Gå til innhold

Viewpia 32" LCD TV, HD-Ready, 8ms

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette lurer jeg på og. det er mange bruker erfaringer på avforum.no

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=20...r=asc&start=165

og de som har kjøpt den er stortsett bare positive til den, den gir visstnok veldig godt bilde spesielt ved bruk av dvd \ digitale signaler..

den klarer hvertfall 720P standarden så du vil hvertfall få vesentlig bedre bilde fra XBX2 \ PS3 enn en vanlig tv.. det beste hadde seff vært en tv som takler 1080P men de er betraktelig dyrere.

PS den klarer og 1080 standarden tror jeg men da må den jo nedskalere bildet siden 1080 = 1920x1080 og denne tven er = 1366x768.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
dette lurer jeg på og. det er mange bruker erfaringer på avforum.no

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=20...r=asc&start=165

og de som har kjøpt den er stortsett bare positive til den, den gir visstnok veldig godt bilde spesielt ved bruk av dvd \ digitale signaler..

den klarer hvertfall 720P standarden så du vil hvertfall få vesentlig bedre bilde fra XBX2 \ PS3 enn en vanlig tv.. det beste hadde seff vært en tv som takler 1080P men de er betraktelig dyrere.

PS den klarer og 1080 standarden tror jeg men da må den jo nedskalere bildet siden 1080 = 1920x1080 og denne tven er = 1366x768.

ok, 720p ¨år vel fint det.. Bare to ting jeg lurer på - Det står at den støtter 1080i, hva er forskjellen fra 1080p? og vil evt prisene på tver som støtter 1080p synke mye i løpet av et år, eller er det for liten tid?

Ellers takk for godt svar! ;)

Lenke til kommentar

Gikk faktisk til innkjøp av en slik TV selv. Overraskende hvor mye man får for pengene. Super bildekvalitet for en billig penge. For de som er skeptiske til merket, så er dette akkurat samme tv-en som phillips har, bare med Phillips trykket inn med store bokstaver i front, og 10-20000 dyrere (!).

Og når det gjelder Ps3 og XBOX 360 (Navnet på den nye xbox-en høres ut som en ny ferari-bil), så tror jeg, skal ikke være helt sikker, at out-puten er på 720 linjer i europa, på samme måte som PAL har flere linjer en NTSC. Men dette er vel bare ren gjetting.

i og p har med interpolering av bilder. Mens den ene tingen bare oppdaterer halve bildet for hvert bilde, oppdaterer den andre hele bildet hvert bildet. Ikke spør meg hva som er hva av i og p.

Lenke til kommentar
i og p har med interpolering av bilder. Mens den ene tingen bare oppdaterer halve bildet for hvert bilde, oppdaterer den andre hele bildet hvert bildet. Ikke spør meg hva som er hva av i og p.

i er da interlaced = interpolert

p er progressivt, som vil si at den oppdaterer hele bildet hver gang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er ikke LCD-TVer med en oppløsning på noe annet enn 1280x720 (f.eks. 1366x768), "feil" i forhold til HDTV standarden 720p? Inbiller meg da at både HDTV sendinger og skjermbildet på neste generasjons spillkonsoller (PS3 og Xbox 360), må strekke ut de 1280x720 punktene (som er oppløsningen til HDTV standarden 720p) på et større areal av pixler (1366x768), som igjen fører til et "blurrete" skjermbilde.

Har aldri sett hvordan dette fungerer i praksis, så dette er bare hvordan jeg forestiller meg at dette kan fungere teoretisk.

Lenke til kommentar
Er ikke LCD-TVer med en oppløsning på noe annet enn 1280x720 (f.eks. 1366x768), "feil" i forhold til HDTV standarden 720p? Inbiller meg da at både HDTV sendinger og skjermbildet på neste generasjons spillkonsoller (PS3 og Xbox 360), må strekke ut de 1280x720 punktene (som er oppløsningen til HDTV standarden 720p) på et større areal av pixler (1366x768), som igjen fører til et "blurrete" skjermbilde.

Har aldri sett hvordan dette fungerer i praksis, så dette er bare hvordan jeg forestiller meg at dette kan fungere teoretisk.

I og med at TV-en er godkjent etter HD-Ready standarden, vil jeg anta at TV-en støtter alle HD signaler.

Lenke til kommentar

Det stemmer det. At en skjerm er HD-ready kan bety mye rart egentlig. jeg har sett at bildet ble blurry hvis man skulle bruke hele skjermen med 720p. Hvis man ikke skulle bruke hele skjermen ble bildet MEGET bra ,men sorte kanter er jo ikke akkurat morsomt på en ny skjerm. Men bildet ble uansett vesentlig bedre enn på en normal TV.. VESENTLIG

Å støtte og vise noe uten tap i bildekvalitet er noe annet ;) (altså vise noe som er den samme nativoppløsning som panelet)

Lenke til kommentar

Viewpia er veldig mye skjerm for pengene. Jeg bruker en 37" som PC-skjerm og det er ganske så rått. Men - jeg har ikke fått native 1:1 pixler på DVI, men får det med VGA kabel og litt triksing (powerstrip). Skriver til Viewpia (http://www.indtek.co.kr) i dag og spør etter advanced timings, forventer egentlig ikke å få svar...

Lenke til kommentar

i er da interlaced = interpolert

p er progressivt, som vil si at den oppdaterer hele bildet hver gang.

interlaced er ikke det samme som interpolert...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har også tenkt på denne Tv'en. Er ikke denne det beste HD "32" tommer -Tv'en til rundt 10.000?

Ser jo sykt bra ut. :dribble:

Og har den kompositt inn? Er ikke det den "beste" tilkoblinga?

Vel, DVi er vel enda bedre. Men da trenger du en HTPC, eller en Blue Ray spiller...

Ellers har den ALT av tilkoblinger. Løp og KJØP!

Lenke til kommentar
Jeg har også tenkt på denne Tv'en. Er ikke denne det beste HD "32" tommer -Tv'en til rundt 10.000? 

Ser jo sykt bra ut. :dribble: 

Og har den kompositt inn? Er ikke det den "beste" tilkoblinga?

Vel, DVi er vel enda bedre. Men da trenger du en HTPC, eller en Blue Ray spiller...

Ellers har den ALT av tilkoblinger. Løp og KJØP!

Så den beste tilkoblingen en skjerm kan ha fra en kilde er DVI? I så fall så er det jo greit! :cool:

Edit: Jeg har bare s-video og scart ut på dvd spilleren min. Scart er vel best da?

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar

Nå er jeg ingen ekspert her men for å avklare litt på forskjellen:

Component: dette er den beste analoge overføringen. Kan brukes fra:

DVD-spiller til TV

X-Box til TV

PS2 til TV

X-Box 360 til TV

DVI er den beste digitale overfløringen. Finnes også en overgang altså DVI-HDMI kabel

Veldig få DVD spillere som har denne tilkoblingen(HDMI)

Regner med at både PS3 og X-Box360 vil støtte denne, samt når de nye HD-Spillere kommer.(Gleder seg :D )

Bare rett meg opp eller legg til flere ting. :thumbup:

Og ja vil anbefale alle den 32" eller 37" av Viewpia fra elprice. :)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...