Kremfjes Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Sitter med mitt Abit SA7 hovedkort og min P4 1,8A cpu og prøver å overklokke. På 2,4GHz og 1,5V ser alt bra ut, men spill har en tendens til å krasje etter ca 20 minutter, og 3dmark klarer ikke fullføre benchmarken. Tenkte da jeg skulle forsøke å øke vcore litt, men med 5% økning krasjer windows i oppstarten, og med 10% økning for jeg ikke boota i det hele tatt... Trodde liksom økt vcore skulle hjelpe på stabiliteten. Er det jeg som er på blindspor, eller? Lenke til kommentar
gorg Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 ja, det er rett, mer volt øker stbiliteten, men da øker varmen også, hvis du har klokket rammen bør du også øke volten på rammen også... Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Høyrere Vcore jo mer vil CPU bli, men den vil også produsere mere varme. Du har nok nådd en grensa med den kjølinga du har. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Høyrere Vcore jo mer vil CPU bli, men den vil også produsere mere varme. Du har nok nådd en grensa med den kjølinga du har. Lenke til kommentar
Kremfjes Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2002 Hmm, har ikke funnet noe sted i BIOS muligheter for endring av volten til ramen. Har 2700 ram som kjører på 166x2. Kan det være ramen som er problemet? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 SD7 kortet manglet også mulighet for å øke spenningen på minnemodulene. Det forundrer meg ikke at det er det samme på SA7 kortet, det er vel i hovedsak bare brikkesettet som er byttet. Du kan lese testen vi hadde av SD7 kortet på denne linken Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Er det noen som vet hvordan man stiller pa volten pa et ABIT TH7 II Raid hovedkort? Gar det ann a voltmodde? Fredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå