia er veldig mye skjerm for pengene. Jeg bruker en 37" som PC-skjerm og det er ganske så rått. Men - jeg har ikke fått native 1:1 pixler på DVI, men får det med VGA kabel og litt triksing (powerstrip). Skriver til Viewpia (http://www.indtek.co.kr) i dag og spør etter advanced timings, forventer egentlig ikke å få svar... Jeg har også problemer med å få skjermen til å vise 1280*768 uten at det blir blurry! Må man ty til PowerStrip eller liknende for at det i det hele tatt skal se bra ut med en VGA kabel?? SKal bruke PCen som DVDspiller. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Da er det beste å bruke et skjermkort med DVI. Gir så mye bedre bilde. Lenke til kommentar
sbaerheim Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg bare lurte på om dere vet hva forskjellen er på Viewpia 32" LCD og dette Philips 32" LCD er? Det skal jo være Philips som lager LCD-panelet til Viewpia også, og de har jo lik oppløsning. Men det står ikke at Philips er HD-klar... Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 @sbaerheim Hvertfall på elnor på Majorstua så har de også en ELFUNK (30'' snakker jeg om nå) ved siden av en JVC som er fysisk LIKE utenpå, som har samme panel (sa de.. ) og prisene var hhv 9K og 15K ... Den billige hadde flere funksjoner, DVI og veggfeste i tillegg .... De sa også at de var produsert på samme fabrikk og hadde samme panel... Regner ikke med de lyver en opp i trynet som et salgstriks..... så det blir Elfunk på meg. @Wooho Jo selvfølgelig, men jeg har LCD-skjerm (Sa Sy 710T). Og DVI må ha spessielle forholdstall etter det jeg forstår... hmm. Vi får se på det Si fra hvis noen er flinke med 1:1 pikselforhold !! Lenke til kommentar
andredob Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Spørsmålet er følgende: Jeg har en laptop med radeon 9000 mobility skjermkort. Kortet har to utganger: vanlig sjermutgand (vga?) og s-video. Hva er den beste måten å tilkoble viewpia 32"? Hvilken kabel bør jeg kjøpe? Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Spørsmålet er følgende: Jeg har en laptop med radeon 9000 mobility skjermkort. Kortet har to utganger: vanlig sjermutgand (vga?) og s-video. Hva er den beste måten å tilkoble viewpia 32"? Hvilken kabel bør jeg kjøpe? VGA-kabel, best bilde skulle jeg mene... men du kan få problemer med oppløsningen... har fått inntrykk av at disse skjermene med LG/Thompson display ikke klarer 1280x768... klarer mange andre men ikke native... Lenke til kommentar
senderos Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Hei! Familien har investert i ein 32", men det har dukka opp eit lite problem! Når vi ser på TV, skrur den seg halvveges av etter ei stund, lyset blinker oransje eit par gonger, lyden forsvinn, skjermen blir svart/grå(nøytral), og den kommer på igjen etter ca. 15-20 sekunder igjen. I går skjedde dette 4 ganger på 30 minutter. Ikkje akkurat ein fryd å sjå Ringenes Herre da... Nåken som har samme erfaring? Er det noko å gjere med dette? Takk på førehand Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Hei! Familien har investert i ein 32", men det har dukka opp eit lite problem! Når vi ser på TV, skrur den seg halvveges av etter ei stund, lyset blinker oransje eit par gonger, lyden forsvinn, skjermen blir svart/grå(nøytral), og den kommer på igjen etter ca. 15-20 sekunder igjen. I går skjedde dette 4 ganger på 30 minutter. Ikkje akkurat ein fryd å sjå Ringenes Herre da... Nåken som har samme erfaring? Er det noko å gjere med dette? Takk på førehand Er vel noe galt med TV`en da. Bare å sende den inn til Elprice og la dem ta en titt på den. Har samme TV`en og funker som en drømm hitil. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Funker supert til PC. Min har problem med Svideo, skal innom elprice i morgen (billig, så test at alle funksjonene virker). Xbox (chippet) med HDTV kabel og 720p ser ikke så veldig bra ut (veldig blurete), naboen mente at det var oppdateringsfrekvensen på 60 hz som gjorde det og at PC bildet ville bli blurete om jeg skrudde det ned til 60hz det og (DVI PC kjører på 85hz med mitt nvidia 6800le kort). PC og nvidia har ikke native resolution som matcher helt. Men det er snakk om 10 pixler forskyving. ikke spesielt egnet til analog TV, du bør ha digitalt om du skal se TV. Fin til spill (ikke synlig etterslep, i alle fall ikke som jeg og mine venner ser) ingen døde pixler yay! Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 hva er forskjell på viewpia og scansonic sine tver hos elprice ? bortsett fra 1000 kr billigere for scansonic Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Bor du i Oslo, Stavanger, Bergen området så kan du jo stikke selv innom Elprice sine butikker og ta en nærmere titt på TV`en. Synes jeg ihvertfall var kjemefint å se på selveste TV`en og se hva den er god for før jeg punga ut 10k. Håper dette hjalp. Bare en liten ting til. Jeg finner ikke ut hvor elprice butikken i Oslo er. Jeg har sett her litt lengre opp på siden. Finner ikke Oslo! 4665469[/snapback] Vinterbro er jo ikke lange veien til fra Oslo er vel sånn ca der tusenfryd er Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Var innom Elprice i dag og tittet på denne LCD tv'n. Bildet virket veldig bra, var mange andre modeller der som var dyrere og ikke spessielt bedre bilde. Selgeren sa at det var samme display som Phillips. Det eneste jeg lurer på er åssen sort vises på denne skjermen? Hvis/Når jeg skal kjøpe den så får jeg vel ta med meg Lord of the rings dvd'n og be dem om å spille den Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Var innom Elprice i dag og tittet på denne LCD tv'n.Bildet virket veldig bra, var mange andre modeller der som var dyrere og ikke spessielt bedre bilde. Selgeren sa at det var samme display som Phillips. Det eneste jeg lurer på er åssen sort vises på denne skjermen? Hvis/Når jeg skal kjøpe den så får jeg vel ta med meg Lord of the rings dvd'n og be dem om å spille den 5358274[/snapback] Å vise sort farge er vell tvens svake side. Jeg har hatt tven i 2 mnd og kan ikke klage på annet enn at der det skal være sort er det mer sort/blått.. Men i opplyste scener osv hvor det bare er små sorte flekker legger man ikke merke til dette. På dagen legger jeg heller aldri merke til at sort ikke er sort. Ellers er bilde på tven veldig bra. Jegt bruker tven for det meste til x360 og dvd med component (som blir veldig bra) En annen ting som kansje er litt dumt er at det ofte er dårlig kvalitet på antenne signalene, men det kommer egentlig ann på om du er kresen eller ikke. Hvis det puttes dårlige signaler inn kommer det som oftest tilsvarende bilde ut.. Ellers har jeg alldri merket noe etterslep og er fornøyd med kjøpet med tanke på at den bare kostet 10 000 kr... aaaaaaaaaaa1212.bmp aaaaaaaaaaa1212.bmp Endret 30. desember 2005 av ReSSaA Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Det er vel ikke det værste det at sort vises som sort/blått. Var mer redd for at det skulle være grått jeg Det med tv signalene har jeg lest et sted, den liker best digitale sattelitt tunere og slikt. Jeg ser mest på digital sat, dvd og divx likevel, mulig jeg bygger meg en htpc etterhvert. Kommer nok til å gå for denne modellen, vil liksom ikke bruke så veldig mange høvdinger på en tv Allt er bedre enn den 21" crt'n jeg har nå.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå