Gå til innhold

progresive scan på God of War PAL?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Progressive scan eller non-interlaced tegner i likhet med en PC skjerm opp hele bildet per refresh. Dette gir en del bedre bilde kvalitet enn interlaceing der et bilde/frame blir delt opp i felter og tegnes opp i 2 omganger (2 refresh) for å spare båndbredde.

Lenke til kommentar

merker stor forbedring i bildet når eg velger 480p (progressivt bildet) på 50 tommer bakprojecsjons tv'en min, på spilla god of war og gran turismo 4 som begge er usa utgaver og begge har 480p signal som valgmulighet.

I tillegg får du fullscreen på bilda (uten sorte felt oppe og nede p.g.a krymping av bildet som skjer ved ntsc produserte spill som konventerast til pal, aka 60HZ til 50HZ. Dette gjøres for at alle europeiske tv'ar/ps2 skal takle spillet.

Løsningen er å chippe ps2 + importer spillet + tv som takler komponent signal

 

 

Det er jo naturligt at bildet blir fyldiger/klarere/glattere når signalet gir 50% flere vertikale linjer iforhold til 480i (interlaced bilde)

Ser tydeligt at annen hver linje er ikke i bruk ved interlaced signal (aka sort)

 

i usa får dei heilmelk mens europearne må nøye seg med lettmjølk, thats life

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...