Gå til innhold

GeForce4 og HD Vannblokk

Anbefalte innlegg

Hvor kan jeg få kjøpt GF4 kjøler og HD kjøler for vann?

Jeg har sett Danger Den GF4 kjøleren til Netconnection men jeg synest den er litt dyr... Trenger ikke den fancy plexi toppen for den kommer jeg jo ikke til å se likevel siden den sitter på undersiden av kortet.

Jeg har også sett Swiftec sin som Microplex selger men jeg skal bruke Danger Den maze 3 cpu blokk så jeg vet ikke om de passer sammen.

Lurer også på HD kjøleren til Koolance hor Microplex men hvor stor tilkobling er det for vannslangene?

Vet at 3dfxcool hadde HD kjøler før men finner den ikke lenger.

Jeg kommer sansynlig vis til å kjøpe det settet hos Netconnection til 2500,- Er det noen som vet om den gpu kjøleren som følger med der passer på GF4 kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hei,

Dumt at 3dfxcool ikke har hd-kjøler lenger.

Jeg ville gått for 100% koolance. Strømningshastigheten i et vannkjølingsanlegg har lite å si for ytelsen, radiatoren er som regel flaskehalsen. For vannblokker er turbulens minst like viktig som strømningshastighet, og her er Koolance-blokkene bedre enn de fleste. Koolance sin lave slangediameter gjør slangene mye lettere å håndtere. Eventuelt kan du ha to kretser, en til swiftech-blokka på cpu, og et koolance-anlegg til resten.

Kjøp i alle fall ikke 1/2"-versjonen av swiftech-blokkene, 3/8"-blokkene har økt ytelse pga mer turbulens.

Se også http://www.overklokking.no/cooling/vann_ak...ator/index.html

For meg framstår vannkjøling med vifter på radiator som nesten meningsløst.

mvh

Are-Harald.

[ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-07-25 19:12 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...