Gå til innhold

Hjelp til å lære C++?

Anbefalte innlegg

Har drevet med en del VB programmering på skolen og tenkte jeg skulle ta ett steg videre å lære meg C++

Tingene jeg trenger hjelp til er:

Trenger en grei nybegynnerbok med oppgaver og forklaringer

Hvor kjøper jeg den?

En enkel tutorial fra internett med oppgaver i *.pdf format eller lignende

Har skaffa meg Borland C++ Builder 4 som sikkert er gammelt, men holder for mitt bruk

Noen som kan hjelpe meg med dette?

EDIT: Fant ei bok på Bokkilden.no som heter Programmering i C++, og den skulle visst være ganske nybegynner osv.. er den til å anbefale tror dere?

Endret av HiTeCk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har vært tatt opp en million ganger, men jeg kan gi deg kortversjonen av de (siden jeg er i godt humør :p )

1. Kjøp deg en bok, Accelerated C++ er å anbefale - denne får du på amazon.co.uk

2. www.cprogrammering.com og google har tutorials

Lykke til

Lenke til kommentar

hmm.. om jeg ikke lærer de engelske uttrykkene så er vel litt av vitsen vekke..

Vitsen er vel ikke vekke så lenge du lærer c++? Det er vel programmering, og ikke engelsk du skal lære.. "Programmering i C++" er en god bok, selv om det til tider kan være ganske tørr lesning. Det er en triviell sak å gå over til engelsk terminologi senere, og det ble aldri noe problem for meg.

Ellers er mine favorittbøker om C++ textbook'ene i "C++ for game developers" ved http://www.gameinstitute.com.

Det bør vel nevnes at disse koster en god del, siden du får veiledning av instruktører.

Thinking in C++ 1 & 2 er bøker mange sier er bra. Jeg har ikke lest dem selv, men de er gratis tilgjengelig på følgende adresse:

http://www.mindview.net/Books/TICPP/ThinkingInCPP2e.html

Lenke til kommentar

Trådstarter: Jeg ville skaffet meg et nyere IDE enn Borland C++ Builder 4 om jeg var deg. Husk på: Jo nyere kompilator, jo bedre følger den standarden. Dev-C++ er et enkelt og greit, fritt, åpent og gratis IDE til Windows.

Thinking in C++-serien er litt tung og skrevet på en litt kronglete måte (dessuten bruker Eckel makroer!), men den er grei nok hvis finansene er røde...

Lenke til kommentar

har litt problemer med Borland C++ builder 4.

Skriver inn koder men når jeg skal kjøre dem så bare debugger den, og om alt er i orden så skjer det ingenting..

#include <iostream>

using namespace std;

int main()

{

cout<<"HEY, you, I'm alive! Oh, and Hello World!\n";

cin.get();

return 1;

}

Hva skal skje når jeg kjører denne koden? er det ikke meininga at noe skal skje? eller er alt rett?

Vet jeg burde skaffe meg ett nyere program, men bruker dette siden jeg hadde det liggendes og ikke akkuratt sitter på linje som gjør det mulig å laste ned noe annet for tiden..

Lenke til kommentar
Sikker på at det ikke "kommer opp en svart dings som forsvinner med en gang" eller noe? :p

hehe.

har netopp startet med c++ jeg også, og stussa litt før jeg skjønte at vinduet ble lukket når koden var kjørt... hvordan får man dos-vinduet til å bli der til man avslutter det?

Eller er det kanskje et helt idiotisk spm...? :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...