Mellet Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg har da et bilde galleri.. Slik ser min database ut: | id | album | bilde | thumb | dato | Men her kommer problemet mitt. Jeg har da et par album.. Og vil da lage neste of forrige bilde slik at man slipper å gå tilbake til album'et får å se neste bilde. Men problemet er at hvordan skal jeg vite når den skal stoppe så den ikke begynner å vise bilder fra neste album Lenke til kommentar
ZiZe Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 <?php //husk og ha en connection til mysql databasen først $album = mysql_escape_string($_GET['album']); $galleri = 'navnet_på_bilde_tabell'; //navnet på tabellen din her $numPics = mysql_result(mysql_query("SELECT count(*) FROM `$galleri` WHERE `album`=$album"), 0); //hvor mange bilder er det i albumett? if($numPics == 0) { echo 'Fant ingen bilder i albummet'; //ingen bilder } else { $page = $_GET['page']; //hvis $_GET['page'] har en ugyldig verdi korrigerer vi dette if($page > $numPics) { $page == $numPics; } if($page < 0 || empty($page) || !is_numeric($page)) { $page = 0; } $limitStr = "LIMIT $page, 1"; //Limitstring for vilket bilde som skal vises $query = "SELECT * FROM `$galleri` WHERE `album`='$album' ORDER BY id ASC $limitStr"; $result = mysql_query($query); if(mysql_num_rows($result) == 1) { //gjør det du skal med bildet her //her får du forige og neste side linkene if($page > 0) { echo '<a href="'. $_SERVER['PHP_SELF'] .'?album='. $album .'&page='. $page-1 .'">Forige side</a> '; } if($page < $numPics) { echo '<a href="'. $_SERVER['PHP_SELF'] .'?album='. $album .'&page='. $page+1 .'">Neste side</a> '; } } else { echo 'fant ikke bildet du ser etter'; } } ?> dette er en måte du kan gjøre det på, det du vil se på for det meste her er $limitStr , der magien ligger til og hente ut et bilde i forhold til vilken side du er på kan sikkert gjøre litt bedre jobb med error sjekking og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå