Gå til innhold

Hjelp til valg av kamera

Anbefalte innlegg

Ser etter nytt kamera, og vakler litt mellom "minst mulig" og eit kamera med bildestabilisator. Bør eg kikka på andre enn desse?

Panasonic LUMIX DMC-FZ5

+ Optisk bildestabilisator

Canon S2 IS

+ Videodelen

Ixus 700

- Kanskje litt stort?

PS! Hadde Ixus i før og gjekk som oftast med dette i framlomma. Ixus 700 virka ganske mykje større...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som om du ikke rigtigt har bestemt dig for hvilken type kamera du egentlig vil have, siden du både vurderer ultrazoom og lommestørrelse. Og så nævner du at størrelsen tæller imod IXUS 700! Har du set det i forhold til dine to andre alternativer...? :D

Skriv lidt mere om brugsområde og dine behov så vil det være meget nemmere for alle os brugere her at hjælpe dig

Lenke til kommentar

Hvis du synes Ixus 700 virker for stort, så bør du ihvertfall glemme de to andre alternativene du har listet opp. De er MYE større enn Ixus 700.

Mindre kamera enn Ixus 700 har på grunn av størrelsen mindre og mer uskarp optikk. Bildekvaliteten blir derfor ikke helt den samme. Men her er noen alternativer:

Canon Ixus 40

Canon Ixus 50

Pentax Optio S5i

Pentax Optio S5n

Nikon Coolpix S1

Lite og nett med stor skjerm og optisk bildestabilisator : Panasonic Lumix FX7 (ikke mye større enn Ixus 40/50).

Lenke til kommentar

Ja, altså - enten må eg finna ein erstatting for Ixus i, og då syns eg Ixus 700 blei i største laget.

Alternativt går eg å lurer litt på om eg skal skaffa meg eit kamera med bildestabilisator for å kunne ta betre bilder. Då ser det ut til at S2 IS og DMC-FZ5 er gode alternativer, eller?

Om eg går for eit "større" kamera no, vil eg sjå etter ein mobil greit innebygd kamera og blitz. Dette vil då kunne erstatta Ixus i'en som eg akkurat solgte brukt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...