morpheos Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Nok et eksempel på at den høyredominerte staten holder fattige nede i grøfta. Sosialkontoret fulgte "Lov om sosiale tjenester m.v. (sosialtjenesteloven)", som er fra 1991. Vi har hatt sosialistiske regjeringer siden den gang. Og hvem var det som satt med makten i 1991? Jo, det var AP-regjeringen Brundtland det! Nok et eksempel på at den venstredominerte staten holder fattige nede i grøfta. all den tid det ikke har vært stortingsflertall til en regjering på over 20 år i skrivende stund så var det vel flere enn bare arbeiderpartiet som stemte for den loven. og å si at den venstredominerte staten holder de fattige nede i grøfta vitner om at du ikke har fulgt spesielt mye med på hva som har skjedd den siste stortingsperioden.. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 blir så forbanna på at norge skal spare inn på de som allerede er fattige... Samme med den saken at leger kun skal få lov til å skrive ut de billigste P-pillene til jenter for å spare noen kroner... Mens de rike får bare fordeler... Jeg skulle vært i regjeringa da hadde det blitt saker Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Ikke greit å værra norsk i norge. Kjenner noen her i Risør (Bosniere) der begge foreldrene er i jobb og tjener bra med penger. De klarte å få sønnen på sosialstønad før han fyllte 18 år da han liksom ikke kunne flytte hjem igjen etter han hoppet av fra skolen der han gikk og ville flytte hjem. Gutten hadde jo liksom ikke bodd hjemme i 15 år før... halvt år borte og plutslig ikke plass... Piss meg i øret... og han skrøyt av det. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Får man sosialstønad sånn helt uten å ha prøvd å få seg jobb? Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 skal ikke uttale meg så mye om dette ... men sosialkontoret har lov til å gjøre dette. En av grunnene og som folk her må vite er at folk med trang økonomi finner fort smutthull for å fortsette sin idioti. Først så trekker folk kontoen i minus, så skaffer de seg kort ... trekkes i minus. Når økonomien er på det nivået at de har inkasso til ørene, og er bannlyst overalt ... så begynner de å bruke barnas kontoer og deres kort, fordi foreldrene er de som bestemmer over disse kontoene. En 15åring skal i grunn ikke trenge å ta sommerjobb. Men når en familie er på bunn, så går mange veldigt langt i å misbruke sine barn... og sosialkontoret vet jo ikke hva som egentlig skjer. Det er synd på den 15åringen, men slik er livet iblandt .... quite shitty. Men jeg kan ikke se at dette kan gjøres på så mange andre måter uten at det er mer til skade enn gagn Lenke til kommentar
howzer Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 å si at den venstredominerte staten holder de fattige nede i grøfta vitner om at du ikke har fulgt spesielt mye med på hva som har skjedd den siste stortingsperioden.. Å si at den høyredominerte staten holder de fattige nede i grøfta vitner om at du ikke har fulgt spesielt mye med på hva som har skjedd den siste stortingsperioden... Skjerpings. Jeg svarte på en tåpelig og usaklig påstand, og fremla fakta som viste at vedkommende som fremsa denne påstanden burde være litt mindre opptatt av å slenge ubegrunnet dritt om høyresiden. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 skal ikke uttale meg så mye om dette ... men sosialkontoret har lov til å gjøre dette. En av grunnene og som folk her må vite er at folk med trang økonomi finner fort smutthull for å fortsette sin idioti. Først så trekker folk kontoen i minus, så skaffer de seg kort ... trekkes i minus. Når økonomien er på det nivået at de har inkasso til ørene, og er bannlyst overalt ... så begynner de å bruke barnas kontoer og deres kort, fordi foreldrene er de som bestemmer over disse kontoene. En 15åring skal i grunn ikke trenge å ta sommerjobb. Men når en familie er på bunn, så går mange veldigt langt i å misbruke sine barn... og sosialkontoret vet jo ikke hva som egentlig skjer. Det er synd på den 15åringen, men slik er livet iblandt .... quite shitty. Men jeg kan ikke se at dette kan gjøres på så mange andre måter uten at det er mer til skade enn gagn Hadde vært bedre om foreldrene hadde tatt pengene, enn sosialkontoret, sier nå jeg. En 15åring har bare godt av å ta seg en sommerjobb. Om en 15åring skal trenge det eller ikke, er en annen sak. Selvfølgelig bør personen få mat og klær om sommeren som resten av året, men ikke alle foreldre har råd til å betale for eventuelle ferieturer eller andre ting som 15åringen gjerne måtte ønske å finne på i ferien. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 jo, ok at en 15åring har godt av å jobbe ... det er jo eg enig i ... men kjipt om de blir tvunget til det (fordi foreldrene vil utnytte et smutthull for å karre til seg penger).... Lenke til kommentar
morpheos Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Å si at den høyredominerte staten holder de fattige nede i grøfta vitner om at du ikke har fulgt spesielt mye med på hva som har skjedd den siste stortingsperioden... Skjerpings. Jeg svarte på en tåpelig og usaklig påstand, og fremla fakta som viste at vedkommende som fremsa denne påstanden burde være litt mindre opptatt av å slenge ubegrunnet dritt om høyresiden. jeg sier ikke at den høyredominerte staten holder de fattige nede i grøfta, jeg sier bare at en venstredominert stat ikke nødvendigvis er spesielt verre, men kanskje ikke særlig bedre heller. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Jeg svarte som sagt på det noen sa om "den høyredominerte staten". Lenke til kommentar
kag Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Men åpenbart ikke spesielt korrekt. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Ikke spesielt korrekt at loven sosialkontoret fulgte i denne saken ble til under sosialistene? Neivel. Du får skylde på den onde høyresiden da, og forkaste fakta med vilje. Lenke til kommentar
kag Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Jeg sa du ikke svarte korrekt. Steike... du følger ikke akkurat med i denne tråden? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Det er nå iallefall rent idioti å påstå at høyresiden ikke bryr seg om de fattige. Vennligst kom med kilder som støtter deres utsagn før dere poster slikt tøv! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Barns inntekt (under 18 altså) bør ikke medregnes fra sosialkontoret sin side. Etter at man er fylt 15 (eller er det 14) så har ungen langt mere rettigheter til å styre sin egen økonomi. Bland ikke inn barna i denne sammenhengen sier nå jeg. Er nok en på sosialkontoret som ikke klarer å se det store bildet her. Det er lov å bruke skjønn, synd at dette ble utfallet. Det er en gal beslutning. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Jeg sa du ikke svarte korrekt. På hvilken måte svarte jeg ikke korrekt, mener du? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Jeg sa du ikke svarte korrekt. På hvilken måte svarte jeg ikke korrekt, mener du? Kanskje dere skal ta den diskusjonen på PM, så kan vi andre vende tilbake til tema. Så kan dere heller redigere postene deres når dere er blitt enige. Sikkert ikke så mange som aner hva dere krangler om lenger, eller bryr seg... Geir Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Dette må være noe av det styggeste jeg har sett! Sosialordningen i Norge er helt på trynet. Det samme gjelder med barneværnet også. I Mange kommunen er det samme person som er leder for sosialkontoret og barneværnet og de tenker så merkelig så merkelig. Det året jeg gikk hjemme uten lærlingeplass gikk jeg til sosialkontoret og fikk faktisk penger på dagen, men det var etter at jeg fortalte at kjæresten min er søsteren til en liten jente på 4 år der faren prøver alt å ta henne fra moren. Selv om det er faren som er syk og jenta hadde aldri fått det bra sammen med han. Likevel så utnyttet sosialdamen dette og ga både meg og kjæresten min penger i massevis for å få fram inside informasjon om moren og deres vaner osv. Jeg sa jo bare positive ting om moren fordi hun er jo snill og er en ypperlig mor, men likevel så virket det som om sosialdama bare ville ødelegge livet til folk. Når vi etter hvert merket at det virket litt smiske-smiske så brøt vi kontakten og gjett hva? Da mistet jeg sosialstøtten! Og en gang i tiden midt i mellom dette så ble jeg busta av snuten med 0,3 gram hasj. Dette fikk hun vite og fortalte det direkte til masse folk! OG selvfølgelig til faren til søsteren til dama. Og da fikk moren vite det og masse piss skjedde ut av det. Taushetsplikt my ass! Og et annet kjærestepar av meg blir fulgt med fordi akkurat hun samme dama sier rundt til folk at begge to er narkomane og alkiser! De drikker som vanlige folk og har aldri overdrevet noe som helst! Dette systemet i Norge funker ikke og det er rett og slett skandale hele greiene! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Tenkt på å anmelde saken? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Gjorde det den gang. Men det er jo over et år siden, så jeg har lagt det bak meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå