Gå til innhold

Acer Travelmate 3002wtci kjølesystem..

abcde

Anbefalte innlegg

Hei..

Har nettopp åpnet min Acer Travelmate 3002wtci for å sjekke om det var kjølepasta mellom prosessor og kjøler. Det var faktisk ingenting imellom. Vil det ha en postitiv effekt å smøre på litt Arctic Silver 3?

Er det noen plasser det er mulig å kjøpe interne kjølere for bærbare pcer, synes kjøleren i pcen var ganske spinkel...?

Er det mulig å modde viften slik at den kjører på lavere hastghet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da jeg demonterte min dell d400 var det heller ikke kjølepasta og jeg bytta til as3

merka en ganske stor forskjell på maskina.

må også legge til att jeg rensa ut ca 2mm med dritt av kjøleribba :thumbdown:

men ikke ver for sikker på att det er ingen ting, på min så var det et lite lag med et eller annet metall mellom kobberen i heatpipen og cpu. fant det ut når jeg skrapa forsigtigt på kjøleren med et skruejern

så hvis din pc har det også så trur jeg ikke att det vill bli så mye bedre hvis du ikke fjerner det laget først.

mvh nokiailler

Edit LEIF

Endret av nokiakiller
Lenke til kommentar

Wow, dette fungerte faktisk utmerket:) Temperaturen holder seg ca 3 - 4 grader lavere og går ikke over grensen der vifta begynner å gå. Vel anvendt tid.

En annn ting jeg lurer på er om det er mulig å skifte skjermkort denne maskinen? Ser at det er mulig å fjerne selve Intel brikke fra hvoedkortet, men denne buker jo av maskines systemminne. Dette er vel ikke mulg med andre grafikkbrikker som ATI og GeFoce...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...