EmiL_S Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Heisann! Tror muligens den ene av mine 3 maxtor onetouch eksterne disker på 300gb takker for seg, det tikker og takker i perioder akkuratt som ei cd skive som er riper i og ikke vil komme lenger, men bare nå og da, jeg hadde 250gb med filmer på den, tenkte som så at "en formatering gjør vel susen". Men den har ikke blitt bedre. Det er den av diskene jeg har brukt minst, de 2 andre står på nesten hele tiden, jeg har en bordvifte som kjøler dem ned slik passe i "sommervarmen". I skrivende stund hører jeg ingen ulyder, men er litt "redd" for å ødelegge mer om den står på for lenge. Spørsmålet mitt til dere er om jeg kan fikse disken med ett eller annet program, evt sjekke den for hva som er feil for deretter og løse problemet ? Vennlig hilsen Emil Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Høres ut som en produksjonsfeil, om du ikke har behandlet disken unormal. Men ville anbefalt og ta backup av det du har på den og sende den inn der du kjøpte den og få en ny tilbake. Lenke til kommentar
Subwoofah Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Det tror jeg også Emil. Maxtor er desverre no møkkadisker! Lenke til kommentar
ozone Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Ulyd i harddisk er ALLTID et meget dårlig tegn. Redd alt du kan fra den og ikke bruk den mer. Er det garanti igjen på den så burde det være en kurant sak, jeg vet om folk som har fått byttet HD kun på MISTANKE om feil! Alle HD-produsentene forventer en viss prosentdel av diskene i retur pga produksjonsfeil. Lykke til Lenke til kommentar
EmiL_S Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Har ikke kvitteringa på den, er kjøpt på komplett. Er vel ett års garanti på slikt ? Eller er det 2 ? tror uansett jeg har gått over den tida, og da er det vel lite jeg får gjort med tanke på reklamasjon osv? Lenke til kommentar
enl Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Alle disker kan ha feil fra tid til annen, det er jo snakk om høypresisjons-teknikk. Både serveren min og arbeidsstasjonen har Maxtor-disker, og synes disse har oppført seg eksemplarisk. Noe jeg fremdeles har angst for er Hitachi/IBM...damn you guys Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Emil, ingen fare, når du bestilte på komplett måtte du logge deg inn. Og da ligger all ordre historikk inne. Ring komplett, og de ordner med RMA osv osv. Når det gjelder reklamasjon er nok den på 2 år i alle fall? 1 år garanti. Men uansett ring og hør, hjelper ikke sitte og sutre, eller spørre oss. ring, ring RING!!! Uansett burde man kunne forvente at en disk skal være i mer enn ett år, og da burde du ha retten på din side egentlig. Begynner å få en jævlig kuul forbruker lov i Norge. Med hilsen, Lancaster Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Og nei, du kan ikke fikse det selv, finnes heller ingen programmer som kan fikse det, desverre. Ta backup nuh! Endret 30. juni 2005 av lancaster Lenke til kommentar
EmiL_S Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Ingenting og backe up da jeg tok den "En formatering fikser alt" ... Lenke til kommentar
EmiL_S Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Men det var visst 2års garanti på dem så, det oordner seg sikkert likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå