paalwa Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Har CS2 på min maskin men synes den er VELDIG treg til tider. Har en maskin som er langt over sytemkravet til prog på alle måter. Har heller ikke mange prog som ligger å går samtidig med CS2, ingen som tar ressurser. Noen som opplever det samme? Lenke til kommentar
egerstud Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Mange som opplever PSCS som tregt...spesielt oppstart klager flere på. Husk, jo flere plugins jo lenger oppstart(f.eks NeatImagePro og andre). Men hvis det er tregt på f.eks USM (som normalt går i sanntid), så kan det ofte være en løsning å reinnstalere. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Personlig opplevde jeg en stor økning i hastighet når jeg økte internminnet i pc'en fra 512 meg til 1,5 gig. Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Sikkert bedre med større minne ja. Men synes det er rart Adobe skriver så lave krav når dette bare gjør brukere frustrerte og irriterte pga treghet, men de om det. Minne skal kjøpes. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Du kan også angi hvor mye minne PS skal bruke av det som er ledig, om eg ikkje husker feil står dette på 50% som standard. Eg bruker å sette den på 75%... Se også på Image Cache level. Dette gjøres under Edit -> Preferences -> Memory and Image Cache Under Scratch disk bør du sette en annen enn systemdisk som First, har du mulighet sett opp flere. Disker på ca 2GB er passe. Bruker selv 2 på laptop og tre på stasjonær. Du bør også resette Photoshop jevnlig, dette gjøres ved å holde inne CTRL+SHIFT+ALT når du starter PS. Endret 5. juli 2005 av kvikks Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Takker så meget for tips folkens :!: Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Endelig fant jeg løsningen. Noen fler som kanskje sliter med det samme som meg? Her er svaret. I PS går du på Edit>Prefrences>File Handeling der huker du BORT haken i Enable Version Cue. Vipps så var CS2 like smooth som CS1. Me like!!!! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Takk for tipset (og tråden), paalwa. Ellers vil jeg bare hive meg på rampraten og hevde at det ikke er greit å jobbe med foto med mindre enn 1gb. Ville ikke brukt mindre selv, i hvertfall ikke hvis man scanner også. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Dessuten så jobber vel PC på en annen måte en MAC, den lagrer minnet "oppå" hele tiden slik at om du har Pcen åpen over flere dager eller pcen har stått på lenge kan det være en ide og restarte av og til. Ikke bare lukke PS og åpne det igjen men slå av hele røkla. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Nja, jeg plages ikke av det selv. Har hatt maskina stående på i over 20 dager uten at den ble treigere av den grunn. Jeg har bare brukt den helt vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå