MistaPi Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Det har vært en del forvirring rundt G70 og G80 og den artikkelen til the inq er gammel. Som jeg har nevnt tidligere: G = GeForce, 80 = 8 series. Dvs en generasjon nyere enn G70 og det er noe vi ikke vil se før tidligst neste sommer. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Jarmo : Blandet litt ditt innlegg og quotinga fra [GDI]Raporten, he he begynner å bli litt seint her ja. Vi får satse på en jevn kamp mellom R520 og G80, kan neppe tenke meg at det blir store forandringer pga den nye prossesen men hvem vet . edit : Mistapi > Flott da vet vi det, var nettop det jeg tenkte meg at det kom til å ta såpass lang tid mellom hvert produkt. Hvis det hadde vært faktum at G80 kom allerede i jul så måtte jo Ingeniørene til nvidia blitt virkelig behandlet som noen slaver , hmm kanskje som straff for Nv30 :!: Endret 28. juni 2005 av Malvado Lenke til kommentar
TAS Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Poenget er jo her hvor lenge vil man vente.Tror mange kjøper Nvidia nå,ettersom disse kortene er tilgjengelig. Edit:Mener da G70 kortene. Endret 29. juni 2005 av TAS Lenke til kommentar
HKS Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Artikkel fra Digitimes: http://www.digitimes.com/mobos/a20050630A4017.html The delay of the ATI Technologies R520 graphics processing unit (GPU) will benefit sales of the Nvidia GeForce 7800 GTX (G70), as more PC vendors including Dell and Hewlett-Packard (HP) have decided to adopt the GeForce 7800 series for their high-end PC models slated for release at the end of this year, according to unspecified Taiwan motherboard makers. ATI is currently revamping the chip design of its R520, said the makers, adding that the company is facing leakage issues, as it attempts to migrates its manufacturing to a 90nm process. The situation is similar to when Nvidia postponed the availability of its 0.13-micron NV30 high-end chip in 2002 due to production issues, the makers pointed out. Despite the delay of the R520, ATI may launch its mainstream R530 and entry-level RV515 GPUs ahead of schedule, with both parts being manufactured at 90nm, according to sources. Hvis de tremdeles re-designer og de har tenkt til å lansere i august så tviler jeg på at kort blir tilgjenglig ved laseringen... Er interesant å se at budsjettkortene R530 og RV515 er nærmere mål enn R520... Da skal vi ikke se bort ifra at det er det som lanseres i august, og ikke high-end? Høres på meg ut som at R520 ikke dukker opp for didligst godt ut på høsten Det tar litt tid å volum-produsere brikker. De G70 brikkene kom er på kort som kunder kjøper nå er produsert i april 2005... Edit: Endret quote Endret 1. juli 2005 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 GDI : Veldig interesant, takk for infoen. Ja, det var nok som forventet, mye krøll med å gå over på ny produksjonsteknikk, forhåpentligvis så kommer det snart noen gode VPU'er fra ati. Jeg er glad jeg er ferdig med å oppdatere pcen ut 2005. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Hører denne kommer både på agp og pci-e Heia ATI Det ser nå ut til at ATI dropper AGP-versjonen av R520: ATI R520 AGP cancelled We saw some earlier roadmaps that were implying that ATI plans to do R520, Radeon X1800 in AGP variation but it turns out that the company dropped its original plan. Har du sykkelen klar? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Snorreh : Det var det ja, tipper at han ikke tørs å sette igang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå