Klorin Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg vet ikke hva dere legger i det "oppdatert", men det finnes ingen 100% feilfrie K750i ennå. Hardware Det har kommet to hardware revisjoner. De som er produsert frem til uke 24 er første revisjon, de er merket R2A på esken, de som er produsert etter uke 24 er revisjon R2B. Ikke bland dette med software. Ukenummeret når tlf. er produsert står under batteriet. Software Det er tre software versjoner ute nå (to av dem er offisielle fra SE). R1A044, R1J002 og R1L002. Alle tre har en felles feil: Bildene blir litt mer uklare i venstre halvdel av bildet, noen tlf. er værre enn andre. Siden dette er felles for alle versjoner regnes denne feilen for å ligge i hw og ikke i sw. R1A044 Den største feilen med denne var at mange opplevde at tlf. hang seg. Mange hadde problemer med spes. BT headset (inkl. meg selv). Lavt volum fra media-player og under samtale. Den hadde fler feil, men dette var det viktigste. R1J002 Denne rettet problemene nevnt over men lagde en ny alvorlig feil, GPRS problemene vi ser så mye av nå om dagen. Ett annet stort problem er at kvaliteten på video har blitt satt kraftig ned og billedkvaliteten er også noe senket.. dvs kompresjonen er økt slik at bildene blir 15-20 % mindre. Mange som oppgraderte til R1L ønsker seg tilbake til R1A fordi kvaliteten på video og bilder har blitt satt ned(de som ikke hadde prob. med at tlf. hang seff.). R1L002 Denne er KUN gitt ut på Davinci side sider (en tredjeparts leverandør av sw oppdateringer) som på ett eller annet vis har fått tak i en utviklingsversjon som SE har jobbet med. Den virker helt likt som R1J002 men der er GPRS feilen rettet, dvs video/fotokvalitet er fortsatt dårligere enn R1A044. SE har ingen nyere sw ute for øyeblikket hverken på oppdaterings-tjenesten sin eller på verkstedene. Ingen vet sikkert når den kommer, men den kan komme når som helst. Med andre ord så får du ikke kjøpt en K750i i dag som er "feilfri". Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 De har trukket tilbake de som hadde de samme problememen som ble fikset av firmware update . Grunnen til at de er tilbaketrukket er pga at firmware updaten var for komplisert for en vanlig man i gata til å forstå , firmware / software is the same in this specific topic Kilde?? Kilde; Alle telebutikker, Komplett.no , mpx.no , yatack.no you name it Har lest brev fra Sony Ericsson der det står at alle skal levere tilbake telefonene for oppgradering. Kammis av meg som jobber i telebutikken i byen Jeg snakket med en som jobber i SE i kveldingen ang. dette og han sa de har ikke offisielt sendt ut en melding om at butikkene skal sende alle tlf. tilbake. Det har vi jo også sett fordi reklamen for K750i har gått på TV2 hele tiden og den har hele tiden vært tilgjenglig fra ett eller annet sted. Noen butikker og kjeder har selv tatt kontakt om hva de skal gjøre etter å ha fått endel tlf. tilbake og disse har fått beskjed om at de kan sende dem inn. Komplett som du nevner har jo solgt tlf. så lenge de hadde og nytt parti kan komme når som helst. Lenke til kommentar
Elvorn Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg vet ikke hva dere legger i det "oppdatert", men det finnes ingen 100% feilfrie K750i ennå. Hardware Det har kommet to hardware revisjoner. De som er produsert frem til uke 24 er første revisjon, de er merket R2A på esken, de som er produsert etter uke 24 er revisjon R2B. Ikke bland dette med software. Ukenummeret når tlf. er produsert står under batteriet. Software Det er tre software versjoner ute nå (to av dem er offisielle fra SE). R1A044, R1J002 og R1L002. Alle tre har en felles feil: Bildene blir litt mer uklare i venstre halvdel av bildet, noen tlf. er værre enn andre. Siden dette er felles for alle versjoner regnes denne feilen for å ligge i hw og ikke i sw. R1A044 Den største feilen med denne var at mange opplevde at tlf. hang seg. Mange hadde problemer med spes. BT headset (inkl. meg selv). Lavt volum fra media-player og under samtale. Den hadde fler feil, men dette var det viktigste. R1J002 Denne rettet problemene nevnt over men lagde en ny alvorlig feil, GPRS problemene vi ser så mye av nå om dagen. Ett annet stort problem er at kvaliteten på video har blitt satt kraftig ned og billedkvaliteten er også noe senket.. dvs kompresjonen er økt slik at bildene blir 15-20 % mindre. Mange som oppgraderte til R1L ønsker seg tilbake til R1A fordi kvaliteten på video og bilder har blitt satt ned(de som ikke hadde prob. med at tlf. hang seff.). R1L002 Denne er KUN gitt ut på Davinci side sider (en tredjeparts leverandør av sw oppdateringer) som på ett eller annet vis har fått tak i en utviklingsversjon som SE har jobbet med. Den virker helt likt som R1J002 men der er GPRS feilen rettet, dvs video/fotokvalitet er fortsatt dårligere enn R1A044. SE har ingen nyere sw ute for øyeblikket hverken på oppdaterings-tjenesten sin eller på verkstedene. Ingen vet sikkert når den kommer, men den kan komme når som helst. Med andre ord så får du ikke kjøpt en K750i i dag som er "feilfri". Jeg har versjon R1J002, og gprs, wap og mms funker.(bruker telenor) ser heller ingen forskjell på venstre og høyre side på bildene. har R2A. Er det noen forskjell på R2A og R2B? Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg har versjon R1J002, og gprs, wap og mms funker.(bruker telenor)ser heller ingen forskjell på venstre og høyre side på bildene. har R2A. Er det noen forskjell på R2A og R2B? Ja, jeg vet at det virker for noen med GPRS fra Telenor. Med NetCom virker det for nesten alle, men det er fortsatt hovedproblemet med den sw versjonen sjenerelt. Hva som er forskjell på R2A og R2B er ikke kjent ennå, ikke hørt at noen har merket noe forskjell. På Esato sitt forum ligger det over 60 sider med bilder fra K750i, der er dette med "blur" i venstre halvdel av bildet ganske grundig diskutert. Du ser det godt på naturbilder tatt i godt lys, på makrobilder ser du det sjelden. Har du mulighet til å poste 4-5 naturbilder i full størelse på ImageShack så jeg kan ta en titt på dem? Lenke til kommentar
Skevz Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Hmm fikk vite idag at SE har fått nye høyttalere til K750i, jeg selv syntes at lyden var veldig dårlig under samtalene selv om den sto på maks.Kan dette ha noe med at dem har trukket tilbake? Hvor fikk du vite dette? Høres litt rart ut, man kan jo justere lyden på telefonen via en kode som ligger på forumet. Det eneste jeg har hørt var at dem trakk tilbake alle telefonen pga. mye problemer med program varen på de. justere lyden via en kode som ligger på forumet? Hvilken kode mener du? kunne tenke meg å se denne koden.. Lenke til kommentar
eikum Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Hmm fikk vite idag at SE har fått nye høyttalere til K750i, jeg selv syntes at lyden var veldig dårlig under samtalene selv om den sto på maks.Kan dette ha noe med at dem har trukket tilbake? Hvor fikk du vite dette? Høres litt rart ut, man kan jo justere lyden på telefonen via en kode som ligger på forumet. Det eneste jeg har hørt var at dem trakk tilbake alle telefonen pga. mye problemer med program varen på de. justere lyden via en kode som ligger på forumet? Hvilken kode mener du? kunne tenke meg å se denne koden.. Syntes jeg husket at jeg så at en hadde lagt en kode som fikset at lyden ble litt høyere. Var noe du måtte gjøre med joysticken. Men finner den ikke igjen Lenke til kommentar
Skevz Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Hmm fikk vite idag at SE har fått nye høyttalere til K750i, jeg selv syntes at lyden var veldig dårlig under samtalene selv om den sto på maks.Kan dette ha noe med at dem har trukket tilbake? Hvor fikk du vite dette? Høres litt rart ut, man kan jo justere lyden på telefonen via en kode som ligger på forumet. Det eneste jeg har hørt var at dem trakk tilbake alle telefonen pga. mye problemer med program varen på de. justere lyden via en kode som ligger på forumet? Hvilken kode mener du? kunne tenke meg å se denne koden.. Syntes jeg husket at jeg så at en hadde lagt en kode som fikset at lyden ble litt høyere. Var noe du måtte gjøre med joysticken. Men finner den ikke igjen mener du dette? >*<<*<* servicetester -> høyttaler? det er isåfall bare en test av høytaleren og ikke noe justeringsgreie.. Endret 28. juni 2005 av Skevz Lenke til kommentar
eikum Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Hmm fikk vite idag at SE har fått nye høyttalere til K750i, jeg selv syntes at lyden var veldig dårlig under samtalene selv om den sto på maks.Kan dette ha noe med at dem har trukket tilbake? Hvor fikk du vite dette? Høres litt rart ut, man kan jo justere lyden på telefonen via en kode som ligger på forumet. Det eneste jeg har hørt var at dem trakk tilbake alle telefonen pga. mye problemer med program varen på de. justere lyden via en kode som ligger på forumet? Hvilken kode mener du? kunne tenke meg å se denne koden.. Syntes jeg husket at jeg så at en hadde lagt en kode som fikset at lyden ble litt høyere. Var noe du måtte gjøre med joysticken. Men finner den ikke igjen mener du dette? >*<<*<* servicetester -> høyttaler? det er isåfall bare en test av høytaleren og ikke noe justeringsgreie.. Eneste jeg husker var at han hadde skrevet; " Er jeg en av gutta nå " eller " Er jeg en av mobilgutta nå " hehe.. vis jeg ikke husker helt feil da Lenke til kommentar
iCar Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Hmm fikk vite idag at SE har fått nye høyttalere til K750i, jeg selv syntes at lyden var veldig dårlig under samtalene selv om den sto på maks.Kan dette ha noe med at dem har trukket tilbake? Hvor fikk du vite dette? Høres litt rart ut, man kan jo justere lyden på telefonen via en kode som ligger på forumet. Det eneste jeg har hørt var at dem trakk tilbake alle telefonen pga. mye problemer med program varen på de. justere lyden via en kode som ligger på forumet? Hvilken kode mener du? kunne tenke meg å se denne koden.. Syntes jeg husket at jeg så at en hadde lagt en kode som fikset at lyden ble litt høyere. Var noe du måtte gjøre med joysticken. Men finner den ikke igjen mener du dette? >*<<*<* servicetester -> høyttaler? det er isåfall bare en test av høytaleren og ikke noe justeringsgreie.. Eneste jeg husker var at han hadde skrevet; " Er jeg en av gutta nå " eller " Er jeg en av mobilgutta nå " hehe.. vis jeg ikke husker helt feil da Hmm veit ikke om SE har sånne skjulte menyer også, kun den test menyen. Nå fikser jo nye høyttalere det problemet så det er samma for meg. Lenke til kommentar
eikum Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Til dere som lurer på når telefonen kommer så fikk jeg meldig fra www.yatack.no (der jeg har bestilt telefonen) om leveringsdatoen; Da har jeg endelig fått en nesten garantert leveringsdato fra leverandør: som første i landet vil vi få forsendelsen senest mandag. Dette er en positiv tilbake melding fra leverandør, som hadde forespeilet et senere tidspunkt. Telefonen din er her snart, Petter - hold ut!!! Mvh Petter Stavnem yaTack Norge AS Så da tyder det på at telefonen er sendt, og vil komme i butikken snart Lenke til kommentar
genser Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg hadde ikke stolt på en forhandler som sliter med ord deling. Men får håpe mobilen er på plass snart. Er i hvert fall bra for oss forbrukere at de forbedrer den på de områdene den kan forbedres. Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Ser det er flere som har den inne.. f.eks Elkjøp Stormarked på Kongsvinger har den på lager, flere andre Elkjøp butikker også ser jeg. Lenke til kommentar
SHU Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Har forsøkt både Telekiosken og Elkjøp i Stavangerdistriktet, men de sier alle at den for tiden ikke er å oppdrive i Norge. Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1306235 Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Mange sier at den fortsatt ikke er feilfri , men så lenge hardwaren er feilfri så kan software / firmware få dette ordnet ;-) ( er hardware på k750i feilfri ? Lenke til kommentar
SHU Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Mange sier at den fortsatt ikke er feilfri , men så lenge hardwaren er feilfri så kan software / firmware få dette ordnet ;-) ( er hardware på k750i feilfri ? De tilbakemeldingene jeg har sett går vel helst på litt småkluss med software. Men ellers så er jo dette en helt annen diskusjon. Denne tråden omhandler levering/leveringsproblemer. Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Har forsøkt både Telekiosken og Elkjøp i Stavangerdistriktet, men de sier alle at den for tiden ikke er å oppdrive i Norge. Javel, Komplett har da over 100 stk. på lager: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308648&cks=PRL Lenke til kommentar
SHU Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Har forsøkt både Telekiosken og Elkjøp i Stavangerdistriktet, men de sier alle at den for tiden ikke er å oppdrive i Norge. Javel, Komplett har da over 100 stk. på lager: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308648&cks=PRL Skal ha en Telenor telefon. Firmaet mit er ikke interessert i å betale full pris for en telefon som alikevel skal brukes med Telenor bedrift abonement. Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Har forsøkt både Telekiosken og Elkjøp i Stavangerdistriktet, men de sier alle at den for tiden ikke er å oppdrive i Norge. Javel, Komplett har da over 100 stk. på lager: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308648&cks=PRL Skal ha en Telenor telefon. Firmaet mit er ikke interessert i å betale full pris for en telefon som alikevel skal brukes med Telenor bedrift abonement. Det er en annen sak, men den er å oppdrive i Norge om dagen. Lenke til kommentar
stone71 Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Eg e so drittlei av å vente på dinna telefonen. Kunne ikkje SE gje skikkelege tilbakemeldingar til forhandlarane om kor tid dei ventar å få inn telefonane. No går jo vi berre rundt og tenkjer: "Kanskje i morgon????.........Nei, ikkje det, nei¨..." Er det nokon der ute som har fått seg telefon dei siste dagane? Kan du då vere så snill og sei kor, pris og abb. type? -Frustrert ventar med dårleg tolmod- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå