Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vurderer å bytte fra NGT til UPC.


Anbefalte innlegg

Har pr. idag SHDSL Delta ifra NGT som jeg IKKE er fornøyd med.

 

- Pingen til NGT suger max pga av dårlig routing.

- Får ikke oppgitt hastighet (får 1.6bmbit når jeg skal ha 2.3mbit.)

- Kunde supporten deres er et kapittel for seg selv....

 

Så jeg skal som sagt bytte ISP. Har tenkt litt på det nye Ultra abonementet til UPC. Ser ut som om du får mye fart for pengene (8000/1000). Noen som har erfaringer med dette abonementet?

 

Eventuelt andre ISP'er med høye hastigheter.

 

Også noen som vet om andre ISP'er som leverer full duplex til "normal" pris?

 

På forhand takk. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Også noen som vet om andre ISP'er som leverer full duplex til "normal" pris?

 

Hva i alledager mener du med "full duplex"?? og hvor vil du ha full duplex? og har dette egentlig en reel betydning? Er veldig interessert i å vite om noen noensinde har hatt duplex problemer med bredbåndslinja si (annet en ethernet duplex mismatch)

Lenke til kommentar

Nok off-topic fra dere!

ADSL (Assymetrical digital subscriber line?) er full duplex. Dvs. linja kan både sende og motta data samtidig :) .

 

Trådstarter: Kan du få levert fiber hjem til deg? Hvis du kan, vil det bli definitivt det beste valget. Fiber = fremtiden :roll: .

Lenke til kommentar

I know, Lyse (Haugaland Kraft) holder på å bygge ut i området, men gata mi er ikke klar før til neste år... :(

 

Tror jeg går for en UPC (8000/1000), selv om jeg har hørt mye dårlig om dem før...

 

Hadde dem selv i 2 mnd for noen år siden.....nettet hadde vel da mer downtime enn uptime...

Lenke til kommentar

En fordel til ved å gå fra en linjeorientert(dsl) leverandør til en kabelorientert leverandør(upc/avidi) er at du kan si opp fasttelefonen din uten at det får noen konsekvenser for ditt Internett abbonement.

 

Altså de som har kabeltv burde absolutt velge internett fra samme leverandør hvis mulig og pris og kvalitet er greit.

 

Da stiller man fritt til å fjerne fasttelefon uten masse hassel, som er en situasjon jeg er oppe i nå. Jeg får tillegg på ADSL avgiften og jeg må evt. bytte ADSL leverandør _før_ jeg sier opp fasttelefon, ellers må jeg betale 900,- i avgift ved bytte av ADSL leverandør.

 

Så ADSL låser deg fast i bauger og kanter!

 

Velg kabel! og UPC!

(jeg hadde upc og kaveltv/internett for 3 år siden og var storfornøyd kunde)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er noe som skal stå i kontrakten om det er ønsket/uønsket med egne servere som eks, web/http/ftp/gamehost/fjernstyring osv. Og det skal opplyses om hvilke porter de normalt sett sperrer for.

 

Kontakt UPC for nærmere informasjom om dette hvis det ikke står på hjemmesidene deres. Når jeg hadde UPC kjørte jeg ikke servere men jeg hadde innkommede fjernstyring som gikk helt fint.

 

Derimot har man utgående båndbredde på 1Mbit så kan ikke UPC nekte deg å bruke denne med en servertjeneste. Du har tross alt betalt for den båndbredden og hvordan du bruker den(så lenge aktiviteten er lovlig) må være din sak.

Du har din fulle rett til å koble opp flere pc'er som tar i mot innkommende eller sendet utgående data bak en NAT enhet.

 

Men sjekke dette nøye med UPC.

 

Men uansett, du har betalt for båndbredden og hvis du ikke får lov å bruke den fult ut med flere maskiner, da hadde jeg enten gitt f. i det da jeg ikke finner noen hjemmel for slik pålagt begrensing av en linje du leier i lovverket, eller gått et annet sted hvis de begynte å sperre porter med lovlig aktivitet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Så ADSL låser deg fast i bauger og kanter!

 

Velg kabel! og UPC!

(jeg hadde upc og kaveltv/internett for 3 år siden og var storfornøyd kunde)

Jeg er litt uenig med deg her, tvert om så er det Internet over kabel som låser deg fast på alle bauger og kanter. Med ADSL så kan man i det minste stort sett velge mellom en haug av leverandører på samme medium, når det kommer til kabel-tv er man fullstendig prisgitt det kabeltv selskapet man har inngått kontrakt med.

 

Ellers hadde du mange bra poeng. En fordel til med Internet over kabel er at det er utrolig enkelt å sette opp. Stort sett er det bare å hente en gjør-det-selv pakke og plugge inn og forhåpentligvis så virker det på dagen.

Endret av Zenit
Lenke til kommentar

Jepps, men jeg mente at det låser deg fast i forhold til telefoni. For ønsker du å si opp fasttelefon så koster det plutselig 900,- å bytte ADSL leverandør og da er det ikke så aktuelt å bytte lenger, eller man beholder fasttelefon uten å egentlig ønske det.

 

Og enig med at det er enklere da man slipper konfigurasjoner :).

 

Men en ulempe er at man må trekke coax fra tv uttak. Det er ikke alltid det er like tilgjengelig som telefon uttak til ADSL.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...