tørrfisk Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Naboen min har et problem med at hans Dell dimension 4600 slår seg av hele tiden når man kjører tunge applikasjoner. Dette kan muligens være varme-relatert, så jeg vil bytte ut kjøleren i Dell'en , men det er et problem siden hovedkortet ikke har en eneste standard 3-pins connector. Hvordan skal jeg få brukt en vanlig kjøler i Dell maskina? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Er den eneste måten å spleise de tre ledningene på en standardkjøler på dell kontakten? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Hva med å rengjøre kjøleribba til CPUen? Den er mest sansynlig full av støv som gjør at kjøleeffekten av denne blir dårlig. Ellers så er løsningen å koble vifta på en av molex kontaktene på strømforsyninga dersom ikke bios går amokk dersom det ikke får signal fra cpu vifta. Eller som du sier skjøte viftekabelen med den som allerede er på den gamle kjøleren. Endret 28. juni 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå