Gå til innhold

Hvorda flashe bios?

Anbefalte innlegg

jeg har en gammel pc med et gammelt hk. dette hk'et har for gammel bios til at jeg kan kjøre winxp med det. det jeg da lurer på er hvordan jeg flasher biosen, og hvordan jeg finner ut hvilke hk jeg har?

det er inget windows på denne pc'en, så jeg kan ikke bruke everest eller slike program!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har en gammel pc med et gammelt hk. dette hk'et har for gammel bios til at jeg kan kjøre winxp med det. det jeg da lurer på er hvordan jeg flasher biosen, og hvordan jeg finner ut hvilke hk jeg har?

det er inget windows på denne pc'en, så jeg kan ikke bruke everest eller slike program!

Er dette er ferdig-pc eller en hjemmebygget? Hvis den er hjemmebygget burde du klare å hoste opp navnet på hovedkortet, hvis det er ferdig-pc burde du klare å hoste opp navnet på denne.

Lenke til kommentar
Er dette er ferdig-pc eller en hjemmebygget? Hvis den er hjemmebygget burde du klare å hoste opp navnet på hovedkortet, hvis det er ferdig-pc burde du klare å hoste opp navnet på denne.

hovedkortet kommer fra en pc jeg fikk på jobben da ingen klarte å reparere den, så jeg vet ikke om den er ferdig bygd eller ikke og jeg vet ikke navn eller modell. det eneste som står på kabinettet er pentium 2 og aksess proff. pc.

Formater disken i DOS med en oppstartsdisket. Last ned HWiNFO på en annen diskett, og tut og kjør.

takk. skal prøve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...