Hansis Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg kan ikke veldig mye om data, men vil kjøpe meg en bærbar som kjører Battlefield2 ganske greit +at jeg skal kunne bruke den på universitet neste år. Noen som kan gi meg noen tips eller råd? Prisklasse 10 000 (+-) Lenke til kommentar
brrah Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Denne eller denne. De er helt like bortsett fra førstnevnte er en 1000-lapp billigere, jeg har forøvvrig bestilt den til 10k.... Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 de så vel greie ut de, men er det ikke veldig lite med 1,7-1,8 herz? føler det er akkurat minimum av det man MÅ ha. feks den stasjonære pc'n jeg sitter på nå er ett par år gammel med 1,7 herz og jeg føler den er alt for gammel nå. hvor mye har det å si egentlig? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...fy&nComputer=18 Lenke til kommentar
brrah Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 de så vel greie ut de, men er det ikke veldig lite med 1,7-1,8 herz? føler det er akkurat minimum av det man MÅ ha. feks den stasjonære pc'n jeg sitter på nå er ett par år gammel med 1,7 herz og jeg føler den er alt for gammel nå. hvor mye har det å si egentlig? Pentium M er noe helt annent enn en P4 eller AMD stasjonær prosessor, det er mye mer, 1,7 Pentium M GHz tilsvarer ca 3 GHz... Lenke til kommentar
ken36 Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 de så vel greie ut de, men er det ikke veldig lite med 1,7-1,8 herz? føler det er akkurat minimum av det man MÅ ha. feks den stasjonære pc'n jeg sitter på nå er ett par år gammel med 1,7 herz og jeg føler den er alt for gammel nå. hvor mye har det å si egentlig? Det er Centrino prosessorer som sitter i disse nye bærbare... En 1,7 ghz Centrino yter ca som en 2,8 ghz Pentium 4 eller Amd som du sikter til. Du bør kansje ta en tlf og be selger forklare deg litt om Centrino teknologien... Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Hehe, jeg har visst missforstått det med herz litt da.. Uansett takk for tips og råd! Håper på flere! Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Å kjøre BF2 i brukbart grafikknivå i en brukbar oppløsning på dagens bærbare maskiner kan du bare glemme. Edit: (og å få et halvgodt alternativ til under 10k kan du også glemme) Endret 28. juni 2005 av CrZy_T Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Å kjøre BF2 i brukbart grafikknivå i en brukbar oppløsning på dagens bærbare maskiner kan du bare glemme. Edit: (og å få et halvgodt alternativ til under 10k kan du også glemme) Hvorfor det? De klarer jo kravene fint! Lenke til kommentar
brrah Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Å kjøre BF2 i brukbart grafikknivå i en brukbar oppløsning på dagens bærbare maskiner kan du bare glemme. Edit: (og å få et halvgodt alternativ til under 10k kan du også glemme) Du vet åpenbart ikke hva du prater om, VELDIG mange maskiner klare BF2 fint, og f. eks XPS2 klarer det med alt på det høyeste! Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Å kjøre BF2 i brukbart grafikknivå i en brukbar oppløsning på dagens bærbare maskiner kan du bare glemme. Edit: (og å få et halvgodt alternativ til under 10k kan du også glemme) Hvorfor det? De klarer jo kravene fint! Det er veldig forskjell på komponenter i bærbare pc'er og stasjonærer. F.eks vanlig 2.5" hdd som er i de fleste laptops sliter med noe særlig høyere enn 40MB/s, disker i stasjonære ligger man rundt det dobbelte. Et Geforce 6600 Go i et en laptop er ikke like raskt som et Geforce 6600 i en stasjonær. Du vet åpenbart ikke hva du prater om, VELDIG mange maskiner klare BF2 fint, og f. eks XPS2 klarer det med alt på det høyeste! Skal være enig at XPS2 vil kunne klare å dra spillet greit, men at det klarer max oppløsning og max grafikk tror jeg ikke et dugg på. Ser jo folk med AMD64 3500+, 2gb ram, Raptor-disker, GF6800GT og ULTRA osv sliter med 4x antialiasing når oppløsningen kommer oppi i 1280*1024. At dette da skal gå glatt på en laptop med GF6800 Ultra GO og treg disk vil jeg nok desverre vanskelig for å tro. Lenke til kommentar
brrah Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Ok da, men i alle fall mye mer enn brukbart! Ikke vær så veldig 4kanta... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Du vet åpenbart ikke hva du prater om, VELDIG mange maskiner klare BF2 fint, og f. eks XPS2 klarer det med alt på det høyeste! Skal være enig at XPS2 vil kunne klare å dra spillet greit, men at det klarer max oppløsning og max grafikk tror jeg ikke et dugg på. Ser jo folk med AMD64 3500+, 2gb ram, Raptor-disker, GF6800GT og ULTRA osv sliter med 4x antialiasing når oppløsningen kommer oppi i 1280*1024. At dette da skal gå glatt på en laptop med GF6800 Ultra GO og treg disk vil jeg nok desverre vanskelig for å tro. Saken er vel at når oppløsningen blir høy nok er anti-aliasing nokså unødvendig. Når du kjører BF i 1600x1200 på en XPS2 har du effektivt en 15" skjermflate. Da blir bildet skarpt uansett. Jeg ser ikke merkbar forskjell med og uten AA i BF2. Jeg har bare prøvet demoen, men den går helt knirkefritt på 1600 x 1200 uten AA, og helt brukbart med AA på, på min XPS2. Men det blir litt off topic, siden tråstarter har et budsjett på 10 000. Geir Endret 28. juni 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Min bærbare Tundra 1559 til 13000 klare BF2 på høyeste graffikk, og høyeste oppløsning.. Det med et GO 6600 graffikkort Endret 28. juni 2005 av Markaren Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Skal være enig at XPS2 vil kunne klare å dra spillet greit, men at det klarer max oppløsning og max grafikk tror jeg ikke et dugg på. Ser jo folk med AMD64 3500+, 2gb ram, Raptor-disker, GF6800GT og ULTRA osv sliter med 4x antialiasing når oppløsningen kommer oppi i 1280*1024. At dette da skal gå glatt på en laptop med GF6800 Ultra GO og treg disk vil jeg nok desverre vanskelig for å tro. Du får tro om igjen, lille allviter: Jeg sitter på Dell Inspiron 9300 (lillebror til XPS2), se specs i signatur. Den klarer 1600x1200 med alt på High uten hakk. Og 4x antialiasing med litt overklokking. ken36 Posted on 28/06/2005 : 14:37Det er Centrino prosessorer som sitter i disse nye bærbare... Dette er delvis feil. Hva er Centrino? Intel® Centrino™ mobile technology er ny teknologi fra Intel som er spesialutviklet for mobile datamaskiner. Innebygd i teknologien er blant annet Wireless LAN (WLAN) og forskjellige banebrytende forbedringer som fremmer mobilitet. Dette gir seg utslag i en betraktelig øket levetid på batterier samt tynne og lette Notebook PCer. "Intel® Centrino™ mobile technology" har blitt testet og godkjent hos ledende produsenter av trådløse løsninger hva angår sikkerhet, og hos leverandører av "hotspots" og trådløse telekommunikasjoner slik at brukerne kan være oppkoblet og produktive også på reiser og utenfor hjem eller kontor - "for a truly mobile lifestyle". Prosessoren Intel Pentium - M må ikke forveksles med Intel Pentium 4 Mobile. Det er nå også Intel Celeron - M prosessorer tilgjengelig på det norske markedet. Her er hva Intel sier : The Intel® Pentium® M processor, in conjunction with the Intel® 855 Chipset Family and the Intel® PRO/Wireless 2100/2200 network connection, is a key component of Intel® Centrino™ mobile technology. Altså: nevnte brikkesett + Intels trådløse teknologi + Pentium/Celeron M CPU = Centrino. Da skal vi vel være enige? Lenke til kommentar
ken36 Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Skal være enig at XPS2 vil kunne klare å dra spillet greit, men at det klarer max oppløsning og max grafikk tror jeg ikke et dugg på. Ser jo folk med AMD64 3500+, 2gb ram, Raptor-disker, GF6800GT og ULTRA osv sliter med 4x antialiasing når oppløsningen kommer oppi i 1280*1024. At dette da skal gå glatt på en laptop med GF6800 Ultra GO og treg disk vil jeg nok desverre vanskelig for å tro. Du får tro om igjen, lille allviter: Jeg sitter på Dell Inspiron 9300 (lillebror til XPS2), se specs i signatur. Den klarer 1600x1200 med alt på High uten hakk. Og 4x antialiasing med litt overklokking. ken36 Posted on 28/06/2005 : 14:37Det er Centrino prosessorer som sitter i disse nye bærbare... Dette er delvis feil. Hva er Centrino? Intel® Centrino™ mobile technology er ny teknologi fra Intel som er spesialutviklet for mobile datamaskiner. Innebygd i teknologien er blant annet Wireless LAN (WLAN) og forskjellige banebrytende forbedringer som fremmer mobilitet. Dette gir seg utslag i en betraktelig øket levetid på batterier samt tynne og lette Notebook PCer. "Intel® Centrino™ mobile technology" har blitt testet og godkjent hos ledende produsenter av trådløse løsninger hva angår sikkerhet, og hos leverandører av "hotspots" og trådløse telekommunikasjoner slik at brukerne kan være oppkoblet og produktive også på reiser og utenfor hjem eller kontor - "for a truly mobile lifestyle". Prosessoren Intel Pentium - M må ikke forveksles med Intel Pentium 4 Mobile. Det er nå også Intel Celeron - M prosessorer tilgjengelig på det norske markedet. Her er hva Intel sier : The Intel® Pentium® M processor, in conjunction with the Intel® 855 Chipset Family and the Intel® PRO/Wireless 2100/2200 network connection, is a key component of Intel® Centrino™ mobile technology. Altså: nevnte brikkesett + Intels trådløse teknologi + Pentium/Celeron M CPU = Centrino. Da skal vi vel være enige? Ja og nå ble han sikkert ikke ENDA mer forvirret?? Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Ja og nå ble han sikkert ikke ENDA mer forvirret?? Eller rettere sagt du ble det, kanskje? Back to topic: Jeg ville kanskje tatt en kikk på Dell Inspiron 6000. Den har 15" widescreen, veier vel rundt 3 kg. Prisen ligger cirka fra 7-14.000 kr avhengig av specs. Du får en solid PC for 10.000 kr. Dell skifter prisene fortere enn du klarer å finne feil i Internet Explorer (selv om den er stappfull) - altså må du sjekke Dell mange ganger før du finner den laveste prisen. Dette kan du spare flere tusenlapper på. Si fra hvis du ønsker at jeg skal finne et oppsett som talker BF2 ganske bra - prisen må du ikke se på, den varierer jo så sterkt. Noen nødvendige specs for å klare BF2 i hvertfall: Helst 1024 MB RAM, 512 i nøden Minimum 128 MB RAM på skjermkoret - et must Pentium M CPU med 1.60/1.73 GHz 5400rpm på harddisken er vel også lurt (7200rpm ville vært kjempebra) Noe mer kommer jeg ikke på i farten. Beklager hvis jeg er litt uklar i posten. Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Takk for mange svar! Spesielt andersø og Panofix Sikler litt etter den maskinen andersø annbefalte til 10k http://www.psdata.no/ps.asp?it=108683 Panofix: Jeg søkte litt etter maskinen du annbefalte, men fant den kun på utenlandske sider (verken på komplett, psdata, netshop). Vet jeg er litt nybegynner når det gjelder dette, men om du kunne lagt ut noen linker hadde det vært kjempeflott! Ser at du har peiling Edit: Hvor skal man lete etter alle disse tilbudene til dell? Endret 28. juni 2005 av Hansis Lenke til kommentar
brrah Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 For å kjøpe denne må du til Dell's hjemmesider. Dell Inspiron 6000 Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Takk for mange svar! Spesielt andersø og Panofix Sikler litt etter den maskinen andersø annbefalte til 10k http://www.psdata.no/ps.asp?it=108683 Panofix: Jeg søkte litt etter maskinen du annbefalte, men fant den kun på utenlandske sider (verken på komplett, psdata, netshop). Vet jeg er litt nybegynner når det gjelder dette, men om du kunne lagt ut noen linker hadde det vært kjempeflott! Ser at du har peiling Edit: Hvor skal man lete etter alle disse tilbudene til dell? Hei! Dell er et eget storfirma som baserer seg på datateknologi med PCer i spissen. Dell kan bare kontaktes via telefon eller hjemmesiden deres (www.dell.no). Ved kjøp anbefaler jeg å ringe siden menneskelige samtaler ofte er litt mer vennligsinnete enn programerte betalingssystemer på nettet - dette anbefales av mange. Jeg legger ved en link til modellen jeg henviste til: Dell Inspiron 6000 Når man ferdes på Dells nettsteder angående kjøp av PC er det viktig å ha litt kunnskap. Er man smart, sparer man tusenlapper som jeg nevnte i sted. La oss nå gå ut i fra den modellen jeg viste til. Per i dag er det tre grunnoppsett man kan velge mellom: . 1. Konfigurer selv - denne er ofte dyrest med tanke på sluttpris, men man har større frihet til å velge komponenter. 2. Beste forhåndsvalgt oppsett - her er det et bra oppsett, men valgmulighetene er mindre enn for 1. 3. Dårliste forhåndsvalgte oppsett - samme som ovenfor, men hei, oppsettet er ikke dårlig! . Du skal velge det forhåndskonfigurerte oppsettet som ligger nærmest i pris av det du er villilg til å betale. Her kan jeg hjelpe deg hvis så ønkses (angående komponentene i PCen). Til sist: Ikke kjøp denne modellen i denne uken, nå er det sugen pris + at ekstratilbudene suger. Hilsen Fredrik Endret 28. juni 2005 av Panofix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå