Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter med nettverk...


Anbefalte innlegg

Hei

Vi har et Speedtouch 510i modem og en D-Link ID-624+ router.

Maskiner som kobler til modemet gjennom kabel funker fint, men de trådløse maskinene kobler seg ut. De fungerer en stund(3-4 timer) så detter de ut. De mister IP adressen, og klarer ikke å koble seg på nettverket. En restart av maskinene hjelper noen ganger, men andre ganger hjelper ikke det heller. Da må jeg restarte router og modem . Da er alt oppe og går igjen til neste kræsj.. Det finnes masse løsninger på nettet, men jeg har ikke funnet en som passer mitt problem . Noen der ute som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

til Jankee:Jeg vet ikke hva kriteriene for å være en bedrift er, men vi er en avdeling i kommunen med 15 ansatte. Nettverket er frittstående fra kommunens eget.

 

Jeg får bra signal(fra bra til veldig bra). Det virker som om routeren bare kutter kontakten, og så kommer man seg ikke på igjen, og IP adressen er nullet ut. De to maskinene med kabel funker brillefint, så det må være en forstyrrelse med det trådløse signalen, eller en software setting jeg ikke har fått med meg. Noen antyder at det kan være brannmur-relatert, men da ville vel ikke de maskinene med kabel hatt kontakt heller? og nei jeg har ikke prøvd fast IP adresse...

Lenke til kommentar

Oppgrader firmware eller kast d-link driten. D-Link er kjent for veldig ustabile AP'er hvor klienter veldig ofte faller ut.

 

(Til alle som har et D-Link AP og ikke har problemer. Det er totalt unødvendig å poste her og si at du/dere ikke har noen problemer for dette er totalt likegyldig for trådstarter)

Lenke til kommentar

Vi har hatt D-Link 624 i huset lenge nå, og har egentlig ikke hatt problemer, selv før oppgradering av FirmWare. Har hatt forskjellige bærbare koblet til trådløst, og stasjonære med kabel. Alle stasjonære får IP automatisk, og slik har det vert siden vi fikk den. Men skal du oppgradere FirmWare, ikke gjør det via trådløs. Bruk heller en kabel.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har du fått det fikset? Har samme problemet selv. Har mistanke om diverse forstyrrelser fra andre trådløse komponenter (AV-sender, trådløse tlf osv).

Tror jeg leste en plass at siemens gigaset telefoner har invirkning på dlinken.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nei, jeg har ikke fått det fikset. Fjernet en trådløs telefon som sto i nærheten, men det hjalp ingenting. Oppgradere firmware, er det risky? Har lest noen plasser at noen angrer og har problemer med å legge in den "gamle" firmwaren igjen.

Det finnes forresten utrolig mange poster med problemer knyttet til D-link.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...