Fjonisen Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Sitter på min herlige Dell Inspiron 9300Pentium M 1.86GHz | 1GB DDR2 | 80GB 5400RPM | 17" WUXGA | GeForce Go6800 256MB Sitter du på en sånn fin maskin?? Da kan du heller selge den til meg!! Hva betalte du for denne herligheten? Hvordan er grafikkortet? Back to topic. Hvordan vil ATI ett-eller-annet 9700 128 MB fixe biffen? Sammenliknet med GeForce Go 6600, for eksempel? Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Sitter du på en sånn fin maskin?? Da kan du heller selge den til meg!! wink.gif Hva betalte du for denne herligheten? Hvordan er grafikkortet? Det er nok en herlig drøm, ja. Selvfølgelig i en helt annen prisklasse: betalte 16.500 kr med ryggsekk Grafikkortet er jo ren luksus - trenger jeg å si mer? Back to topic. Hvordan vil ATI ett-eller-annet 9700 128 MB fixe biffen? Sammenliknet med GeForce Go 6600, for eksempel? Selvfølgelig vil disse klare BF2, men ikke med topp grafikk. Hvorfor skal alle spille på best grafikk egentlig? Er litt usikker om det noe særlig forskjell mellom ATI Radeon9700 og GeForce Go6600. Tror de er nokså like begge to, men kanskje noen andre på forumet kan korrektere meg? Endret 28. juni 2005 av Panofix Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 acer 1692wlmi med x700 skjermkort kjører bf2 helt flott. dog kan du glemme å spille bf2 med kun 512mb ram som det gjerne sitter i bærbare pcr i prisklassen 12000~. har satt inn en 1gb brikke i pcn her nå, og har totalt 1280mb ram. bf går som en drøm det, foreløpig på medium settings og 1024x768(er ikke WS oppløsning i bf av en eller annen grunn) Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Takk for mange svar! Spesielt andersø og Panofix Sikler litt etter den maskinen andersø annbefalte til 10k http://www.psdata.no/ps.asp?it=108683 Panofix: Jeg søkte litt etter maskinen du annbefalte, men fant den kun på utenlandske sider (verken på komplett, psdata, netshop). Vet jeg er litt nybegynner når det gjelder dette, men om du kunne lagt ut noen linker hadde det vært kjempeflott! Ser at du har peiling Edit: Hvor skal man lete etter alle disse tilbudene til dell? Hei! Dell er et eget storfirma som baserer seg på datateknologi med PCer i spissen. Dell kan bare kontaktes via telefon eller hjemmesiden deres (www.dell.no). Ved kjøp anbefaler jeg å ringe siden menneskelige samtaler ofte er litt mer vennligsinnete enn programerte betalingssystemer på nettet - dette anbefales av mange. Jeg legger ved en link til modellen jeg henviste til: Dell Inspiron 6000 Når man ferdes på Dells nettsteder angående kjøp av PC er det viktig å ha litt kunnskap. Er man smart, sparer man tusenlapper som jeg nevnte i sted. La oss nå gå ut i fra den modellen jeg viste til. Per i dag er det tre grunnoppsett man kan velge mellom: . 1. Konfigurer selv - denne er ofte dyrest med tanke på sluttpris, men man har større frihet til å velge komponenter. 2. Beste forhåndsvalgt oppsett - her er det et bra oppsett, men valgmulighetene er mindre enn for 1. 3. Dårliste forhåndsvalgte oppsett - samme som ovenfor, men hei, oppsettet er ikke dårlig! . Du skal velge det forhåndskonfigurerte oppsettet som ligger nærmest i pris av det du er villilg til å betale. Her kan jeg hjelpe deg hvis så ønkses (angående komponentene i PCen). Til sist: Ikke kjøp denne modellen i denne uken, nå er det sugen pris + at ekstratilbudene suger. Hilsen Fredrik Blir helt fascinert at du gidder å hjelpe meg så mye. Får jo mye bedre hjelp her enn av psdata og komplett. Så den Dell pc'n til 10k der, og synes den så bra ut. Grafikkort er noe jeg ikke har peiling på, men er "128 MB ATi Mobility Radeon X300 Graphic" bra nok til å kjøre BF2? Har jeg forstått deg rett kommer det nye tilbud hver uke, og denne uken er det "512B USB memory key". Du mener at det kommer noe mer/bedre de neste ukene da? Uansett, tusen hjertelig takk for fabelaktig svar! Lenke til kommentar
brrah Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 X300 er en del dårligere en MR9700 som Tundra 1557K har... Tror den vil klare å kjøre BF2 så vidt det er med alt på det laveste.. Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 [Back to topic. Hvordan vil ATI ett-eller-annet 9700 128 MB fixe biffen? Sammenliknet med GeForce Go 6600, for eksempel? Selvfølgelig vil disse klare BF2, men ikke med topp grafikk. Hvorfor skal alle spille på best grafikk egentlig? >Hmm., jeg spiller BF2 med høyeste graffikk med GO6600 Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Er også på jakt etter laptop, og en laptop som har det som trengs (ihvertfall det jeg har intrykk av) er MPX Notebook KN1. Det er en meget god idè å spørre de som kan sakene om dette er en godkjent. Denne bærbare er vel litt dyr da... BTW: andersø, fikk du PM'en (sorry for maset ) Lenke til kommentar
Galeroy Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Sitter på min herlige Dell Inspiron 9300Pentium M 1.86GHz | 1GB DDR2 | 80GB 5400RPM | 17" WUXGA | GeForce Go6800 256MB Hvordan klarte du å få den så billig? Når jeg tar blir det bare 19-20k. Lenke til kommentar
brrah Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Har du tatt av den sinnsykt dyre garantien til Dell da? Det er jo trekk fra 2 700 elns!! Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) X300 er en del dårligere en MR9700 som Tundra 1557K har...Tror den vil klare å kjøre BF2 så vidt det er med alt på det laveste.. Hmm, da vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.. Vil du heller annbefale den du bestillte til 10 da? Edit: Er jo så forbanna vanskelig å bestemme seg at jeg vurderer å bare ta den du sa først Endret 29. juni 2005 av Hansis Lenke til kommentar
brrah Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Ta den jeg får i morra fra PSdata.. Tundra 1557K, det er den du får mest for for 10k, helt klart! Og hvis du ikke vil ha den er det jo 14 dagers angrefrist! Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Blir helt fascinert at du gidder å hjelpe meg så mye. Får jo mye bedre hjelp her enn av psdata og komplett. Så den Dell pc'n til 10k der, og synes den så bra ut. Grafikkort er noe jeg ikke har peiling på, men er "128 MB ATi Mobility Radeon X300 Graphic" bra nok til å kjøre BF2? Har jeg forstått deg rett kommer det nye tilbud hver uke, og denne uken er det "512B USB memory key". Du mener at det kommer noe mer/bedre de neste ukene da? Bare hyggelig det Radeon X300 skal nok klare BF2, ja. Dette tilbudet suger som jeg sa litt tilbake. De beste tilbudene er "Dobbelt minne/RAM" og "Fri frakt". Særlig de to sammen. X300 er en del dårligere en MR9700 som Tundra 1557K har... Tror den vil klare å kjøre BF2 så vidt det er med alt på det laveste.. Tja, dette er vel det eneste av pluss mellom Dell i6000 og Tundra 1557K. Når det kommer gode tilbud hos Dell, er deres modell rimeligst og best. Den Tundra PCen leveres også med bare 512 MB RAM, noe som er et absolutt minimum. Personlig har jeg 1024 MB, og det er ikke for mye akkurat. Tror nesten BF2 vil hakke på grunn av for lite RAM - ikke bare skjermkortet det kommer an på. >Hmm., jeg spiller BF2 med høyeste graffikk med GO6600 Tvilsomt. Du kjører kanskje på best oppløsning (1600x1200), men ikke alt på "High" og "4x Antialiasing". Det klarer knapt jeg med GeForce Go6800. Er også på jakt etter laptop, og en laptop som har det som trengs (ihvertfall det jeg har intrykk av) er MPX Notebook KN1. Det er en meget god idè å spørre de som kan sakene om dette er en godkjent. Denne bærbare er vel litt dyr da... Den overskrider budsjettet hans med rundt 3000 kr. Dessuten suger skjermen noe sinnsykt til bærbar og være. Jeg synes ikke den er verdt 13.000 kr. Hvordan klarte du å få den så billig? Når jeg tar blir det bare 19-20k. Som jeg har sagt tidligere i denn tråden: Det gjelder å være litt smart. Dell har forskjellige prisinger på samme produkt. Det er nemlig ikke så "easy as Dell" som alle skal ha det til. Og, ja, jeg oppnådde 4 forskjellige priser ved mitt kjøp - selvfølgelig tok jeg den billigste. Jeg kjøpte via telefon. Har du tatt av den sinnsykt dyre garantien til Dell da? Det er jo trekk fra 2 700 elns!! Vel, dette er jo også en stor sparegevinst, men man kan spare flere tusen i tillegg til dette ved å konfigurere ut fra de forhåndsinnstilte modellene. Hilsen Fredrik Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Er også på jakt etter laptop, og en laptop som har det som trengs (ihvertfall det jeg har intrykk av) er MPX Notebook KN1. Det er en meget god idè å spørre de som kan sakene om dette er en godkjent. Denne bærbare er vel litt dyr da... Den overskrider budsjettet hans med rundt 3000 kr. Dessuten suger skjermen noe sinnsykt til bærbar og være. Jeg synes ikke den er verdt 13.000 kr. Hmm... pussig at den elendige skjermen ikke er nevnt i denne testen da...(cinet 1300 er stort sett samme som mpx kn1) http://www.hardware.no/artikkel/14587 Nå har jeg riktignok aldri sett skjemen, så.... Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Hmm... pussig at den elendige skjermen ikke er nevnt i denne testen da...(cinet 1300 er stort sett samme som mpx kn1) http://www.hardware.no/artikkel/14587 Nå har jeg riktignok aldri sett skjemen, så.... Det Panofix mener er dårlig med mpx-pc-skjermen er oppløsninga. Jeg er uenig, men det er vel smak og mest behag Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Hmm... pussig at den elendige skjermen ikke er nevnt i denne testen da...(cinet 1300 er stort sett samme som mpx kn1) http://www.hardware.no/artikkel/14587 Nå har jeg riktignok aldri sett skjemen, så.... Oppløsningen på 1280 x 800 holder for mange, men vi hadde foretrukket en høyere oppløsning, som for eksempel 1680 x 1050. Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 hei igjen, er det sånn at dell bare kommer med nye tilbud hver måned eller? står at tilbudet som er der nå varer til 27. juli, og jeg gidder egentlig ikke vente så lenge på et nytt tilbud.. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Jeg var nødt til å ha 1024 ram for å spille bf2. Hvis jeg bare hadde 512mb i så hakka det noe villt når jeg snudde meg rundt o.l Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 1024 ram er vel et must, i tillegg til et skjermkort som duger Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 hei igjen, er det sånn at dell bare kommer med nye tilbud hver måned eller? står at tilbudet som er der nå varer til 27. juli, og jeg gidder egentlig ikke vente så lenge på et nytt tilbud.. Vel, vanskelig å si, men Dell har ofte spesialtilbud som plutselig dukker opp helt uannonsert. Og nå er det jo sommertid, noe som betyr lavere marked = lavere pris. Dell er jo interessert i å selge, når markedet er lavt, må de sette prisene ned. Prøv å ring en selger da. Jeg anbefaler Camilla Blom Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Ahh, fikk akkurat e-post fra Dell nå, dette var det jeg ventet på at du burde få av tilbud: Fra: Dell Norge Til: [email protected] Emne: Dobbelt RAM + fri frakt + skjermoppgradering + USB memory key! Hos Dell denne uken! Dfet er det beste tilbudet jeg har sett!! Kommer med en oppdatering snart, med priser på Dell Inspiron 6000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå