Gå til innhold

latitude x1; for dårlig ytelse?

Anbefalte innlegg

Hei! -Vurderer å gå til anskaffelse av en dell latitude x1. Er ute etter en ultraportabel pc som jeg orker å ta med meg, men vil også kunne jobbe med flere programmer samtidig uten irriterende "tenkepauser". Spørsmålet er altså om hardwaren holder mål? Erfaringer? evt. alternative pcer? Takker for svar!

- Intel® Pentium® M 733-prosessor med ultralav spenning (1,10 GHz, 2 MB L2-cache)

- Integrert Intel® 915GMS med Intel® Graphics Media Accelerator 900 med opptil 128 MB delt3 grafikkminne

- 768MB400MHzDDR2Memory(1x512+1x256inBase)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pentium-M gir mye ytelse pr mhz, men hvis du ikke tror det holder så har du muligheten til å gå på IBM X41 som har LV-cpuen opp til 1.5ghz, eller opp på noen av "selvbygger" ultraportable til f.eks komplett med vanlig Pentium-M opp til ~2,2ghz

Lenke til kommentar

Det står lite i den store X1-tråden om maskinens ytelse, men det finner du i testen på hardware.no. Ingen av de på forumet som har kjøpt X1 har klaget over generell ytelse, det eneste må være litt begrenset grafikkytelse (gjelder de fleste ultrabærbare). Med mindre du har spesielle behov så mener jeg det ikke er noen grunn til å være bekymret for ytelsen.

- Bjarne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...