Gå til innhold

Erfaringer med Windows XP x64?

Anbefalte innlegg

Stasjonære maskinen min begynner å bli moden for en aldri så liten reinstall.

har en AMD Athlon 64 3400 cpu og tenkte derforat det kunne vært spennende å teste win xp x64 os'et.

Noen som har noen erfaringer med dette? Har sett noen inlegg der det rapporteres om driver problemer.

Så hva syns folket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, og velkommen til.

Om du får driver-problemer kommer helt an på hovedkortet dit og hvilken hardware du har. Noen produsenter har kommet fort ut med drivere, andre har ikke begjynt å tenke på det ennå.

Har du en partitionert harddisk (flere drev), ville jeg nok starte med et testoppsett hvor du kjører dual boot med det du har nå. Så er du sikker på å ha internettforbindelse og kan hente de drivere du får bruk for.

Her er en "must" side når du skal søke drivere:

http://www.amd.com/us-en/Processors/Develo...l?redir=IEGFC07

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

takk for svar og nyttig link. Skal kjøre en scan så snart jeg kommer hjem.

Fikk lisens gjennom jobben, så det skulle ikke være noe problem.

hovedkortet mitt er av typen: Asus K8V-X Socket 754

Lenke til kommentar
Fikk lisens gjennom jobben, så det skulle ikke være noe problem

Heldige du :)

http://www.planetamd64.com/index.php?showforum=84

Her er diskusjonssiden til xp pro 64 på Planetamd. Nok en av de beste etter min mening.

Har selv:

Soltek hovedkort, og her skulle jeg ikke hente noen drivere. Windows fant dem alle.

Nvidia grafikkort: Drivere ligger på deres hjemmeside.

Printere: HP og Brother nyere modeller. Etter litt søkning fandt jeg driverne. Er det ikke den seneste model printer du har, så er det stor sjangs for at den er "boxed" på CDén.

Digitalkamera: Her løste jeg problemet med driver som ikke kunne skaffes(Canon) ved å bruke USB kortleser.

Det jeg mangler er: Driver til webcam. Har et Creative, men den skulle være på trappene.

Innstallere java. Her nekter windows å innstallere den beta-versjon som ligger på Suns hjemmeside. Dette er grunnen til at jeg ennå kjører i dual boot, da min nettbank krever java. Håper på en snarlig løsning her.

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...