lowlevel Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Hei, Har dere noen meninger om dette kortet? Powercolor Radeon X800XT 256MB DDR3 AGP Skal oppgradere fra 9700 PRO. Støy osv osv Lenke til kommentar
arokh Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 X800 serien er meeeget støysvake, fysisk små og trekker minimalt med strøm i forhold til 6800 serien. XT har 16 pipelines og 500/500 cpu/minne. Ypperlig kort, men har du planer om å kjøre Linux så kan du bare glemme det Lenke til kommentar
lowlevel Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Takk for svar arokh! Nei, Ikke Linus her. Vet du om den går på AGP 4X Hovedkort?(AGP 2.0) Har en tråd litt lenger bak på sidene om dette. Skal visstnok gå bra,men har ventet med å bestille. Hvis Netshop gir meg et bra supertirsdag tilbud ,så slår jeg til. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 ja, det går helt fint med dette kortet på et x4 agp hovedkort Lenke til kommentar
lowlevel Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 ja, det går helt fint med dette kortet på et x4 agp hovedkort Takk hc Så et tilbud på Netshop X800 PRO for 1995. Hvordan er dette i forhold til XT? Jeg tror jeg må bestemme meg fort før tilbudet forvinner. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 det er ganske mye dårligere men 2000,- for x800pro er et røverkjøp alikevel! go 4 it! Lenke til kommentar
lowlevel Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 det er ganske mye dårligere men 2000,- for x800pro er et røverkjøp alikevel! go 4 it! Så at noen mener det har 8 pipelines,mens Netshop oppgir 16? Det betyr jo ganske mye? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) X800 pro har 12 pipelines og X800 pro vivo(4 låst) og høyere har 16 pipelines Endret 28. juni 2005 av Scortech Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 9700 Pro er fremdeles er kongekort, men du blir trolig å merke litt forskjell på spill som krever mye av skjermkortet ditt, særlig hvis du kjører det på høy oppløsning. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg har dette kortet det er supert Lenke til kommentar
lowlevel Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Søren, Da blir det ikke 800 pro. Får sjekke litt rundt etter et X800XT. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 X800pro er ikke så mye dårligere enn X800XT, om du ikke skal benchmarke så vil du neppe merke store forskjellen. Har et x800pro VIVO og jeg har ikke merket store forskjellen fra pro til XT etter å ha låst opp de fire resterende pipelinene og klokket det til XT hastighet. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 X800 serien er meeeget støysvake, fysisk små og trekker minimalt med strøm i forhold til 6800 serien. XT har 16 pipelines og 500/500 cpu/minne. Ypperlig kort, men har du planer om å kjøre Linux så kan du bare glemme det lol linux driverne til ati har blitt bedre etter årene og mye lettere å installere! jeg trur du lever i the DARK ages! og btw: jeg har Powercolor Radeon X800XT 256MB DDR3 AGP og det funker helt fint er et topp kort med vivo og Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Da blir det ikke 800 pro. why? Lenke til kommentar
lowlevel Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Da blir det ikke 800 pro. why? HC, Ble litt skuffet med hensyn til pipelines osv. Men, Etter en stund fant jeg ut at jeg antakelig ville angre på å ikke kjøpe det. Tok en telefon ned til Netshop og etter en hyggelig prat bestilte jeg kortet. Ettersom hovedkortet mitt kun støtter AGP 4X fikk jeg forståelsen av at jeg ikke ville fått så stor glede av ytelsen XT kortet ville gitt. Har en P4 2.8 som kanskje også vil bremse en del for full utnyttelse? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 til 2.9ghz fungerer nok den perfeky Lenke til kommentar
arokh Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 lol linux driverne til ati har blitt bedre etter årene og mye lettere å installere!jeg trur du lever i the DARK ages! og btw: jeg har Powercolor Radeon X800XT 256MB DDR3 AGP og det funker helt fint er et topp kort med vivo og Spar meg, ikke uttal deg om ting du kan null om. Har brukt hver revisjon av ATi-driverne siden 2003 og de er ELENDIGE den dag i dag. 1. De støtter ikke 2.6.12 som f.eks Fedora Core 4 baseres på. Årsaken til dette er ifølge ATi at de kun vil støtte kjerner som har blitt sluppet (2.6.12 var rc5 når 8.14.13 ble sluppet), men faktum er at det var meget enkelt for de å støtte det, men gjorde det ikke. De har bare et par mann på driver-teamet som tydeligvis er ganske inkompetente. Nvidia sin forrige release to måneder tilbake fungerer fint med 2.6.12. 2. Uløste bugs er det FLUST av. http://ati.cchtml.com/buglist.cgi?query_fo...oduct=&content= Har vært ekstremt mye tull gjennom tidene om du hadde fulgt med litt på http://www.rage3d.com/board/forumdisplay.php?f=88 der også ATi poster av og til. 3. Selv om man får kortet sitt til å fungere med driveren så blir man skuffa, den er rett og slett elendig. Et 6600GT kort banker lett X800XT, det sier jo litt. Anisotropisk filtering støttes ikke. Anti-aliasing må settes manuelt i xorg.conf, temporal anti-aliasing må du se langt etter. 4. Prøvd å spille store titler med Cedega før? Tar ikke lang tid før du støter på bugs. 5. Prøvd å spille UT2k4? Tenkte meg det. Kunne skrevet en evig lang liste men er det virkelig noen vits? Alle vet at driverne deres er en spøk. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) lol linux driverne til ati har blitt bedre etter årene og mye lettere å installere!jeg trur du lever i the DARK ages! og btw: jeg har Powercolor Radeon X800XT 256MB DDR3 AGP og det funker helt fint er et topp kort med vivo og Spar meg, ikke uttal deg om ting du kan null om. Har brukt hver revisjon av ATi-driverne siden 2003 og de er ELENDIGE den dag i dag. 1. De støtter ikke 2.6.12 som f.eks Fedora Core 4 baseres på. Årsaken til dette er ifølge ATi at de kun vil støtte kjerner som har blitt sluppet (2.6.12 var rc5 når 8.14.13 ble sluppet), men faktum er at det var meget enkelt for de å støtte det, men gjorde det ikke. De har bare et par mann på driver-teamet som tydeligvis er ganske inkompetente. Nvidia sin forrige release to måneder tilbake fungerer fint med 2.6.12. 2. Uløste bugs er det FLUST av. http://ati.cchtml.com/buglist.cgi?query_fo...oduct=&content= Har vært ekstremt mye tull gjennom tidene om du hadde fulgt med litt på http://www.rage3d.com/board/forumdisplay.php?f=88 der også ATi poster av og til. 3. Selv om man får kortet sitt til å fungere med driveren så blir man skuffa, den er rett og slett elendig. Et 6600GT kort banker lett X800XT, det sier jo litt. Anisotropisk filtering støttes ikke. Anti-aliasing må settes manuelt i xorg.conf, temporal anti-aliasing må du se langt etter. 4. Prøvd å spille store titler med Cedega før? Tar ikke lang tid før du støter på bugs. 5. Prøvd å spille UT2k4? Tenkte meg det. Kunne skrevet en evig lang liste men er det virkelig noen vits? Alle vet at driverne deres er en spøk. alså jeg har brukt SUSE Linux 9.2 med en ATI Radeon 9800 PRO UT2004(linux versjon)/CS hakka ikke en gang og nvidia suger på MAC anyway ati sine linux drivere er ikke så gamle som du sier > 06/09/05 https://support.ati.com/ics/support/KBAnswe...questionID=1176 https://support.ati.com/ics/support/KBAnswe...questionID=1177 og btw: Gaming er BEST på Windows IKKE på Linux så det så! cedega er fremdeles buggy menmen la oss være venner da tassen NVIDIA suger på MAC ATI suger på Linux Begge eier på Windows ;D i forhold til intel ! Endret 29. juni 2005 av wiak Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Kva som gjer ditten og datten på forskjellige plattformer er ikkje topic i denne tråden: Topic for tråden er: Erfaringer rundt Powercolor Radeon X800XT 256MB DDR3 AGP Nokre innlegg er blitt sletta då diskusjonen gjekk OT. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg har ikke hatt noe problem med kortet men enseste er at, Mitt klokker dårlig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå