Frigata Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Har her da et lite problem med CPU'en. I går begynte den plutselig å kjøre konstant på 100%, noe den ikke har gjort før (helt normalt tidligere). Merk at det ikke skjedde noe uvanlig med PCen heller, ingenting unormalt eller rart. Plutselig var bare prosessoren konstant på 100%. Har heller ingen spesielt "tunge" programmer som kjører i bakgrunnen, de har jeg slått av. Er en AMD t-bird 1.4ghz prosessor vi snakker om her (relativt gammel ja) Så da er mitt spørsmål: Hva kan jeg gjøre for å få prosessoren bort fra 100% ytelse? Tipper at svaret blir noe sånt som ny prosessor, ny vifte, nytt hovedkort etc, men det vil jeg da helst ikke! Anyone? Mvh Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 XP/win2k taskmanager viser kanskje hvilke(n) prosesser kjører på 100% ? Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Det bruker å bli det om et program ikke har avsluttet alle oppgavene sine... f.eks. at det krasjer.. men en opprydding i oppgavebehandling hjelper som regel (stoppe de prosessene som kjører 100%) Hvis det fortsetter om du starter maskinen på nytt må du nesten finne ut hvilket program det er å få det fjærnet. Lenke til kommentar
Nathan Sykes Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 jeg har opplevd det problemet på lan flere ganger helt til jeg har skrudd av strømmen med knappen bak på pc'n (var ikke nok foran). Lenke til kommentar
Herm Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Årsaken til problemet kan godt være en avi fil. Søk på "xp avi fix". Lenke til kommentar
Buffaloboy Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Du kan prøve å laste ned et program som heter "process tamer" Dette er et program som hindrer ethvert program å ta "kontroll" over pcen eller krasje hele pcen hvis det krasher. Hvis dette programmet merker noe annet program ta mye cpu kraft, nedprioriterer programmet "cpu stjeleren". Dette kan fikse noe av problemet, eller ihvertfall la pcen gå litt fortere når du prøver å fikse det. Buffaloboy Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 det er noe kluss ett eller annet sted. Hvis du ikke ser noe mønster i hvilke programmer som får CPU til å gå opp til 100%, så ville jeg kanskje anbefale en re-installasjon av OS eller evnt en formatering. Men merker du at CPU'en yter 100%? Altså at pc'en din går usedvanlig tregt? (nå mener jeg veldig tregt) Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 En grei måte å finne ut om CPUen virkelig jobber for fullt, er jo å overvåke temperaturene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå