Plasmaboy Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Hva syntes folket her er best? Syntes selv at nVidia har blasse bilder. Liksom dårlig med farger og et tamt bilde i forhold til ATI. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Hvilket nVidia kort har du? Tester med nVidia DVD Decoder og PureVideo viser faktisk at nVidia har bedre kvalitet på DVD avspilling enn ATi. Sjekk denne testen fra AnandTech: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2305 NVIDIA's image quality is pretty good for a PC DVD decoder, PureVideo delivered de-interlacing image quality that was equal to and in some cases better than what ATI brought to the table. And although we did not feature the comparison here, the NVIDIA PureVideo codec even offered better image quality than the latest DScaler 5 build. Har selv et GeForce 6600 kort i min HTPC, og er meget fornøyd med kvaliteten på DVD. Lenke til kommentar
Plasmaboy Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Tja, jeg har vel hatt det meste av kort fra både nVidia og ATI opp igjennom, men akkurat nå har jeg et 6600GT, men har testa 6800, 6800GT, 6800Ultra, men hver gang jeg setter i et nVidiakort så virker fargene så blasse. Setter jeg i et hvilket som helst ATI kort så blir bildet skarpere og det blir mere trykk i fargene. Har brukt WinDVD , zoomplayer og ffdshow en del, men i det siste så har jeg kun brukt theatertek. Kan ikke si at disse har gjort så stor forskjell. Det som forstyrrer meg er at en del folk som vistnok skal ha peiling, feks Mastiff som har skrevet HTPC guiden, skryter hemningsløst av bildet på nVidia og kaller ATI for søppel. Skjønner ikke noe av dette jeg. Men det blir vel som musikk at det er noen som bestemmer hva som er bra lyd og ikke :o) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå