Nismo Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Da har den ene eller begge WD120GB diskene mine klikket...(har ikke testet hvilken det er...). Jeg får startet XP i blant, men låser seg bare + ulyd fra HD(ene) Men over til spørsmålet: I enkle IDE systemer som HD'en har delvis krasjet har jeg klart å lure ut data med Ghost.. Hvis bare den ene disken i RAID-systemet er gått kan jeg da ghoste denne over til en identisk ny disk, og deretter sette denne inn i RAID-systemet mitt (RAID-striping)?? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Nei. Disker i raid0 inneholder ulik informasjon. Er en av diskene historie, er halvparten av dataene borte, og den andre halvparten ubrukelig. Altså 100% datatap. Gå til wd sine nettsider og se etter reparasjonsprogram du kan laste ned. Sats på bedre kjøling av harddiskene i framtida. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Før du begynner å innstallere noe på diskene, bør du bruke WD LifeGuard Tools. Ta en komplett sjekk av diskene. Det tar tid, men det lønner seg i det lange løp. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Det er nok ikke kjøingen det er noe feil med. Hard 2 x 80mm vifter i front + 1 bak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå