raastad Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 noen som har peil på det? har 2 pc'n kobla på nett igjennom en router (SMC Barricade) og jeg vil kunne ha kontakt mellom de... har satt de i samme workgroup men får enda ikek kontakt.. noe jeg må fikse på? eller no annet jeg burde nruke? takker for hjelp =) Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Tillatt at maskinene kan koble seg opp mot hverandre i programvaren til routeren? Lenke til kommentar
raastad Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Tillatt at maskinene kan koble seg opp mot hverandre i programvaren til routeren? vet igrunn ikke åssen jeg gjør det... Lenke til kommentar
liger Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Hadde et liknende problem selv for en stund siden. Løste det ved å ikke bruke enkel fildeling (mappealternativer\vis\fjern hake ved "enkel fildeling") da er det bare å skrive \\"maskinnavn"\"stasjonsbokstav"$ (eks:\\ibmTP\c$) Lenke til kommentar
raastad Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Hadde et liknende problem selv for en stund siden.Løste det ved å ikke bruke enkel fildeling (mappealternativer\vis\fjern hake ved "enkel fildeling") da er det bare å skrive \\"maskinnavn"\"stasjonsbokstav"$ (eks:\\ibmTP\c$) kommer ikke inn på d heller Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Tillatt at maskinene kan koble seg opp mot hverandre i programvaren til routeren? vet igrunn ikke åssen jeg gjør det... Har aldri vært borti en slik router du har, så forsøk å lese i manualen. Lenke til kommentar
raastad Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 får en beskjed at jeg ikke har adgang.. er det en mulighet å stille på adgangs instillinger eller noe? sånn at jeg kan få stilt inn adgang til de? manualen er borte så den hjelper ikke stort Lenke til kommentar
tukols Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Jeg sitter nå ved en "engelsk" utgave av windows, men håper det går. Kontrollpanel og network setup wizard. Her skal du si ja til fildeling. Når du blir spurgt om du vil lave en diskett til å kjøre på andre computere, sier du nei til det. Du kjører bare guiden på begge computere. Skal dere bruke samme printer, så husk å gå inn og del denne Gjenstart begge computere og se nå om det er kontakt Hvis ikke: Så kommer vi til brannmur. Har du sånn en innstallert , skal du også kjøre guiden nettværk på den. Nå skal begge computere gjenstartes. Hvis du ennå har problemer, skal du inn på brannmuren en gang mere under nettværk, og så tilføjer du IP nummeret på den andre computeren under "trusted zone" Dette gjøres også på begge computere. (Kjør-skriv cmd etterfulgt av enter. Nå skriver du ipconfig igjen etterfulgt av enter. Du vil nå få computerens IP nummer opp) Håper du kommer litt videre. Hilsen tukols Endret 28. juni 2005 av tukols Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå