Virvel Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Nå føler jeg meg kjempedum! Sitter foran mitt Sony DCR-HC14E og prøver å overføre video fra kameraet på pc med hjelp av USB-kabel. Får ikke til..... Bruksanvisningen er ubrukelig! Noen som kan hjelpe meg? Kjempe ny i dette.... Please???? Endret 27. juni 2005 av Virvel Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Skal du overføre video frå DV-tape uten kvalitetstap MÅ du ha firewire-kabel. USB er kun for å overføre bilder/video i dårleg kvalitet frå minnekortet. Dette har vorte diskutert mange gonger her på forumet. Sjå blant anna her, her og her. Eg synest nesten kameraprodusentar burde byrje å sende ein firewire-kabel med kamera og, ettersom det er mange fyrstegongskjøparar som vert forvirra av at det er ein USB-kabel som er med i esken. Om ein kjøper eit kamera der det står ein eller annan plass at alt ein treng for legge ut filmar på internett er inkludert eller liknande, so er det ei sanning med modifikasjonar. Det er riktig at ein ikkje treng meir enn kamera og USB-ledning for å få korte klipp i dårleg kvalitet inn på datamaskina, og eventuelt ut på nettet (om ein har ei heimeside), men er ein ikkje interessert i betre kvalitet enn dette, kan ein like godt kjøpe eit digitalt fotoapparat med mogelegheit for å ta opp film på minnekortet. Skal ein få full DV-kvalitets film inn på datamaskina må ein ha firewire. Lenke til kommentar
Virvel Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Ok! Den er grei... Men det er fortsatt MEN.... Hvis jeg vil overføre med USB-kabel (dvs. med dårlig kvalitet)??? Jeg har jo to-minutters utsnitt som jeg vil overføre på pc uten å investere veldig mye i det akkurat nå. Hva gjør jeg da? Grrrrrr............. Endret 28. juni 2005 av Virvel Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Installer drivarar og eventuell programvare som kom med kamera, og bruk den (er truleg ganske enkel...). Eller, om du har WinXP kan det vere at PCen "gjenkjenner" minnekortet som ein harddisk, slik er det iallfall med mitt TRV-80. Då kan du berre gå inn på Min Datamaskin, og der vil det då ligge ein stasjon som heiter "Sony Memory Stick" el., og du kan berre kopiere/klippe ut filmane frå der, og lime dei inn på skrivebordet, eller ei annan mappa. Lenke til kommentar
Virvel Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Hjertelig ! Kjøpte i går Firewire-kort på ClasOhlson. Det fulgte ved kabel og gammeltprogramm. Vurderer å finne et eller annet programm som er mer brukervennlig. Dessuten det hakket så mye da jeg prøvde å overføre video fra DV-kameraet mitt til pc. Har hovedsakelig planer om å brenne alt på CD-R. Har dere noen tips i forhold til hva slags program? filtyper osv.?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå