Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gammel PC, ikke signal til skjerm

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å fikle med en gammel PC på jobben, siden jeg skulle bytte ut en strømforsyning på en annen PC. Det viste seg at strømforsyningene var totalt forskjellige. Den andre PC'en hadde noe som i hvertfall lignet på ATX-fontakt, men dat hadde selvfølgelig ikke den gamle PC'en. Her kommer jeg til problemet, som er at denne gamle PC'en ikke vil starte igjen, nå som jeg satte inn strømforsyningen igjen. Jeg vil tippe at det er noe som er feilkoblet, siden når jeg skrur den på, så starter vifta og lysene lyser, men ikke noe bilde på skjermen.

Det er Intel hovedkort på maskinen og is stedet for en ATX-kontakt fra strømforsyning til hovedkort, er det to hvite kontakter som skal festes til hovedkortet. Er det noe mer dere lurer på, så bare spør. Det er litt viktig at jeg klarer å fikse dette her, i hvertfall finne ut hva som er galt, siden dette som sagt ikke er min PC:)

Noen forslag?

Oppdatering:

Både det grønne power lyset og det oransje load lyset lyser, det kommer en merkelig lyd fra strømforsyning (vifta?) og lyset på nettverkskortet lyser..

Endret av Khazad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husk på at de sidene med svarte ledninger skal være mot hverandre. Det kan hende du har koblet dem feil.

Hva mener du her? Kan du utdype?

Uansett, så har jeg prøvd å koble til en annen skjerm, så jeg vet det ikke er skjermen det er noe galt med. Jeg prøvde også å kikke inni en helt lik Pc, men det hjalp lite, siden strømforsyningen ikke var den samme (dvs. det var ikke like mange ledninger her som i den som ikke funker). :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...