czr Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg har en mitsubishi galant 00 2l at. Når bilen ligger på et vist turtall så kommer det en dikk dikk dikk lyd som går fortere og fortere for etterhvert å forsvinne. Altså lyden går fortere ettersom bilen går fortere (hvis dette gir noen mening). Det jeg lurer på er om det kan være registerreimen som begynner å bli sliten. Den har gått ca. 193000 km Kan noen gi meg ett svar på hva lyden "prøver å si meg" Lenke til kommentar
saab9000 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 ganske sikker på at den tikkelyden er normal, når motoren og olja er kald så trenger hydraulikken i ventilløfterne litt tid til å justere seg. Mest sannsynligt, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 hvis du tror det er reg reima, så bytt den, så er du sikker! det med "kakkling" det kan være at olja er tykk eller gammel. eller det kan være slitte ventilløftere som tikker! Mvh Dan Stamnes Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Det er visst ganske normalt på enkelte bilmodeller at man hører denne "ventiltikkingen" ved oppstart, spesielt hvis bilen har stått en stund (dager, uker) og/eller det er kaldt. Jeg har sett dette beskrevet i instruksjonsboken til både Mazda og Mitsubishi. Når det gjelder registerreim vat jeg i allefall at den kan ryke helt uten noen spesiell lyd eller forvarsel. Registtereimen i Sierraen som vi hadde røyk en gang, og det eneste vi merket var at bilen bare plutselig sluttet å dra. Motoren overlevde uten skader. Lenke til kommentar
czr Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 aha. Takk for gode tips. Ble litt beroliget nå. Men skal uansett skifte den reima så fort som mulig. Lenke til kommentar
TeMA Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 nå vet jeg ikke helt hvilken motor som sitter i denne bilen, men jeg hadde samme sympomer på min bil. Da var det et lager til VVT-enheten (variable valve timing - tror jeg det sto for) som hadde røket. Var styrt av oljetrykket. Kan vel kanskje også være noe slikt? Hvis det finnes på denne bilen... Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Selv om motoren overlevde på en sierra så betyr ikke det at du kan ta det med ro på din bil! Ryker registerreima kan det føre til motorhavari (Stemplene slår opp i ventilene) Og det er forskjellig fra motor til motor. De fleste motorer vil havarere!! Sjekk oljenivået! Det kan begynne å tikke ved for lavt oljenivå Endret 29. juni 2005 av MicrolaXx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå