Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp - Den vil ikke fungere! BUS prob>?

Anbefalte innlegg

:cry: Hei. Satt her nå nettopp og surfet litt på internett. Plutselig hang hele pc'n seg, og jeg ble nødt til å trykke på restart knappen. Pc'n startet, men skjermen hang ikke med - jeg prøvde igjen.

Neida, skjermen ville fortsatt ikke fungere, så jeg prøvde igjen. Nope, ville ikke fungere. Jeg stoppet maskinen og skjekka at alt satt som det skulle inni pc'n. Jepp, der funka det - eller.. Nei. Et nytt problem dykket opp. Denne gangen stod det at det var problem med harddisken. Nok en gang stoppa jeg maskinen og skjekket etter problemer. Startet igjen, neida, samme problemet. Noken gang skjettet jeg etter diverse problemet. Da fant jeg noe: Lydkortet jeg ikke hadde skrudd fast var løst! Jeg likket det ut og la det bort. Jepp, der funka det!

Jeg startet pc'n nok en gang, og kom helt til Windows "ladedelen". Der stoppa det helt. Jeg restarta en 3-4ganger for å prøve igjen, men det ville ikke virke. Jeg tenkte jeg kunne reinstallere Windows, men til ingen nytte. Den stoppa på første delen der den visstnok skulle "starte windows"(Etter Hardware skjekking).

Jeg tenkte kanskje disken hadde fått seg en støyt, og skifta den ut med en gammel disk på 2-3GB. Prøvde å installere Windows, neida, stoppa på samme plass. Da var disken utelukket. Jeg tok ut RAM-en og blåste litt på den, satte den inn igjen, og prøvde igjen: Still no luck.

Jeg prøvde å starte Windows i sikkermodus, og merket da at det stod noe "Loading xxxxbus.inf" eller noe! Da gjikk det opp for meg at det kanskje var lydkortet som hadde gjort det! At det var feilen!

Kan denne teorien stemme?

Isåfall, kan jeg redde min kjære pc? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...