Jarmo Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Koranens barbarisk dom eller rettferdighet i denne saken ? http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article414903.ece Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Hva hadde du ment om du var den som fikk syre i ansiktet? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 "Dette skulle jeg aldri gjort!" - neppe. Ekstrem variant av dagens internasjonale anerkjente metode med å straffe for å ta igjen for den kriminelle handlingen. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Noen lever i 2005, andre er fortsatt i steinaldern Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 12 år?! Kanskje han bare er en tilfeldig sivil som blir tvunget til å tilstå litt her og der...? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Korken ble åpnet – noe Vahid hele tiden har hevdet var et uhell – og gjorde offeret blind på begge øynene. Hva trodde han ville skje? Det var et uhell at korken ble åpnet ja, for det han prøvde var å knuse flaska i aniktet hans.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Korken ble åpnet – noe Vahid hele tiden har hevdet var et uhell – og gjorde offeret blind på begge øynene. Hva trodde han ville skje? Det var et uhell at korken ble åpnet ja, for det han prøvde var å knuse flaska i aniktet hans.. Hva ville straffen vært her i Norge eller i Europa ? Hva tror du ? Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Han fortjener en straff, men jeg synes absolutt ikke at kriminelle handlinger eller sånne "ulykkestilfeller" (hvis han snakker sant om at det faktisk var et uhell at det skjedde) bør straffes med tortur. Noen som vet om iranerne bruker bedøvelse når de utfører sånne... "operasjoner"? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Korken ble åpnet – noe Vahid hele tiden har hevdet var et uhell – og gjorde offeret blind på begge øynene. Hva trodde han ville skje? Det var et uhell at korken ble åpnet ja, for det han prøvde var å knuse flaska i aniktet hans.. Hva ville straffen vært her i Norge eller i Europa ? Hva tror du ? Trolig ingen straff, kanskje 2-3 måneder.. hvis han snakker sant om at det faktisk var et uhell at det skjedde Hva prøvde han å gjøre når han kastet flaska i ansiktet på den andre? Trodde han ikke flasken ville knust ellerno? Litt skeptisk til det "uhellet", han trenger ikke lyve, men selfølgelig er straffen helt feil.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) "Litt" skeptisk til hele historien, siden den kommer fra en avis som har brakt oss historier som denne: An Iranian newspaper has reported the controversial story of a woman who claims to have given birth to a frog. The Iranian daily Etemaad says the creature is believed to have grown from larva to an adult frog inside her body. Jeg sier ikke at historien ikke er sann, men det er rart at en historie som gjengis av utallige blogs og andre websites ikke er gjengitt i en eneste seriøs webavis så langt. Ikke som jeg klarte å finne i alle fall... Nettavisen sier også: Amnesty International beskriver dommen som en «ond, inhuman og ytterst nedverdigende behandling ensbetydende med tortur.» Vel, jeg finner ingenting om historien på Amnestys websider... Andre websider sier forøvrig at det dreide seg om et batteri (dog ikke hvilken type), ikke en flaske. Geir Endret 28. juni 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Hm, en batteri ja.. Så han kastet et batteri i ansiktet på en mann, han fikk tilfeldigvis nok syre fra batteriet i begge øynene til å bli blind.. Da ble alt mer logisk.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Da ble alt mer logisk.. Hvem har noensinne sagt at en god historie behøver å være logisk før man trykker den. Ikke redaktørene i nettavisen i hvert fall, de sakser nokså vilt og uhemmet fra ulike kilder, og kildegransking er neppe det de bekymrer seg mest om... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Ok, saken er nevnt på Amnestys norske sider nå: Link.. EDIT: Ingen kilder eller henvisning til tidligere omtaler der heller... Geir Endret 28. juni 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 According to Iranian press reports, Vahid was convicted of deliberately pouring acid from a battery on the face of another youth, Gholam-Hossein, blinding him. This took place in 1993, when Vahid had been working as a labourer in the capital, Tehran. Vahid reportedly maintained throughout his trial that the attack was not intentional and that he had only meant to threaten the youth with the battery during an argument, but the battery's lid had opened accidentally, causing the injury. Bare jeg som synes det hørtes latterlig ut? Vet jeg kommenterer historien en del (vet ikke helt om jeg tror på alle detaljene), men minner på at jeg er helt imot straffen seff.. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Det stemmer jo ikke at det var en flaske da? Leste i dagbladet og hørte på radioen at det var et batteri. De sa at på lørdag ville man få vite hva som skulle skje med mannen og at dommen vil bli utført i disse dager. Historien er nok like sann som "unknown russian soldier" klippet som sirkulerer rundt på p2p nettverk Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Korken ble åpnet – noe Vahid hele tiden har hevdet var et uhell – og gjorde offeret blind på begge øynene. Hva trodde han ville skje? Det var et uhell at korken ble åpnet ja, for det han prøvde var å knuse flaska i aniktet hans.. Er du for denne typen straff, eller liker du bare ikke kritikk rettet mot Islams lover? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Korken ble åpnet – noe Vahid hele tiden har hevdet var et uhell – og gjorde offeret blind på begge øynene. Hva trodde han ville skje? Det var et uhell at korken ble åpnet ja, for det han prøvde var å knuse flaska i aniktet hans.. Er du for denne typen straff, eller liker du bare ikke kritikk rettet mot Islams lover? Vet jeg kommenterer historien en del (vet ikke helt om jeg tror på alle detaljene), men minner på at jeg er helt imot straffen seff.. Er du dum, eller kan du bare ikke lese? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå