Gå til innhold

GC: Må man ha modchip for å spille backup spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller du kan benytte MaxDrive Pro til Gamecube. I pakken følger det med en cd med programvare til PC samt en cd som skal benyttes i Gamecube, i tillegg til et minnekort med USB-tilkobling. Man laster inn GCOS på minnekortet og setter dette i Gamecuben. Deretter starter man Cuben med Maxdrive Pro cd'en til Gamecube, da kan man loade program som ligger på minnekortet. Velg GCOS...og du har 8 sek til å skifte cd, dvs sette inn cd med spillbackup. Voila...det funker! (men Cuben er veldig kresen på type media)

Ingen fysiske inngrep i Cuben nødvendig, bortsett fra at det kan bli nødvendig å tweake laser for å redusere disc read errors.

Lenke til kommentar
Eller du kan benytte MaxDrive Pro til Gamecube. I pakken følger det med en cd med programvare til PC samt en cd som skal benyttes i Gamecube, i tillegg til et minnekort med USB-tilkobling. Man laster inn GCOS på minnekortet og setter dette i Gamecuben. Deretter starter man Cuben med Maxdrive Pro cd'en til Gamecube, da kan man loade program som ligger på minnekortet. Velg GCOS...og du har 8 sek til å skifte cd, dvs sette inn cd med spillbackup. Voila...det funker! (men Cuben er veldig kresen på type media)

Ingen fysiske inngrep i Cuben nødvendig, bortsett fra at det kan bli nødvendig å tweake laser for å redusere disc read errors.

Å, kult. Vet hvor jeg kan få kjøpe det?

Lenke til kommentar

siste alternativ er å bruke PSO 1 eller 2 i samspill med bredbåndsadapteret til GC. med dette oppsettet kan du kjøre spill direkte fra pcen over nettverket. men dette er kanskje også den metoden som fungerer dårligst. noen spill virker ikke, noen virker og noen hakker. men om du har PSO og bredbåndsadapter liggende, så kan du jo teste i alle fall.

Lenke til kommentar
siste alternativ er å bruke PSO 1 eller 2 i samspill med bredbåndsadapteret til GC. med dette oppsettet kan du kjøre spill direkte fra pcen over nettverket. men dette er kanskje også den metoden som fungerer dårligst. noen spill virker ikke, noen virker og noen hakker. men om du har PSO og bredbåndsadapter liggende, så kan du jo teste i alle fall.

vet du hvor mann fåt tak i bredband til Gc? koster d mye?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som vet hvor man får sånne små brenntplater til gc? hva koster d?

De er dyre.

Kjøp heller et nytt case til din gamecube som spiller STORE dvd.

Koster ikke mer enn ca 200 kr, pluss at gamecuben din vil se ny ut igjen (hvis den er slitt).

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Litt OT, men kan noen fortelle meg hva "homebrew" er? (I GAMECUBE SAMMENENG)

Edit: og husker ikke om jeg har spurt noe sted, men hva er forskjellen på QOOB Pro og SX for oss dødelige?

Kort sagt så har QOOB PRO muligheten for å legge inn ny firmware via USB (helt ubruktelig spør du meg) mens SX må du brenne på DVD for å flashe.

Samme kan du gjøre på PRO.

PRO har også 16mbits minne for å lagre tools rett på chippen, mens SX har bare 1mbits (samme som VIPER)

Hvis du er CODER og lager dine egene gamecube programmer er PRO helt klart å anbefale.

Men funksjonalitet messig , spille spill, spille homebrew (mp3 spillere osv, hjemmelaga programmer) så gjør alle gamecube chippene like god jobb.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

feil det finns en måte til, du kan kjøpe et billig minnekort å modde det, fixe litt invendig i maskinen å så kan du boote HOMEBREW's det teller :p jævli dårlig detaljert men hvis noen er intresert har jeg en guide på pc'n i en zip fil et sted.. :p

Lenke til kommentar

feil det finns en måte til, du kan kjøpe et billig minnekort å modde det, fixe litt invendig i maskinen å så kan du boote HOMEBREW's det teller :p jævli dårlig detaljert men hvis noen er intresert har jeg en guide på pc'n i en zip fil et sted.. :p

om du leser topic en gang til ser du det ikke er snakk om homebrews men om backups, men greit du skal få ett halvt poeng:)

Lenke til kommentar

om du leser topic en gang til ser du det ikke er snakk om homebrews men om backups, men greit du skal få ett halvt poeng:)

ja veit det derfor jeg tydeliggjorde HOMEBREW's :p..hva med et halvt å et halvt 0,5,5 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...