larsgid Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Har NGT og CISCO ruter m/d-link aksesspunkt. Lurer på å kjøpe WRT54G. Vil jeg kunne bruke denne som et aksesspunkt? Vet jeg kan kjøpe WAP54G som er et rent aksesspunkt, men er det noe poeng siden den er dyrere? Tenkte det var lurt å kjøpe WRT54G i tilfelle jeg bytter ISP så kan jeg være litt sikret med å ha utstyr. Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Ja, den vil fungere som et rent aksesspunkt hvis du ikke bruker WAN-porten. Har du behov for funksjoner som bridging/WDS eller klientmodus må du legge inn uoffisiell firmware. Lenke til kommentar
larsgid Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 WAN porten må jeg vel bruke for å få koblet den på Cisco ruteren? Ellers vil jeg ikke komme på nett? Eller fungerer denne ruteren som oppkobling på NTG sitt nett? Lenke til kommentar
Gadmin Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 den kan fungere som en ren basestasjon ja... og anbefaler "alternativ" firmware som gir deg større sendestyrke og mere tøffe funksjoner... Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Dersom den kun skal være ett aksesspunkt kobler du en av LAN portene på WRT54 til Cisco ruter. Da vil Cisco ruter dele ut ipadresser via den trådløse delen og de tre andre LAN portene, med tredjeparts firmware kan du også gjøre WAN porten om til en LAN port slik at du da har fem LAN porter tilgjengelig. WRT54 kan brukes som bridge/repeater/ruter/switch og aksesspunkt dersom du innstallerer firmware fra f.eks Sveasoft. Alchemy kan du laste ned gratis her, du må først registrere deg som bruker. Endret 28. juni 2005 av Chrian Lenke til kommentar
larsgid Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Takker for svarene Har bestilt fra Netshop nå Lenke til kommentar
schox Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 hvis du vil være avansert (og rissikere å plages litt), legger du inn "anternativ firmware" og legger port "1-6" til VLAN 1 (da har du ikke lenger en router, men en 5 ports switch med trådløst aksesspunkt)... Ingen garantier for at dette fungerer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå