Klekkus Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) En kompis av meg plages med Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 OS: er XP PRO SP 2 HK: et eller annet epox med nForce3 chipset Har prøvd og formatert, pc'en er helt ny. Filsystemet på disken er NTFS, har det noe og si at kopisen min la inn fat 32 før jeg ordna ntfs på disken? HELP! Endret 14. juli 2005 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 FAT32 støtter disker/partisjoner på 2 TB om jeg ikke tar feil, så det er ikke det som er problemet. Eneste jeg kommer på i disse timer, er å laste ned de nyeste chipset-driverne, og oppdatere BIOS. Mulig jeg kjører rundt i blinde nå, men det var en tøff helg. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 det finnes eldre chipset som ikke støtter mer en 32 gb, sjekk at jumper på disken ikke står på på 32 gb limiten. men tviler på at du har en slik limit, sjekk også i bios at det ikke er satt begreninger. 1. Precautions For CMOS setup with hard drive, select Auto Detect or type parameters as Cyl : 1024 / Hd : 16 / Sec : 63 If the parameter is set up as 'None', Disk Manager can not be installed. If you have 32GB barrier, you must use the 'Limit Capacity to 32GB' jumper setting. dette tyder iallefall på at du har satt jumperen på 32 GB limit. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Skal prøve å ta en titt på jumper, når jeg drar ditt i morra. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Har han hatt mer enn 32GB før? Viss nei, så er 32GB cap limit en mulighet. Endret 27. juni 2005 av suprsid Lenke til kommentar
thingul Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Nforce 3 er såpass nytt at jeg tror du kan utelukke at det er chipsettet, det var vel gjeldene i 1998 eller deromkring. En ting det kan være er at du ikke kan formatere fat32 partisjoner større enn 32GB på win xp. Kan også være en ide å sjekke eventuelle jumpere (om det er dette på s-ata disker) som Osse sier. Er det mulighet for å ta screenshot av disk managment ? (høyreklikk min datamaskin, velg manage og under storage velg disk management) Prøv isåfall å få med bilde av den nederste ruten med alle fargekodene. Rett gjerne skrivefeilen du har i emnefeltet. Endret 28. juni 2005 av thingul Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Alt er ordnet, det var bare å ordne på jumperne. BTW, det var ikke s-ata versjonen, men p-ata versjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå