Gå til innhold

Maskinen skrur seg av selv

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem med at den nye pcen min noen ganger bare rebooter av seg selv uten noe varsel. F.eks en natt skulle jeg laste ned noe fra DC++, så på morgenen når jeg skulle se hvor langt nedlastingen hadde kommet så så jeg windows spurte om passordet i oppstarten.

Da lurte jeg hva dette kunne være siden windows boot bildet kom der hvor jeg måtte skrive inn passord for brukerkontoen min. Da jeg kom inn så kom det en feilmelding om noe sånt "Windows hadde reparert en alvorlig feil".

Det stod ikke noe særlig mer i den feilmeldingen som jeg kunne ha nytte av....

Dette har skjedd 4 ganger før som jeg kan huske, og jeg tror faktisk det bare har skjedd mens jeg laster ned noe fra Bittorrent eller DC++ :ohmy:

Har skannet med NOD32, Ad-aware, Spybot, Microsoft AntiSpyware og jeg har slettet registeret med RegSupreme Pro i tilfelle det var noe problemer der.

I går så tok jeg faktisk og gjennoprettet systemet til et tidligere tidspunkt, men problemet er nok der fortsatt :(

Veldig plagsomt når jeg hadde gledet meg til og se det som var ferdig nedlastet så var nesten ingenting nedlastet :cry:

Håper noen kan hjelpe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrur maskinen din seg av eller bare logger den seg av? Logger den seg bare av, kan det være den er satt opp til å gjøre det etter inaktivitet.

Feilmeldingen må du oppgi nøyaktig. Det kan utmerket være spyware som faker en alert.

Jeg tror den skrur seg helt av, fordi en gang satt jeg med pcen og da rebootet den seg bare sånn plutselig mens jeg nedlastet!

Feilmeldingen husker jeg ikke, men det var bare sånn vanlig om jeg ville reportere det til Microsoft også kunne jeg bare trykke på "OK" eller noe.

Hvis det kommer igjen snart (som det sikkert gjør) kan jeg ta bilde av det.

Lenke til kommentar
Kan godt være virus - er maskinen godt vedlikeholdt? Selv om den er ny, kan den godt være infisert, spesielt hvis du kjører fildelingsprogrammer.

Jeg har Sygate Personal Firewall alltid på. Skanner maskinen med NOD32, ad-aware og spybot ca. 2 ganger hver uke. Microsoft AntiSpyware skanner selv hver dag tror jeg automatisk.

Noen ganger går jeg inn på Trendmicro og Panda sine online skannere i tilfeller NOD32 overser noe.

Lenke til kommentar

hei. jeg hadde det samme på min maskin også. bare at der rebooter den ofte. hos meg mener jeg bestemt at det er disken som begynner å ta kvelden. skal kjøpe 1-2 disker nå om kort tid så inntil da så bruker jeg bare en 20 GB disk. (litt kjipt og ikke få spilt av musikken sin) :( jeg blir aldri infisert av hverken virus eller spyware. jeg kjører heller ikke Fildelingsprogram på min maskin. jeg er ganske sikker på at det er en av diskene for når jeg satte i den gammel 20 GB disken så ble problemet løst.

Lenke til kommentar
hei. jeg hadde det samme på min maskin også. bare at der rebooter den ofte. hos meg mener jeg bestemt at det er disken som begynner å ta kvelden. skal kjøpe 1-2 disker nå om kort tid så inntil da så bruker jeg bare en 20 GB disk. (litt kjipt og ikke få spilt av musikken sin) :( jeg blir aldri infisert av hverken virus eller spyware. jeg kjører heller ikke Fildelingsprogram på min maskin. jeg er ganske sikker på at det er en av diskene for når jeg satte i den gammel 20 GB disken så ble problemet løst.

Er det stor sjanse for at det er noe feil med harddisken (Raptor 74gb)? Pcen er jo ganske ny og jeg og en annen bygget den. Hvis det er noe feil med harddisken så kan jeg jo kreve og få ny fra komplett.no, kan jeg ikke?

Er det noen måte og sjekke om det er harddisken som gjør dette? Jeg tror vi har en harddisk i den gamle pcen, så jeg kan jo prøve med den kanskje.

Håper ikke det er harddisken :cry: Skal kanskje formatere snart og da kan jeg se om problemet blir borte... Som sagt, det skjer BARE når jeg laster ned. Har iallefall skjedd bare hendt når jeg laster ned til nå-...

Lenke til kommentar

maskina mi er 2 år gammel nå og fra første stund restarta den egentlig. jeg prøvde alt jeg. hos meg kunne det umulig være driverne for jeg har lagt inn akkurat samme drivere nå og da funker maskina bra uten restart :) siden at maskina er helt ny så tviler jeg på at det er disken din som er gåen. har du installert OS selv eller fikk du det ferdig installert?

prøv å la være å last ned noen ting og bare surf på nett eller spill litt på pc`en. hvis problemet er der fremdeles prøver du å koble fra alt som har med nettverk fra maskina di. det kan også være et problem.

Lenke til kommentar

jeg ser at du har flere disker i pc`en din. 3 stk. prøv å koble fra 2 av dem. dvs. de 2 du ikke har OS på. se hva som da skjer når du laster ned noe.

selv skal jeg bestille 2x250 GB disk når snart, så skal jeg ta backup av alt jeg har, og legge det over på de nye diskene.

Lenke til kommentar
har du installert OS selv eller fikk du det ferdig installert?

prøv å la være å last ned noen ting og bare surf på nett eller spill litt på pc`en. hvis problemet er der fremdeles prøver du å koble fra alt som har med nettverk fra maskina di. det kan også være et problem.

Ja, jeg har installert OS'et selv. Jeg har latt være og laste ned nå, og pcen har ikke restartet... Spilling og det går helt fint...

Lenke til kommentar
hvilken nettleser bruker du? har du prøvd andre versjoner av DC++? se om det funker. kanskje du bør prøve ODC istede. det er neste det samme som DC++ bare litt mer retta mot XP eller noe sånt.

Jeg bruker Firefox som nettleser. Det er ikke bare DC++ som gjør at pcen restarter, når jeg laster ned på bittorent restarter pcen seg også.

Akkurat nå i skrivende øyeblikk så sitter jeg på IE, har akkurat formatert pcen. Håper det ordner seg og at pcen ikke restarter seg, skal prøvde og laste ned i dag eller i morgen med DC++ eller bittorrent.

Lenke til kommentar

ja, får håpe at problemet blir løst :) jeg håper bare at jeg får bestilt meg diskene mine. jeg klarer meg nesten ikke uten musikken min mer :(

har du installert alle nødvendige drivere? den har ikke restarta seg selv etter formateringen? hvis den har det så kan det tyde på to ting. enten så er det disken/diskene eller så er det drivere som er litt ustabile.

Lenke til kommentar
ja, får håpe at problemet blir løst :) jeg håper bare at jeg får bestilt meg diskene mine. jeg klarer meg nesten ikke uten musikken min mer :(

har du installert alle nødvendige drivere? den har ikke restarta seg selv etter formateringen? hvis den har det så kan det tyde på to ting. enten så er det disken/diskene eller så er det drivere som er litt ustabile.

Hvor finner jeg drivere du prater om da? Har ikke fått testet og lastet ned noe, driver enda og oppdatere på windows update. UTROLIG ustabilt på windows update nå og tregt :hrm:

Lenke til kommentar

nå spørs det jo alt etter hvilken maskinvare du har i maskina di da. for å finne driverne til maskinvaren din må du se på maskinvare produsentenes hjemmeside. der finner du drivere til maskinvaren din. hvis du er i tvil om hvilken maskinvare du har i maskina kan du laste ned et program som heter Everest Home Edition. programmet kan du laste ned herifra:

http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome201.exe

last ned dette programmet og se hvilken maskinvare du har hvis du er i tvil.

Lykke til.

Lenke til kommentar

la oss håpe det :) selv kjører jeg Windows 2000+Sp4, jeg mener at dette er mer stabilt enn XP. har ikke kjørt XP på denne primært siden jeg fikk maskina fra service for vel 8 månder siden. siden den gang har jeg kjørt Windows 2000+Sp4 primært. men kan det ha vært Sp2 som gjorde at maskina di restarta seg da?

Lenke til kommentar
men kan det ha vært Sp2 som gjorde at maskina di restarta seg da?

Vet ikke helt, jeg har en liten anelse om at jeg installerte litt feil drivere til hovedkortet første gang før jeg formaterte :p Kanskje de gjorde at maskinen restartet seg pga noe driver tull.

Men jeg hadde problemer med nedlastingshastigheten med SP2 også før, da fikk jeg 0-10kb/s. Men nå med SP1 ligger jeg på 40kb/s og har kommet oppi 250kb/s.

Det er bittorrent jeg prater om, jeg vet det har med åssen torrent det er. Men det var samme torrent jeg hadde i SP1 og SP2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...