Hjelp!!! Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Vil Linksys Trådløs Bredbåndsrouter 54Mbps, 802.11g, m/4port Switch vere bra nåkk til å sende telenor ADSL 704/128 frå kjellaren opp til lofte(2etasjer opp)? Signalet skal bli sendt til ein bærbar pc med integrert nettverkskort. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Denne ruteren her vil nok fint klare det. Siden du bare skal overføre nett vil nok signalet uansett bli strerkt nok. I værste fall kan du legge einn en ny firmware på denne som lar deg stille inn sende styrken selv. Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Går sikkert for ein slik eg då. Viss ingen har ein som er bedre til samme pris. Men eg har testa med netlimiter, og eg fekk ikkje til å avgrense max. fart. Dette var med netlimiter på xp home og eg testa å sperre max fart på win 98 pc. har ikkje testa på win xp pro(bærbar) enda. Må få sperra linja slik at broren og søstra får f.eks 1mb av 2mb linja og eg får 1mbit slik at eg kan spele cs medan dei surfer og laster ned. Skal dette gå med netlimiter? Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Kan nokon forklare korleis eg setter grenser på netlimit for andre maskiner frå den maskina eg sitter på? Eller må eg ha netlimiter instalert på dei maskinene eg vil sette grenser på? Endret 29. juni 2005 av Hjelp!!! Lenke til kommentar
schox Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Dette kan du fixe i WRT-54G med Sveasoft Alchemy eller DD-WRT firmware (har ikke testet funksjonen, men den ligger der) Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Ser no på ein anna trådlaus router no(trur eg), eller er det den samme som eg såg på frå netshop? Den som er på tibud på komplett.no Link: Linksys Wireless-G Broadband Router Men reagerte på det Andrew skreiv på komplett. Han skreiv: Men når det kommer til Torrents så dør den etter noen min hvis du kjører mer enn 1 , eneste som er (veldig) negativt. Eg vil ikkje ha dårlig hastigheit på torrents. Eg har Billion Broadband Firewall Gateway m/ 4P switch no. Den kobler til via PPPoE, kva vil den trådlause routeren koble til med? Eg skal ha ei maskin som skal koblast til den trådlaus routeren med ein nettverkskabel. Vil eg merke noko forskjell på den routeren å den eg har no i cs? Det Andrew nemte på kompett om torrents å at dei dør, vil det skje visst eg kobler til med nettverkskabel i staden for å bruke det trådlause nettverke? Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 Ingen som kan svare på mine spørsmål? Lenke til kommentar
schox Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Ser no på ein anna trådlaus router no(trur eg), eller er det den samme som eg såg på frå netshop?Den som er på tibud på komplett.no Link: Linksys Wireless-G Broadband Router Men reagerte på det Andrew skreiv på komplett. Han skreiv: Men når det kommer til Torrents så dør den etter noen min hvis du kjører mer enn 1 , eneste som er (veldig) negativt. Har aldri fått denne routeren til å sovne, (utenom hacking i konsoll), men jeg har heller ikke testet routeren med Linksys firmware. WRT54G støtter PPPoE. CS over trådløst? Hvis du bruker det, merker du neppe noen forskjell... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Vil Linksys Trådløs Bredbåndsrouter 54Mbps, 802.11g, m/4port Switch vere bra nåkk til å sende telenor ADSL 704/128 frå kjellaren opp til lofte(2etasjer opp)?Signalet skal bli sendt til ein bærbar pc med integrert nettverkskort. Er vanskelig å si før du faktisk prøver, da det avhenger av huset selv egentlig. Men har kjøpt den samme selv nå og håper på det samme.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå