hemo Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Ser etter nytt kamera, og vakler litt mellom "minst mulig" og eit kamera med bildestabilisator. Bør eg kikka på andre enn desse? Panasonic LUMIX DMC-FZ5 + Optisk bildestabilisator Canon S2 IS + Videodelen Ixus 700 - Kanskje litt stort? PS! Hadde Ixus i før og gjekk som oftast med dette i framlomma. Ixus 700 virka ganske mykje større... Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Det virker som om du ikke rigtigt har bestemt dig for hvilken type kamera du egentlig vil have, siden du både vurderer ultrazoom og lommestørrelse. Og så nævner du at størrelsen tæller imod IXUS 700! Har du set det i forhold til dine to andre alternativer...? Skriv lidt mere om brugsområde og dine behov så vil det være meget nemmere for alle os brugere her at hjælpe dig Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Hvis du synes Ixus 700 virker for stort, så bør du ihvertfall glemme de to andre alternativene du har listet opp. De er MYE større enn Ixus 700. Mindre kamera enn Ixus 700 har på grunn av størrelsen mindre og mer uskarp optikk. Bildekvaliteten blir derfor ikke helt den samme. Men her er noen alternativer: Canon Ixus 40 Canon Ixus 50 Pentax Optio S5i Pentax Optio S5n Nikon Coolpix S1 Lite og nett med stor skjerm og optisk bildestabilisator : Panasonic Lumix FX7 (ikke mye større enn Ixus 40/50). Lenke til kommentar
hemo Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Ja, altså - enten må eg finna ein erstatting for Ixus i, og då syns eg Ixus 700 blei i største laget. Alternativt går eg å lurer litt på om eg skal skaffa meg eit kamera med bildestabilisator for å kunne ta betre bilder. Då ser det ut til at S2 IS og DMC-FZ5 er gode alternativer, eller? Om eg går for eit "større" kamera no, vil eg sjå etter ein mobil greit innebygd kamera og blitz. Dette vil då kunne erstatta Ixus i'en som eg akkurat solgte brukt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå