Gå til innhold

Er det ikke snart på tide med en revolusjon?


Anbefalte innlegg

og hdd teknologienhar jo beveget seg med sneglefart, så der er det på tide det kommer noe nytt.

Det har kommet harddisker uten bevegelige deler allerede, med høyhastighets flash-minne, men lenge før vi får se det på privatmarkedet vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og hdd teknologienhar jo beveget seg med sneglefart, så der er det på tide det kommer noe nytt.

Det har kommet harddisker uten bevegelige deler allerede, med høyhastighets flash-minne, men lenge før vi får se det på privatmarkedet vil jeg tro.

Feil. De er bare ikke så store enda. Hva er det BeQuiet har i seg av en HDD, siden den ikke lager lyd? Jo nettopp, en flash-disk ;)

Lenke til kommentar

Jeg er enig med trådstarter, men ikke på samme måte som han. En økning i noe eksisterende som prosessorhastighet vil ikke bli en revolusjon. Så om Intel i morgen lanserer Pentium 14 på 10.2 GHz og ti ganger ytelsen til dagens raskeste prosessor så vil ikke det revolusjonere noe. Per Hansen vil fortsatt sitte på stolen sin forran 1stk, tastatur, mus og skjerm med en stk kabinett ved foten selv med en slik prosessor.

 

Jeg vil ha revolusjon i IO mellom bruker/maskin. Talestyring, touchsceen, tablet, "minority report"-hansker og annet jeg ikke en gang kommer på. Basicly noe som øker min produktivitet, for i min maskin er det brukeren som er tregest. :)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Blir vel med årene, slik som commodoren har utvikla seg. :p

 

Tipper at om 20 år sitter vi neppe slik vi gjør idag.. Da er det en stor sentral elns, og man bare plugger (trådløst?) skjermen i veggen og er kobla til, noe ala tv greier.

Aviser blir digitale og endrer seg mens man leser dem og slikt..

My 2 cents :p

Dette er jo allerede i gang. Hvertfall det med avisene, de har allerede utviklet et "papir" som kan forrandres på den måten vi ønsker (som i Minority Report) og det er så billig at det kan kastes etterpå, og det er resirkulerbart. Når dette kommer ut for komersiell bruk er enda usikkert, men de har laget en klokke med dette.

Om 20 år kommer vi ikke til å sitte som vi gjør i dag, og vi vil sikkert ha servere på loftet alle og enhver, ikke langt ifra hvertfall (er jo på god vei med dette også)

Så det er langt ifra usannsynlig det du snakker om, men poenget med denne tråden var vel at vi vil helst ha dette [b[i dag[/b], billigest mulig?

Får innrømme at jeg hadde minority report i tankene når jeg sa det med avisene ja..

 

Har sett bilder av et sånt ark som var skjerm, og noe sånt. og den klokka ja..

 

Er sikkert ikke så veldig langt fra oss nei.

Lenke til kommentar

Når folk kan kontrollere dataen med tankene blir det gøy... de har klart noe slikt med en hette som måler hjerne aktiviteten... noe som er langt bedre enn å operere inn en elektrode i hjernen for å kunne spill :p

 

Tankene det er tingen... slipper kjipe ting som senebetennelse i håndleddene etter

24/7 spilling gjennom hele ferien!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...