Gå til innhold

Pcen min finner ikke kortet

Anbefalte innlegg

hei.

Tenkte jeg skulle plugge GeForce 3 Ti500 inni en av mine gamle Packard Bell pcer, fordi jeg skal bruke den til å se filmer på Tv'en. (S-video kabel fra GeForce kortet til Tv'en).

Men når jeg plugger inn kortet finner ikke pcen kortet, jeg har prøvd alt sammen i "Add Hardware" greia, manuel installering osv osv.

Har også søkt etter "nylig installert hardware" men det hjelper ikke.

Packard Bell pcen har et integret skjermkort, GeForce 2 GPU tror jeg det heter..

Jeg tørr ikke deaktivere det, da blir nokk skjermen bare helt svart, og jeg får ikke gjort noe som helst ?

Noen som vet hva som må gjøres ?

- jhj

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I det du starter maskinen, så ser du etter noe tekst som sier "press F10 to enter setup" eller lignende (DEL, F2, F5, F8 avhengig av type BIOS)

Når du så har kommet inn i BIOSen ser du etter teksten "Deactivate onboard video/graphics" eller noe som ligner.

Velg "Save settings & Exit"

Sjekk at ditt nye grafikkkort står riktig satt i, og start maskinen på nytt.

Windows skal nå finne ditt nye kort.

Skulle alt gå til H****, så kan man alltid nullstille BIOSen igjen. (skal sjekke denne tråden senere i kveld for å se hvordan det går med deg )

Lykke til!

Lenke til kommentar

hehe, ja.

Fikk den av min mormor for lenge siden, de kjøpte ny pc fordi de fikk virus.. haha.

Jeg sa til dem "Dere trenger ikke kjøpe ny pc fordi dere har virus, jeg kan fikse det jeg. Tar maks en time" men neida, de ville visst bare kvitte se med den.

Jeg får den, formaterer den kjøper ny hard disk, og wips så er den stappet med filmer og musikk som gjør at jeg kobler den rett til Sony Widescreen med hjemmekino anlegg. Kan jo egentlig kalle pcen for en mediestasjon :)

Lenke til kommentar
Det er vanlig at dersom du setter et kort i agp-porten så skal det integrerte kortet overstyres.. Har ihvertfall vært borti det flere ganger før. Men kan jo hende det finnes en jumper eller noe f.eks.

jumper ? forklar :)

Har ikke så altfor stor peiling på pc

En jumper er en liten "plastikk tapp" på hovedkortet som enten kan fjernes eller skifte posisjon. De funker som en slags bryter som kobler to punkter sammen.. Brukes for eksempel for å resette BIOS o.l.

Slo meg bare at et integrert grafikkort muligens kan deaktiveres på den måten..

Lenke til kommentar

Finner noen saker på PB's eget diskusjonsbord som omhandler ditt problem. Løsningen er stort sett å oppgradere BIOS versjonen....

Det er ikke FULLT så skummelt som det kan virke, men det er greit å være edru :-)

Sjekk linken som jeg postet i sted, der skal det også stå hva som er versjonen på den nyeste (sammenlign denne med den som er i maskinen din)

Lenke til kommentar

Sto hvilke jumpere som finnes i linken til toennes, sto ingenting der om å deaktivere grafikk, så du kan glemme det tipset..

Mitt forslag er også å forsøke å oppdatere BIOS, har du flaks så ordner alt seg automatisk etterpå.

Satte inn et Geforce 3 AGP kort i en tilsvarende PC (tror den var eldre også) og det gikk uten problemer.. den integrerte grafikken ble deaktivert automatisk.

Endret av cyberpet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...