Solefald Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Begynner merklige ting å skje med pc'n, har konstant 80%+ cpu load, og ifølge taskmanager så er det ingen prosesser som tar cpu load, prøvde å formatere, og la inn windows på nytt, var normalt i 5 min, så begynte cpu load å ligge på 80%+ igjen. finner ik virus, finner ik spyware etc, ingenting, checkdisk har eg køyrt på fleste disker. SATA disk lager lyder, (synger på siste verset), men PATA disk virker normal. drittlei heile forbanna drittpc AMD64 S754 3000+ Gainward Geforce 6800LE Twinmos 2x512 noken som har forslag til fiks? ellers blir det avliving Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Kan du sjekke hvilke prosesser som tar så mye av cpuen din? Kan du si enda litt mer om pcen? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Kan du sjekke hvilke prosesser som tar så mye av cpuen din? Kan du si enda litt mer om pcen? som eg skreiv over, at i taskmanager er det ingen prosesser som bruker cpu load. kva du tenker på da? Seagate Barracuda 7200.7 200GB Sata WDC 7200RPM 8mb cache 80 GB Lenke til kommentar
jimmyhat66 Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Skjønner ikke helt hvordan du kan se at det er 80% load når task manager ikke viser fra hvor... Prøv følgende... Gå inn på prosesser og følg nøye med. Noen ganger er det programmer som hopper høyt og lavt i load... slik at det kan se ut som om det ikke er noe serlig load. Men de vil vise seg i små perioder... Anng. HD: Du kan prøve å installere på en annen disk. Har selv hatt en disk som var veldig sliten som jeg bare kunne glemme å bruke... Finnes eventuelt programmer som sjekker disken din... Vet seagate har et som du sikkert kan bruke på din også... Om det deretter ikke løser seg er det nok noen drivere som ikke er helt gode eller at de rett og slett er fraværende... . Prøv å starte med blanke ark og det første du gjør er å oppdatere BIos om det ikke er gjort. Deretter installere ett og ett program... Kommer ikke feilen frem da er det kompatibilitetsproblemer vil jeg tro... Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Skjønner ikke helt hvordan du kan se at det er 80% load når task manager ikke viser fra hvor... Prøv følgende... Gå inn på prosesser og følg nøye med. Noen ganger er det programmer som hopper høyt og lavt i load... slik at det kan se ut som om det ikke er noe serlig load. Men de vil vise seg i små perioder... Anng. HD: Du kan prøve å installere på en annen disk. Har selv hatt en disk som var veldig sliten som jeg bare kunne glemme å bruke... Finnes eventuelt programmer som sjekker disken din... Vet seagate har et som du sikkert kan bruke på din også... Om det deretter ikke løser seg er det nok noen drivere som ikke er helt gode eller at de rett og slett er fraværende... . Prøv å starte med blanke ark og det første du gjør er å oppdatere BIos om det ikke er gjort. Deretter installere ett og ett program... Kommer ikke feilen frem da er det kompatibilitetsproblemer vil jeg tro... vedlagt ligger screenshot, kun installert NOD32, Daemon tools, og drivere..har prøvd 3 disker..same shit..installert på andre partisjoner og.. køyrt checkdisk og..++ Lenke til kommentar
jimmyhat66 Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Ja da er det vel bare en ting å gjøre... og det er å feilsøke hardware ved å prøve eventuelt annet minne eller hovedkort. Må være noe som ikke sammkjører helt. Kan jo prøve med et gammelt skjermkort om du har det også. Ellers vet ikke jeg ihvertfal. Sorry Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Ja da er det vel bare en ting å gjøre...og det er å feilsøke hardware ved å prøve eventuelt annet minne eller hovedkort. Må være noe som ikke sammkjører helt. Kan jo prøve med et gammelt skjermkort om du har det også. Ellers vet ikke jeg ihvertfal. Sorry er merklige greier..kom sånn plutslig.. køyrte harddisk teste igår fra seagate, fant ingenting, og køyrte checkdisk på alle disker. fant 0 feil takk for forslag=) Lenke til kommentar
Unix Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Ledig systemprosess viser hvor mye cpuresursser du har ledig Lenke til kommentar
Janne_blondie Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) edit: Kommer med bilde edit2: Hvorfor står det 99 cpu ledig når det sammtidig står bruk av cpu: 88%?? noe er galt.. Endret 29. juni 2005 av Janne_blondie Lenke til kommentar
nree Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Instaler windows på nytt... tror ikke andre ein Bill Gates klarer og svare på de dær! Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Instaler windows på nytt... tror ikke andre ein Bill Gates klarer og svare på de dær! har installert på nytt 2 ganger, på forskjellige plasser. alt går siiiiiinsjukt treigt:( prøvde nye hovedkort driverar, ingen effekt ditta her er det værste eg har vert borti innafor data ever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå