erlend_halvorsen Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Nå håper jeg det har blitt mer oversiktelig, har begynnt å lage forklaringer for nybegynnere (grønn tekst), jeg kommer til å legge til "Services" senere, når jeg har fått forsket litt mer på det. Har også hatt litt diverse oppdateringer etter deres ønske. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Bra guide. Jeg lurer på en ting anngaende NTFS Fixen det står att jeg skal sette 1 på NtfsDisableLastAccessUpdate men på min pc står det NtfsDisable8dot3NameCreation er det det samme? jeg satte den på 1 jeg, har jeg gjort no galt? Lenke til kommentar
roac Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Bra guide. Jeg lurer på en ting anngaende NTFS Fixen det står att jeg skal sette 1 på NtfsDisableLastAccessUpdate men på min pc står det NtfsDisable8dot3NameCreation er det det samme? jeg satte den på 1 jeg, har jeg gjort no galt? Begge kan disables, og de er ikke det samme. Dersom du setter NtfsDisable8dot3NameCreation vil vel ikke dosprogrammer eller andre programmer som forventer 8.3 filnavn fungere, siden filnavn på dette format ikke blir laget i tillegg til lange filnavn. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Det er overhodet ikke det samme. Sett den til det den sto på. Hvis du ikke har den i registeret, velg New->value(gword), skriv nøyaktig navnet, så dobbelklikk på den nye verdien og sett 1 der. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Setter du NtfsDisable8dot3NameCreation til 1, går det galt med Norton/Symantec antivirus. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Ok.da skall jeg sette det tilbake til 0. men jeg finner ikke den riktige filen noen sted. bruker winXP pro engelsk versjon. Vet dere hvor jeg finer den? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Du satte den jo nettopp til 1?? Lenke til kommentar
Launch Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Liten off-topic; når det gjelder FAT(32), NTFS og partisjonering, er ikke det "optimale" å ha en liten S-ATA harddisk med nesten bare Windows på istedenfor å tulle med f.eks en 200GB ATA HD som deles opp i mange partisjoner og filsystemer? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Liten off-topic; når det gjelder FAT(32), NTFS og partisjonering, er ikke det "optimale" å ha en liten S-ATA harddisk med nesten bare Windows på istedenfor å tulle med f.eks en 200GB ATA HD som deles opp i mange partisjoner og filsystemer? Definitivt. Men siden sata er dyrere, velger mange ata til det som ikke krever så mye ytelse, som f eks lagring av film/musikk etc. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Du satte den jo nettopp til 1?? Jeg satte den til 1 slik som det sto i guiden, ifrafør sto den på 0. men etter hva jeg har skjønt er det ikke det samme filen så da setter jeg det tilbake till 0 der den sto før jeg forandret no. er det riktig? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Liten off-topic; når det gjelder FAT(32), NTFS og partisjonering, er ikke det "optimale" å ha en liten S-ATA harddisk med nesten bare Windows på istedenfor å tulle med f.eks en 200GB ATA HD som deles opp i mange partisjoner og filsystemer? Definitivt. Men siden sata er dyrere, velger mange ata til det som ikke krever så mye ytelse, som f eks lagring av film/musikk etc. Mye dyrere? Det er jo knapt noen prisforskjell på s-ata og ide-disker nå om dagen. Lenke til kommentar
roac Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Mye dyrere? Det er jo knapt noen prisforskjell på s-ata og ide-disker nå om dagen. Korrekt. Eneste unntaket jeg vet om i farten er vel Raptor-diskene. Må ha det, bare må ha det. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Mye dyrere? Det er jo knapt noen prisforskjell på s-ata og ide-disker nå om dagen. Korrekt. Eneste unntaket jeg vet om i farten er vel Raptor-diskene. Må ha det, bare må ha det. Ja, det er jo klart. Men om 10k rpm ide-disker (finnes det?) hadde vært til salgs, så hadde det nok vært en fin prisøkning i forhold til tilsvarende 7200 rpm disker der og. Man må jo betale for økt ytelse. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Tilbake til det med NTFS fixen. Nå har jeg statt NtfsDisable8dot3NameCreation tilbake til 0, men jeg lurer da på hvor jeg finner NtfsDisableLastAccessUpdate. Noen som vet hvor den befinner seg. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Som flere allerede har sagt, dersom den ikke er der må du opprette den selv. Lenke til kommentar
erlend_halvorsen Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Liten off-topic; når det gjelder FAT(32), NTFS og partisjonering, er ikke det "optimale" å ha en liten S-ATA harddisk med nesten bare Windows på istedenfor å tulle med f.eks en 200GB ATA HD som deles opp i mange partisjoner og filsystemer? Jo, en raptor;) Lenke til kommentar
erlend_halvorsen Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Tilbake til det med NTFS fixen. Nå har jeg statt NtfsDisable8dot3NameCreation tilbake til 0, men jeg lurer da på hvor jeg finner NtfsDisableLastAccessUpdate. Noen som vet hvor den befinner seg. Såg du ikkje det Bitex skrev: Hvis du ikke har den i registeret, velg New->value(gword), skriv nøyaktig navnet, så dobbelklikk på den nye verdien og sett 1 der. (legger den til på posten jeg Bitex ) Lenke til kommentar
miCro Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Trådstarter burde kanskje ta med i guiden at om man ikke finner NtfsDisableLastAccessUpdate i registeret, må man lage den selv. Eventuelt en liten beskrivelse av hvordan man gjør det. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Fulgte noen av de SERVICE-KONFIGURASJON her men nå er den flere programmmer som ikke vil innstalere. Kan dere hjelpe meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå