Gå til innhold

Sosialkontoret tok lønna til 15-åring

Anbefalte innlegg

Hørte at de stein-benke-skulpturene på torget i drammen koster 500.000,-...

Og Drammen var så fornøyde med dem, at de skal kjøpe inn 2 nye hvert år..

Skuffende å se hva som skjer rundt i landet mens noen av oss ikke har penger til klær engang..

Btw, syntes også det er for dumt at vi gir mange milliarder til andre land, fordi "vi har det så godt". Skal man overleve må man ikke tenke på andre enn seg selv, før man har det man trenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

huff. atter en gang på villspor. jeje.

Hvis du ikke har råd til klær, hvordan har du råd til å sitte her? Og hvorfor skaffer du deg ikke en jobb?

siden når ble det sagt at noen her inne var under disse kategoriene? så vidt jeg har forstått snakker vi om, og gjerne for, andre.

og å skaffe jobb her i landet er ikke lett. du kan like godt prøve å få en ape til å ta over krf. like vanskelig.

uansett. back to topic. at sosialens lover er på trynet kan ikke sies stort imot. jeg er en av de som har rett på sosialstøtte pga diverse problemer i hjemmet, som jeg ikke gidder å skrive opp her, og må da selvfølgelig gjøre alt selv. må finne hybelen selv, må skaffe til veie alle papirer, fylle ut ditt og datt, og gudene vet hva jeg har igjen, ikke det minste hjelp noen steder til noe, og prøv å gjett hva jeg har krav på? 2500 kroner til hybel, og grovt 4000 til alt annet. du skal ha fetter anton sin flaks for å finne en hybel her i bergen til den prisen. selv ikke kollektiv er så billige, og hvis du går inn i en av dem får du enda mindre. kunne like så godt snyltet på foreldrene til det hele. aetat er ikke stort bedre de heller. det var inn, snakke med en kjerring, få noen eksemplarer av et skjema, og så var det: "gå ut, finn en plass å jobbe, få dem til å fylle ut skjemaet, og kom tilbake når det er gjort. så setter jeg det inn i systemet. hadet. neste!" og vi må ikke glemme barnevernet. det tok dem halvannet år før de endelig fattet at jeg hadde problemer, og så var det "oppfølging og rådgivning." jeg kan telle alle gangene jeg har sett saksbehandleren med en hånd. mye til oppfølging.

sjanske jeg som bare har hatt uflaks, men om det her er sånn det vanligvis er, så begynner jeg å tro at noe er hakkende gale. vi skal jo liksom ha sosialHJELP. hvor hjelpen kommer inn lurer nå jeg litt på. penger er ikke alt her i verden.

men nå tusler jeg tilbake til humor, før jeg faktisk gjør noe dumt her inne. alt for mange kverulanter....

Lenke til kommentar

I innlegget før mitt står det:

"Skuffende å se hva som skjer rundt i landet mens noen av oss ikke har penger til klær engang."

Og det er fullt mulig å skaffe seg jobber i dette landet. Kanskje får du ikke drømmejobben, men det er nok av ledige stillinger rundt omkring.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Og det er fullt mulig å skaffe seg jobber i dette landet. Kanskje får du ikke drømmejobben, men det er nok av ledige stillinger rundt omkring.

Kan du forklare meg hvordan man skal kunne få alle i jobb, når det faktisk er flere arbeidsledige enn det er ledige jobber? Og det er uten å ta med folk som kommer fra andre land for å jobbe her!

Noe som forresten gjør det vanskelig å få jobb er at så veldig mange jobber går gjennom "nettverk", men slike detaljer blir nok litt for komplisert for ditt verdensbilde.

Lenke til kommentar

Sosialkontoret fulgte "Lov om sosiale tjenester m.v. (sosialtjenesteloven)", som er fra 1991. Vi har hatt sosialistiske regjeringer siden den gang. Og hvem var det som satt med makten i 1991?

Jo, det var AP-regjeringen Brundtland det!

Nok et eksempel på at den venstredominerte staten holder fattige nede i grøfta.

Lenke til kommentar
Sosialkontoret fulgte "Lov om sosiale tjenester m.v. (sosialtjenesteloven)", som er fra 1991. Vi har hatt sosialistiske regjeringer siden den gang. Og hvem var det som satt med makten i 1991?

Jeg er egentlig sluttet totalt å svare dine innlegg da de rett og slett er for usaklige og skapt av en drømmer uten sans for virkeligheten.

Her snakker vi om hva sosialkontoret gjør i dag ikke nårtid loven ble opprettet, i tillegg sier ikke denne loven at det skal gjøres, men den sier heller ikke at den er ulovlig. Det som er resultatet er at sosialkontorene har fått beskjed fra den borgerlige regeringen om å stramme inn på alle mulige måter, dette er et resultat av dette på akkurat samme linje som at den borgerlige regeringen kuttet uføretrygden til de som hadde minst med nermere 2500 kr pr mnd samtidig som de kuttet i arbeidsledighetstrygden og innførte 5 karensdager.

ALT dette har AP sagt de vil rette opp i .

Jeg har ingen rett til å be deg slutte å poste slikt vrøvel som du gjør, men jeg ber deg om å sette bena på bakken å prøve å vere litt mere seriøs om du evner det.

MVH. Snekker`n

Lenke til kommentar

Hvordan et sosialkontor behandler sine klienter skjer hovedsaklig utifra et samlet styrevedtak på sosialkontoret. I tillegg styrer kommunens lokaløkonomi i stor grad deres praksis. Det burde i stedet være en nasjonal standard for dette. I tillegg burde sosialkontoret avvikles og erstattes med en felles tjeneste som omhandler både arbeidsledige, trygd og utføre.

Lenke til kommentar
Hvordan et sosialkontor behandler sine klienter skjer hovedsaklig utifra et samlet styrevedtak på sosialkontoret. I tillegg styrer kommunens lokaløkonomi i stor grad deres praksis. Det burde i stedet være en nasjonal standard for dette. I tillegg burde sosialkontoret avvikles og erstattes med en felles tjeneste som omhandler både arbeidsledige, trygd og utføre.

Det er jo iferd med å skje, disse etatene skal samles under ett tak, så får vi håpe dem i tillegg blir statlig styrt.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig sluttet totalt å svare dine innlegg da de rett og slett er for usaklige og skapt av en drømmer uten sans for virkeligheten.

Her snakker vi om hva sosialkontoret gjør i dag ikke nårtid loven ble opprettet, i tillegg sier ikke denne loven at det skal gjøres, men den sier heller ikke at den er ulovlig.

Nå er det på tide at du skjerper deg litt. Når du kommer med ting som "men denne saken viser jo klart hvordan Høyre tenker, nemmelig en omvendt Robin Hood" så er det helt greit, men når jeg svarer tilbake med samme mynt, og det jeg skriver til og med er basert på fakta (i motsetning til det du skriver), så er det usaklig? La meg gjengi det som står i artikkelen det vises til:

"Lov om sosiale tjenester krever at sosialkontoret skal se på familiens samlede inntekt når de gir sosialstøtte."

Og denne loven ble til, som jeg forklarte, under en AP-regjering.

Det som er resultatet er at sosialkontorene har fått beskjed fra den borgerlige regeringen om å stramme inn på alle mulige måter, dette er et resultat av dette på akkurat samme linje som at den borgerlige regeringen kuttet uføretrygden til de som hadde minst med nermere 2500 kr pr mnd samtidig som de kuttet i arbeidsledighetstrygden og innførte 5 karensdager.

ALT dette har AP sagt de vil rette opp i .

Det forandrer ikke på det faktum at loven ble til under en AP-regjering, og at den "krever at sosialkontoret skal se på familiens samlede inntekt når de gir sosialstøtte".

Jeg har ingen rett til å be deg slutte å poste slikt vrøvel som du gjør, men jeg ber deg om å sette bena på bakken å prøve å vere litt mere seriøs om du evner det.

Før du ber andre om å være seriøse, burde kanskje du selv slutte å komme med tåpelige utsagn som det jeg svarte på. Istedenfor å syte over at andre påpeker feil i argumentasjonen din, hva med å gå foran med et godt eksempel selv og være litt saklig for en gangs skyld?

Lenke til kommentar
Sammenlignet med å være student så har du ingenting økonomisk å klage over, særlig tatt i betraktning at du ikke trenger å tilbakebetale en eneste krone.

Det er ikke direkte sammenlignbart, da studenter ikke får noe statustap av å være fattige, noe som skjer med de som går på trygd eller har en lavtlønnet heltidsjobb. De fleste studenter har også ganske god råd, fordi de aller fleste enten jobber ved siden av og/eller i ferier, og/eller får hjelp hjemmefra.

Lenke til kommentar
Nå er det på tide at du skjerper deg litt. Når du kommer med ting som "men denne saken viser jo klart hvordan Høyre tenker, nemmelig en omvendt Robin Hood" så er det helt greit, men når jeg svarer tilbake med samme mynt, og det jeg skriver til og med er basert på fakta (i motsetning til det du skriver), så er det usaklig? La meg gjengi det som står i artikkelen det vises til:

"Lov om sosiale tjenester krever at sosialkontoret skal se på familiens samlede inntekt når de gir sosialstøtte."

Og denne loven ble til, som jeg forklarte, under en AP-regjering.

Når det gjelder å skjerpe seg er det vel flere som har oppfordret deg til dette gang på gang uten serlig hell.

Jeg har heller ikke nevnt med et eneste ord at ikke denne loven ble laget under en ap regering, det jeg sa var at det var nå under en borgelig regering at det var gitt beskjed om innstramminger og at disse fikk slike følger, kan du motbevise dette så kom gjerne med dokumentasjon .

Det forandrer ikke på det faktum at loven ble til under en AP-regjering, og at den "krever at sosialkontoret skal se på familiens samlede inntekt når de gir sosialstøtte".

Så vidt jeg vet så har ikke dette hendt før og uansett er det uverdig at barns sommerjobber skal regnes med,dette var ikke intensjonen med loven og dette blir heldigvis endret nå takket vere en rødgrønn regering .

Før du ber andre om å være seriøse, burde kanskje du selv slutte å komme med tåpelige utsagn som det jeg svarte på. Istedenfor å syte over at andre påpeker feil i argumentasjonen din, hva med å gå foran med et godt eksempel selv og være litt saklig for en gangs skyld

Uten å skryte så tror/vet jeg at jeg iallefall er langt mere saklig enn du ser ut til å bli i disse diskusjonene .

Lenke til kommentar
og å skaffe jobb her i landet er ikke lett. du kan like godt prøve å få en ape til å ta over krf. like vanskelig.

Er man esel er det ALLTID noen som vil ri på ryggen din.

og må da selvfølgelig gjøre alt selv. må finne hybelen selv, må skaffe til veie alle papirer, fylle ut ditt og datt, og gudene vet hva jeg har igjen, ikke det minste hjelp noen steder til noe

Med all mulig respekt; men hvorfor skal du ikke gjøre dette selv? Sosialhjelp/stønad/bistand er en ting, men personlig butler er en annen ting.

Jeg må selv f.eks fylle ut selvangivelsen, men får jeg problemer tar jeg kontakt med de som kan helpe, f.eks ligningskontoret. Når jeg kjøpte leilighet måtte jeg selv kontakte banker, fylle ut papirer, innhente ditt og datt, o.l., men fikk jeg problemer tok jeg kontakt med instaner som kunne hjelpe. Osv osv.

Dog, hvilken stønad og hjelp sosialklienter får og bør ha er sikkert forskjellig fra sak til sak..derfor jeg også spør.

Lenke til kommentar
Når det gjelder å skjerpe seg er det vel flere som har oppfordret deg til dette gang på gang uten serlig hell.

Snip...

Uten å skryte så tror/vet jeg at jeg iallefall er langt mere saklig enn du ser ut til å bli i disse diskusjonene .

Når det gjelder å be folk om å "skjerpe seg" er det vel strengt bare oss moderatorer som har stemmerett her på forumet. Dere andre kan holde dere til sak. Jeg har sagt det før, hvis hvert eneste innlegg skal være en henstilling til motparten om å skjerpe seg blir de til slutt offer for sletteknappen. Her på forumet er det lov å være uenige, og så lenge man argumenterer for sin sak uten å angripe meningsmotstandere er takhøyden stor.

Hvem av dere som føler dere mest saklige er rett og slett uinteressant for alle andre som leser trådene. Det klarer de sikkert å gjøre seg opp sin egen mening om uten at dere skal påpeke det hele tiden.

Geir :)

Lenke til kommentar
Snekker`n, faktum er at loven ble til under AP, og det kan du ikke ro deg unna, uansett hvor desperat du måtte være.

Nå har jeg sagt det 2 ganger ,men kan godt si det den tredje,ja jeg vet nårtid loven ble laget og har ALDRI benektet det, poenget er at det var nå etter at de borgerlige forlangte innstramminger at dette tilfelle oppstod der barnets inntekt ble tatt med.

Jeg sa også at slike ting er uakseptable uansett regering.

Håper det holder og at du fikk det med deg denne gangen hva jeg sa.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Poenget er at du skylder på Høyre for dette, i nok et usaklig angrep.

Ja jeg skylder på høyre all den tid de har forlangt at sosialkontorene innskjerper rutinene og blir strengere i sine vurderinger,dette "tvinger" sosialkontorene til å ta i bruk alle midler noe de gjorde i denne saken.

Jeg har aldri nevnt at det var ulovlig,men jeg mener det er uverdig.

Men som sagt tidligere så har AP lovet å endre dette samtidig som de fjerner kuttene i uføretrygden på ca 2500 kr som de borgerlige innførte , de fjerner også kuttet i arbeidsledighetsrygden og fjerner innføringen av 5 karensdager, alt dette innført av de borgerlige .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...