Gå til innhold

DFI Lanparty SLI-DR eller Asus A8N-SLI Premium?

Betroz

Anbefalte innlegg

Bestilt meg en X2 4400+, og venter på at MSI skal komme med ny BIOS til mitt K8N NEO2 kort, men TING TAR TID! Så derfor må jeg nok kjøpe meg nytt hovedkort (og skjermkort). Valget er mellom DFI Lanparty NF4 SLI-DR eller Asus A8N-SLI Premium. Jeg skal overklokke min X2, men ikke noe extremt. Trenger ikke sinnsyk volt til minnet heller siden jeg har ett 2GB sett med to 1024MB brikker fra OCZ.

Hva vil dere anbefale? Kom med positive og negative sider ved de to korta gjerne også.

Blir responsen lav i denne tråden, så går jeg nok for Asus kortet pga den passive kjølingen på brikkesettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer at DFI har en av de roligste aktive kjølingene, men den er definitivt ikke stille. :no: Den rett og slett gir en dyp brumming som er irriterende og hvis du ikke skall gå for vannkjøling (det har jeg gjort) eller støyisolere kabinettet så ville jeg gått for Asus.

Har selv DFI Lanparty NF4 SLI-DR og Asus A8N-SLI Deluxe og en skall ikke stikke under en stol at Asus kortet er meget stabilt og er også en velvillig klokker. Dog ikke like ekstrem som DFI men til normal klokking så strekker det seg langt.

Lenke til kommentar
Har selv DFI Lanparty NF4 SLI-DR og Asus A8N-SLI Deluxe og en skall ikke stikke under en stol at Asus kortet er meget stabilt og er også en velvillig klokker. Dog ikke like ekstrem som DFI men til normal klokking så strekker det seg langt.

Premium og Deluxe er jo to forskjellige kort.

Lenke til kommentar

Premium og Deluxe er jo to forskjellige kort.

Hvor stor er forskjellen?

Passiv kjøling og automatisk SLI support.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg ikke skal overklokke så høyt, så er Asus kortet greit nok da?

Så dere har ikke lest at den passive kjølinga på Asus kortet er dårlig slik at man ikke når en HTT på 250 Mhz engang? Hva med minne dividere da? (mine RAM brikker må kjøres på DDR400)

Takker :)

Lenke til kommentar

DFI-kortet har utrolige egenskaper hva angår overklokking

Angående chipsetstøy: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310299&cks=PRL

..så kan du helt riktig slippe det! (PS! kjekt

å linke av&til)

Men hvis man så absolutt ikke ønsker støy og heller ikke er av typen som har tilgang på maskiner for bearbeiding av metaller er kanskje asus`en riktig alikevel. :hmm:

nF4 chipsettet utvikler noe jæ*lig med varme :ohmy:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Hvis du har tentk å klokke, så er det vel ikke vits å tenke seg om engang. DFI klokker vettet utav A8N kortet. tviler på om Premium utgaven takkler særlig med klokking, nf4 nb blir veldig varme. Men skal du kjøre standard speed er jo asus greit nok, da trenger man ikke mer. Men skal man klokke er nok dfi ett soleklart valg.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke kjøpe MSI K8N Neo4 Platinum/SLI???

Har også ganske bra intg. lydort ogsåå...creative live!!! eller hva det heter for noe,og det virker som det er gjennomsnittlig et bedre kort en dfi sli

Jeg vil faktisk å påstå at msi k8n plat sli klokker vesentlig bedre en DFI SLI-DR(350Mhz er hva den klarte)

MSI K8N Neo4 Platinum/SLI klokket de til hele 375Mhz... de prøvde den på 400Mhz men klarte ikke å få den stabil nok!!! med andre ord...kjøp dette kortet!!!

http://hardocp.com/article.html?art=NzE0

se på denne linken..klokker som bare det....har kjøpt dette kortet med ocz 2x512mb cas2 Rev2 2-2-2-5

og amd64 3500+ "venice"

Her er også en test DFI kortet du foreslo

http://hardocp.com/article.html?art=NzE3

Mvh Rhulken

Endret av Rhulken
Lenke til kommentar

Rhulken takk for at du prøver å hjelpe, men sa jeg noe om MSI kortet...nei. DFI eller Asus er det jeg lurer på.

Skal jeg opp i 300 Mhz HTT eller høyere så er DFI den eneste logiske løsningen ja, men jeg trenger ikke så høyt. Begrenset hvor høyt en X2 4400+ går på luft vet du.

Takker for innspill så langt ;)

Lenke til kommentar

Til "normal" bruk (dvs ikke ekstrem klokking) ville jeg personlig gått for Asus, mest fordi jeg foruten chipset støy er meget fornøyd med A8N-sli Deluxe, stabilt og på alle måter et bra hk i mine øyne. Så muligheten for å få det samme med 0 DB støy er en forlokkende tanke...

Men som det er blitt gjort klart tidligere i tråden, er det ingen tvil om at DFI er veien og gå om det skal ekstremklokkes (noe du jo sier du ikke skal).

Eneste jeg er litt skeptisk til med Premium er hvis man etterhvert vil over på vannkjøl. Ettersom heatpipen henter sin kjøling fra samme kjøler som strømforsyningen, som igjen kjøles av luften fra cpu viften, er jeg litt usikker på hvor godt dette hk vil trives uten cpu vifte.

Men dette er kun egne refleksjoner, og du har ikke sagt noe om vann ;)

Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg vurderer selv disse 2 kortene. Jeg har mest lyst på et DFI kort (Jeg liker å klokke :p ), men jeg har hørt at det er vanskelig å få til vannkjøling av brikkesettet ? Jeg har allerede vannkjøling og kommer sansynligvis til å kjøpe det kortet som tillater bruk av denne, hvordan er det å få montert vannkjøling på Asus kortet?

Lenke til kommentar
Xpresion Skrevet 19/07/2005 : 17:04

Jeg har allerede vannkjøling og kommer sansynligvis til å kjøpe det kortet som tillater bruk av denne, hvordan er det å få montert vannkjøling på Asus kortet?

Det er jo ikke akkurat god plass, så om du allerede har chipset kjøler spørs det hvor liten den er, og ikke minst hvor slangene kommer ut. tror det lønner seg og finne noe ala den jeg bruker, med slangene ut på siden. Hos meg bygger det mindre enn den orginale viften. Blokka er en Koolance kjøpt for lenge siden fra Microplex.

Har desverre bare et dårlig bilde av det, men du ser sånn ca hvordan det ser ut.

Lenke til kommentar

Kjører nå med DFI kortet i min PC. PC'n boota inn i Windows på første forsøk! Noe mitt gamle MSI K8N NEO2 ikke gjorde i sin tid. Eneste jeg er missfornøyd med må være den j*vlig bråkete chipset vifta på dette DFI kortet! :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...