Gå til innhold

Bildekvalitet på GF4 Ti


vebwa

Anbefalte innlegg

Hei

 

Hvor dårlig er egentlig bildekvaliteten på GF4 Ti-serien. Kortet skal eventuelt brukes på 2stk 19" Trinitron med 1600x1200@85hz på begge skjermene.

 

Har alle GF4 Ti to RAMDACs? Er begge disse identiske? Hva er klokkehastigheten?

 

PS: Som referanse: har brukt Matrox G400 DualHead til nå, overlegen bildekvalitet.

 

Vebjørn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir jo litt feil formulert det spørsmålet ditt: "Hvor dårlig er egentlig bildekvaliteten på GF4 Ti-serien". Svaret må bli at det er svært lite dårlig.

 

Bildekvaliteten på Geforce 4 Ti kortene er sterkt forbedret sammenlignet med tidligere kort Nvidia's brikker. Bildekvaliteten på GF4 Ti serien er upåklagelig på oppløsninger opp til 1600x1200.

 

Alle Geforce 4 Ti kort har to ramdac's.

 

Jeg tviler på at du vil se neon forskjell i bildet sammenlignet med ditt g400 kort. Jeg har selv et Matrox G550 kort, og har ikke sett forskjell på bildet.

 

Med dagen kort så er det svært lite som skiller i bildekvalitet. Matrox, ATI og Nvidia GF4Ti kort har alle veldig bra bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Det er mange som klager over 2d kvaliteten til nvidia GF4 kort, og jeg kan ikke si meg uenig akkurat. Er du vant til Matrox kort, er det som natt og dag spør du meg. Men nvidia har satt strengere krav til kortprodusenter i det siste ang dette problemet, og det bør bare bli bedre i fremtiden. Men det er langt opp til Matrox. At Bygger'n evt ikke klarer å se forskjell på bildekvaliteten synes jeg er rart - men smaken er som baken...

Lenke til kommentar

Jeg ser klart forskjell på gf2mx og r8500. Men gf3 kortet mitt og de to gf4 kortene jeg har hatt har jeg ikke vært i stand til å skille fra r8500 på skarphet, selv i høye oppløsninger.

 

NVidia gjorde mye etter gf2 'skandalen', og etter min egen erfaring er problemet vekk på de eksemplarene av gf4-serien jeg har testet (1600x1200@85hz, Sony G420). (asus ti4600, creative ti4400). Sammenlikningsgrunnlaget var et ATI retail R8500.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Hadde egentlig tenkt til å gå for et Built By ATI Radeon 8500, men vurderer GF4 Ti4200 (det er jo ganske billig).

 

Jeg tror nok ikke at bildekvalitet kan matche Matrox, men kravene er jo ikke mer enn 1600x1200/85hz. Da kan det jo være GF4 Ti holder... Tar imot flere synspunkter med takk; litt uklart enda.

 

Tatt i betraktning at alle(?) GF4 Ti har 2 RAMDACs på 350 mhz, skulle det vel ikke være noe problem å kjøre to skjermer på 1600x1200/85hz? Vil begge utgangene ha identisk kvalitet/bilde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...