Gå til innhold

Snilleste du har gjort for noen fremmede


Fruktkake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg var i syden for noen år tilbake, og der falt det en liten jente uti bassenget på hotellet. Jeg hoppte uti etter hun ganske fort, for jeg viste hun ikke kunne svømme skikkelig. Om det var på liv eller død, det vet jeg ikke, men det kunne jo gått galt.. :)

Lenke til kommentar

Hjalp en gang ei gammel dame med å komme seg på et rekreasjons senter på andre siden av byen. Hun kom bare bort til meg når jeg sto å venta på bussen, og lurte på hvor dette senteret var. Dette visste jeg ikke, men uansett tilbød jeg meg å følge henne hele veien (gammel skrøpelig dame, som opptrådte en smule forvirret) Turen innebar buss, t-bane, buss igjen og 5 mins gange til dette rekreasjons stedet. Til sammen tok turen 1 time. Denne gamle damen hadde jeg aldri sett før, mao jeg kjente henne ikke. Men uansett var det en god gjerning å gjøre, som må sies å være noe av det snilleste jeg har gjort for fremmede :)

Lenke til kommentar

Har sett at folk har mistet penger (200-500 kr) på bakken, plukket opp pengene og gitt dem tilbake. Har gjort dette flere ganger.

 

Gitt fra meg bussetet til eldre folk.

 

Hjalp noen jeg ikke kjenner med matteeksamen for ikke så lenge siden.

Lenke til kommentar
Jeg fant en telefon for en stund siden, var vel en 3510. ringte til første oppringte på telefon og fortalte det, hun kom å hentet den senere på kvelden.

 

Å hva fikk jeg igjen for det? absolutt ingenting, hun sa bare "ok"

Gjorde noenlunde det samme, men fikk 100kr for det :D

Lenke til kommentar
Jeg fant en telefon for en stund siden, var vel en 3510. ringte til første oppringte på telefon og fortalte det, hun kom å hentet den senere på kvelden.

 

Å hva fikk jeg igjen for det? absolutt ingenting, hun sa bare "ok"

Gjorde noenlunde det samme, men fikk 100kr for det :D

Jeg fant en 3310 for noen år siden. Jeg ringte et nr som sto "hjem" eller noe.

Det jeg fant ut var at det var noen som kjente familien til kompisen min, så jeg fikk levert den gjennom de, og fikk 100kr igjen for det. :)

Lenke til kommentar

Når jeg var liten og gikk på barneskolen så var jeg ganske så mye større og sterkere enn de fleste andre. Så var det alltid en som ble mobba av de "store" gutta i 7.klasse og da pleide jeg å gå bort dit å dytte de vekk og ta med meg han som ble mobba og så lekte vi. Han var jo ganske rar, men uansett så pleide jeg å leke med han mye.

 

Og så pleier jeg jo alltid å holde døra åpen for gamle mennesker.

 

Har sikkert gjort mye mer, men kommer ikke på noe akkuratt nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...